Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie wordt geholpen igv een pandemie (shtf)

Kans
 Share

Recommended Posts

Ik viel vandaag bijna van mijn stoel.

Op nu.nl stond een bericht, gezondheid, dat het centrum van gezondheid en ethiek de overheid adviseerde dat er een protocol moet komen dat beschrijft wie moet worden geholpen igv een pandemie.

Ik ben dit soort nuchtere zaken niet gewend.

Het is niet leuk, maar in zo'n situatie, ook een shtf scenario, kan gewoon niet iedereen geholpen worden.

Blijft het struikelpunt wie en hoe bepaald gaat worden wie geholpen wordt, maar de discussie mag blijkbaar?

Dat is volgens mij al een opmerkelijke verandering!

Vervolg vragen zijn er genoeg, hoe zal de bevolking reageren die niet tot de gelukkigen zal behoren?

Gaan die thuis blijven en domweg omvallen, of komt er een complete opstand en worden de ziekenhuizen bestormd?

Zou heel graag eens die discussie van de politiek, nu achter gesloten deuren, willen aanhoren..

Het zijn bijzondere tijden,

Kans

Wil een md even het onderwerp verbeteren "geholpen". ........

Mijn dank is wederom groot!

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tja, je kan niet iedereen tergelijkertijd inenten, als er al een middelen beschikbaar zijn, dus moet je prioriteiten stellen..

1. Dat zijn eerste lijns hulpverleners,

2 Lokaal bestuur, Veiligheidsregio etc..

3. Tweede lijns hulpverleners..

........

Er zijn al jaren draaiboeken voor.. Niets nieuws onder de zon.

Link naar reactie

Tja, je kan niet iedereen tergelijkertijd inenten, als er al een middelen beschikbaar zijn, dus moet je prioriteiten stellen..

........

LOL lokaal bestuur, die behoeft geen inenting hoor, er zijn al zoveel draaiboeken in Nederland dat die bestuurders eerder in de weg staan dan dat ze nuttig zijn in shtf ;-)

Link naar reactie

Ik viel vandaag bijna van mijn stoel.

Op nu.nl stond een bericht, gezondheid, dat het centrum van gezondheid en ethiek de overheid adviseerde dat er een protocol moet komen dat beschrijft wie moet worden geholpen igv een pandemie.

Ik ben dit soort nuchtere zaken niet gewend.

Het is niet leuk, maar in zo'n situatie, ook een shtf scenario, kan gewoon niet iedereen geholpen worden.

Blijft het struikelpunt wie en hoe bepaald gaat worden wie geholpen wordt, maar de discussie mag blijkbaar?

Dat is volgens mij al een opmerkelijke verandering!

Vervolg vragen zijn er genoeg, hoe zal de bevolking reageren die niet tot de gelukkigen zal behoren?

Gaan die thuis blijven en domweg omvallen, of komt er een complete opstand en worden de ziekenhuizen bestormd?

Zou heel graag eens die discussie van de politiek, nu achter gesloten deuren, willen aanhoren..

Het zijn bijzondere tijden,

Kans

Wil een md even het onderwerp verbeteren "geholpen". ........

Reactie op het nu.nl artikel

Het geeft al aan hoe slecht de overheid en dergelijke is voorbereid op een dergelijke situatie, Maar ik houd mijn hartvast. Ik kan me heel vaag herrineren dat ik er iets over gezien heb jarenterug op de tv.

De personen op bepaalde maatschappelijke positities krijgen voorrang evenals medicepersoneel & artsen en hulpdiensten & leger

Hamsteren van medicijen, Avondklok, iedereen moet binnen blijven, noodtoestand, staat van beleg en meer van die ellende.

Link naar reactie

........

Dit zijn de bekende lijstjes, leuk zolang het allemaal beheersbaar is........

Ik denk aan de lijstjes die niet publiek zijn.

Verzonnen: politiek, rijke mensen, bepaalde geleerden, selectie jonge gezonde slimme mensen, ???

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Dit zijn de bekende lijstjes, leuk zolang het allemaal beheersbaar is........

Ik denk aan de lijstjes die niet publiek zijn.

Verzonnen: politiek, rijke mensen, bepaalde geleerden, selectie jonge gezonde slimme mensen, ???

Prep ze,

Kans

Zo slecht verzonnen is het denk ik nog niet hoor. Alles wordt in werking gesteld om het systeem overeind te houden (idd daar zijn draaiboeken voor). Maar de gewone burger trekt toch aan het kortste eind denk ik.

Kijk maar terug naar de vogelgriep en dergelijke die we gehad hebben. En niet te vergeten de MKZ. Zo krijg je een beetje een inzicht van hoe er gehandeld KAN worden.

Hopen dat ik dan weer een tamiflu achtig middel kan krijgen? Je blijft een prepper!

Link naar reactie

Zo slecht verzonnen is het denk ik nog niet hoor. Alles wordt in werking gesteld om het systeem overeind te houden (idd daar zijn draaiboeken voor). Maar de gewone burger trekt toch aan het kortste eind denk ik.

Dat is de kern van het verhaal toch? Mensen die kunnen bijdragen aan het in stand houden van de maatschappij staan bovenaan de lijst. Als je wil dat een dokter mensen redt moet je wel zorgen dat hij niet als eerste omkiept. Eerlijk? Misschien niet. Logisch? Ja. De plannen liggen er allemaal, op gemeente-, regio- en hoger niveau. Als je weet dat jij niet bovenaan de lijst staat kan je beter zelf iets regelen. Maar daarom zijn we hier toch, om ons voor te bereiden? :)

• Leuk 1
Link naar reactie

Dat is de kern van het verhaal toch? Mensen die kunnen bijdragen aan het in stand houden van de maatschappij staan bovenaan de lijst. Als je wil dat een dokter mensen redt moet je wel zorgen dat hij niet als eerste omkiept. Eerlijk? Misschien niet. Logisch? Ja. De plannen liggen er allemaal, op gemeente-, regio- en hoger niveau. Als je weet dat jij niet bovenaan de lijst staat kan je beter zelf iets regelen. Maar daarom zijn we hier toch, om ons voor te bereiden? :)

Precies!! :)

Link naar reactie

Dit zijn inderdaad al draaiboeken die zo oud zijn als de builenpest.

