Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een aardige nieuwe aanwinst voor mijn "Bug out bag"


Aanbevolen berichten

Netals velen heb ik een smartphone. Een heerlijk ding, voor bijna elk ding heb je wel een app. Ik heb een kompas, SAS survivalboek en spelletjes app om mezelf bezig tehouden.

Het enige nadeel is dat de krengen erg snel leeg zijn. Ze zuigen stroom.

Dus heb ik het volgende aangeschaft en in mijn "EDC bag" gestopt.

3560405596.jpg.a4ed1ce2115bcaf3858616944efad546.jpg

 

Een mobiele accu van Phillips met verschillende stekkertjes voor verschillende merken mobiele telefoons. Maar hier mee kan je ook andere mobiele apparatuur mee opladen.

Als we dan even er van uit gaan dat de zendmasten nog werken en je verbinding heb, vind ik dit een oplossing.

Je mobiel kan een multie functionele tool zijn zoals:


Communicatie

Wegwijzer (kompas App)

Seiner (flitser)

En zelfs een starter van vuur:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast urbanprepper

Ik heb een solar oplader met verschillende stekkertjes voor allerlij verschillende telefoons, radiootjes etc etc. werkt perfect, ik neem hem altijd mee tijdens mijn karperweekenden en ik ben nog nooit zonder stroom komen te zitten. Dingetje is ongeveer zo groot als 2 pakjes sigaretten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een solar oplader met verschillende stekkertjes voor allerlij verschillende telefoons, radiootjes etc etc. werkt perfect, ik neem hem altijd mee tijdens mijn karperweekenden en ik ben nog nooit zonder stroom komen te zitten. Dingetje is ongeveer zo groot als 2 pakjes sigaretten.

 

@urbanprepper: Welk merk/type? En wat is de output?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Weinig verstand van dat soort dingen. Het merk zal ik ff moeten opzoeken want het dingetje ligt bij mijn visspullen. Kom ik later nog wel ff op terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n solar charger met verschillende stekkertjes te allen tijde in m'n EDC-tas zitten. Hij's zo klein als een ouderwets dubbelgeklapt Motorola mobieltje. De mijne is om precies te zijn een SolarCharger Premium maar is ondertussen wellicht al opgevolgd door een nieuwer type.

 

SolarCharger-Premium.jpg.23e4b6a41be11fa0ea9b2d9351f923ba.jpg

 

Technical Parameters volgens de User Manual:

1) Solar Panel:

- Peak power supplied by photocell: 1.54W

- Operating voltage: 5.6V (max)

- Charging current: 280mA (max)

2) Solar Charger:

- Battery capacity: 700mA/3.8V (LI)

- Output voltage: 5V6

- Output current: 700mA (max)

- Output power: 3W9 (max)

- Dimensions: 97.5*55*22 mm

- Weight: 85g

 

Zegt mij persoonlijk zeer weinig als alfa :) maar werkt prima in de zon in het Vondelpark is mijn ervaring!

 

Daarnaast heb ik niet zo lang geleden nog een Crank Dynamo Solar radio gekocht, waarmee je ook je mobiel kan opwinden.

 

Zie mijn post: http://preppers.nl/forum/threads/62-PREPPERS-DAGBOEK-(idee%C3%ABn-linkjes-en-tips)/page3

 

Uiteraard ben je dan wel even bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook aangedacht (waarschijnlijk komt hij nog wel) aan een solar charger maar deze kan ik aansluiten zonder hem in de zon te leggen. Ik kan hem dus gewoon in mijn rugzak laten.

Tenzij er een oplaadbare batterij in zit dan zou het ook kunnen. Het aller handigst is natuurlijk alle twee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...