Ga naar inhoud
GENEGEERD

18+ Kaarsen en masochisme


Blik(voer) op oneindig

Aanbevolen berichten

Ja, ik wist wel dat jullie dit gelijk gingen lezen :p Ook de jonkies 18- natuurlijk :p

 

En nee, het gaat er natuurlijk niet over of ik mijn lief bewerkt heb tijdens lustige uren of vice versa, maar waar het wel over gaat:

 

Wij hebben meerdere zaklampen en windstorm olielampen om door het huis te lopen van kamer naar kamer voor in een SHTF. Als de batterijen en petroleum op is, dan moet je met kaarsen je weg vinden.

Heb je het wel eens met een kaars gedaan? Lopen bedoel ik :cool:

 

Vandaar dus de titel van dit topic.

 

Probleem 1.

Not funny. Als je gewoon een kaars in je hand houdt moet je hem verdomde recht houden om niet die hete bagguh over je kl.... te krijgen. Laat staan halve echtscheidingen die er ontstaan als overal kaarsvet op de vloer ligt. (nu is dat in een SHTF minor detail) Maar tijdens een oefening was dat minder leuk. (kon ik weer met een strijkijzer en wc-papier aan de gang om die troep te verwijderen. Dat is dan ook het enige waarvoor ik een strijkijzer oppak)

 

Probleem 2.

Goed. Dan heb je dus met 2e graads brandwonden een flinke plak kaarsvet op je hand verzameld, gelukkig voel je de rest van die hete troep niet meer, gaat dat f..... ding de hele tijd dus uit. Als je ook maar even wat doorloopt, gaat zo'n vlammetje uit. Laat staan dat je buitenshuis je weg zou moeten zoeken. Je kunt je hand ervoor houden maar dan moet je heel langzaam lopen.

 

Probleem 3.

Je ziet er dus geen hol mee. Als je hem voor je uit houdt, nauwelijks lichtopbrengst. Hoog vasthouden meer lichtopbrengst maar meer van de bovengenoemde problemen waarbij bij probleem 1 het kaarsvet vooral in je haar belandt.

 

Oké, op films hadden ze dan zo'n bakje met zo'n oogje. Ik heb nu ook zoiets gemaakt dat scheelt in ieder geval probleem 1. Maar 2 en 3 zijn daar niet mee opgelost.

 

Iemand die het ook wel eens geprobeerd heeft?

Iemand tips?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wij hebben meerdere zaklampen en windstorm olielampen om door het huis te lopen van kamer naar kamer voor in een SHTF. Als de batterijen en petroleum op is, dan moet je met kaarsen je weg vinden.

 

Iemand tips?

 

Koop een stel van die knijpkat-zaklampen en je kan jaren vooruit zonder met kaarsen rond te hoeven lopen. Voor een paar euro heb je al een cheap led versie. Die gaan vast gemakkelijk stuk maar daarom koop je er meerdere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een stel van die knijpkat-zaklampen en je kan jaren vooruit zonder met kaarsen rond te hoeven lopen. Voor een paar euro heb je al een cheap led versie. Die gaan vast gemakkelijk stuk maar daarom koop je er meerdere.

 

Kosten ook geen drol bij de action (hofleverancier van de preppercommunitie)

 

xxbirgittexx

 

Liefde overwint alles!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik moet er toch ook iets met kaarsen mee doen, want mechanische dingen kunnen altijd stuk, petroleum kan opraken, dus als laatste hebben we tig kaarsen ingeslagen en gemaakt. Als die ooit opraken zijn we wel in totaal een paar jaar verder ;-) Dus ik verwacht niet daar mee te moeten gaan lopen, maar ik wil wel iets in huis hebben om het normaal te kunnen doen. Dus zo'n draaghuisje met zo'n spiegel erin is handig, maar dat ga ik niet kopen, dat maak ik dan zelf wel. Ik had even geen inspiratie om het probleem te tackelen, nu wel tnx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

Pak een leeg blikje knip er in de lengte een flinke hap uit en zet er de kaars er in. Kost niks , je hebt een een bescherming voor je handen en het licht schijnt naar voren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Ja, @gerbewoner een blaker heette dat, nou weet ik het weer. Maar eh 131 euro hahahhaha, is dat ding van goud of zo? Mooi ruilobject dan

 

En dat is nog ex de btw he :-D Dit moet op marktplaats te vinden zijn en dan een heel eind goedkoper. Aan de andere kant zeg ik altijd maar: beter duur dan niet te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Pak een leeg blikje knip er in de lengte een flinke hap uit en zet er de kaars er in. Kost niks , je hebt een een bescherming voor je handen en het licht schijnt naar voren .

En als je de onderkant ook uit knipt kun je hem waarschijnlijk ook op bestaande kandelaars gebruiken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is nog ex de btw he :-D Dit moet op marktplaats te vinden zijn en dan een heel eind goedkoper. Aan de andere kant zeg ik altijd maar: beter duur dan niet te koop.

 

Mwah, ik hobby zelf wel wat in elkaar. Lijkt me makkelijk zat. Zelfs een kartonnen doosje waar 1 zijde van weg is gesneden binnenkant met alu bekleed lijkt me nog simpeler. Kosten: Alleen maar achter de komma ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blikvoer, doe je naam eer aan, neem een conservenblik, niet te hoog, met daar onderin een gaatje voor de zuurstof. jas er een kopspijker door aan de onderkant om een kaars op te prikken. Snij de bovenkant niet helemaal open, zodat je het deksel omhoog kunt zetten. Poets deze even mooi op. Hij gaat als spiegel werken, jij niet verblind, geen kaarsvet op de vloer, geen verbrande handen en redelijk licht. Wij maakten ze vroeger zo bij scouting.

 

edit, het deksel kun je ook nog een beetje richten

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je de onderkant ook uit knipt kun je hem waarschijnlijk ook op bestaande kandelaars gebruiken .

 

Euh.

 

Als je de onderkant eruit knipt kan er ook geen kaars meer in.....

 

 

Je kan ook van die potjes van de babyvoeding, of andere glazen potjes gebruiken als kaarsen houder.

 

Naar die met het blikje en een spijker erdoorheen vind ik een heel goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...