De enige reden dat men daar nu over begint om er "discussie over te voeren" is om de bevolking warm te krijgen voor het bestaan van dit soort lijsten. Dat die het niet koud op hun dak valt dat bijvoorbeeld moederlief wel geholpen wordt omdat ze verpleegster is, maar dochterlief niet.

Grofweg mag je er vanuit gaan dat als jij geen witte jas aan hebt of een vlekkenpakkie of een hoge ambtenaar bent of je achternaam voor komt in het Rode of Blauwe boekje, je zeer waarschijnlijk op de lijst van "als we nog wat over hebben" staat.

Link naar reactie

En juist daarom vind ik deze zo 'leuk'

Hoe prep je tegen een dodelijk griep virus?

Stel dat er maar voor die 1% of 0,0001% een vaccinatie is?

Grt,

Kans

Dan zal je waarschijnlijk niet eens te horen krijgen dat het vaccin er is. Dat is dan voor de paar mensen die diep in de overheidsbunkers zitten. Maar gelukkig is bij iedere ziekte 3% van de mensheid van nature immuun voor die ziekte, dus je hebt nog een kansje. ;)

Link naar reactie

en als t nou is zo is dat er een inenting komt die het tegenovergeatelde doet.. mensen inenten en die worden daar ziek van.. misschien wat ver gezocht. maar 1 van die schatjes van de bilderberg bepaalt de vaccinaties voor "de wereld"

xxbirxx

liefde overwimt alles!!

@Keyser Suze ik wacht op antwoord van ons lex.. is dat emailadres wel goed? whoeaaa

Link naar reactie

Wij in ieder geval niet !

Kom op zeg, we weten toch allang hoe t zit.

En die smerige massale volks-vaccinaties (zoals @missbir al aanhaalt), daar moet ik al helemaal niks van hebben, die troep mogen ze houden.

Hoe "speciaal" moet je zijn, buitenom dan de geijkte gezagdragers, en het slavenvolkje wat zij nodig hebben om te overleven ?

In dat geval, zou ik wel willen overleven, met een kudde van die ziellozen ?

Denk het niet, eigenlijk.

Dus de vraag is eigenlijk best overbodig voor mij.........

Een beetje gaan kiezen vooraf wie er wel mee mag verder de shit in, of wie niet...... blablabla

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Hee @Keyser Suze, weet jij hoe een goed werkend vaccin gemaakt wordt?

Kan je dat ook zelf denk je?

En als je een vaccin hebt, kan je dat dan vermenigvuldigen/kopieren/klonen, weet ik veel?

En voorkomen? Is dat met van die witte pakken en plastic tent huizen?

Nah, laat maar, ik ga morgen wel wat googelen. Dan zal ik wat intelligentere vragen stellen.

Good night, hamsters.

Link naar reactie

Hee @Keyser Suze, weet jij hoe een goed werkend vaccin gemaakt wordt?

Kan je dat ook zelf denk je?

En als je een vaccin hebt, kan je dat dan vermenigvuldigen/kopieren/klonen, weet ik veel?

En voorkomen? Is dat met van die witte pakken en plastic tent huizen?

Nah, laat maar, ik ga morgen wel wat googelen. Dan zal ik wat intelligentere vragen stellen.

Good night, hamsters.

De meest cruciale factor is tijd. Heb je tijd (half jaar minimum) dan is een vaccin wel te maken in een lab. Meestal tenminste...

Link naar reactie

Gast Heksenboot
De meest cruciale factor is tijd. Heb je tijd (half jaar minimum) dan is een vaccin wel te maken in een lab. Meestal tenminste...

Huh? Dus met een pandemie van een onbekend virus ben je gewoon te laat? Of is het andersom: omdat je zo laat bent, wordt het een pandemie?

Damn, een half jaar....

Link naar reactie

Huh? Dus met een pandemie van een onbekend virus ben je gewoon te laat? Of is het andersom: omdat je zo laat bent, wordt het een pandemie?

Damn, een half jaar....

Neem SARS, AIDS, Ebola....allemaal (nog) geen kruid tegen gewassen. Het is een kwestie van tijd voordat er een virus 'ontstaat' dat:

A. Zeer besmettelijk is (zoals bijvoorbeeld de gewone griep, één niesbui en de hele kamer zit vol met miniscule druppeltjes waarin virusdeeltjes) en

B. Hoge Mortaliteit (er gaan veel mensen dood aan cq worden ernstig ziek; SARS is geloof ik 80-90% gaat dood)

De Mexicaanse griep viel mee, was op tijd een vaccin te ontwikkelen, lage mortaliteit. De volgende keer is het waarschijnlijk WEL Bingo. Is ook logisch, met wereldwijd 6+ Miljard mensen en 100+ Miljard varkens, kippen, eenden, etc hebben virussen een enorme 'pool' om zich in te ontwikkelen. Wanneer er ergens in de replicatie van een virus (een copietje maken) iets mis gaat, kunnen er twee dingen gebeuren:

A. het virus is niet levensvatbaar, of het virus is ongevaarlijk - mooi, dan sterft het uit of is geen bedreiging. Dit komt HEEEEL VAAAAAK voor....maar

B. het virus is bij het copieren net een heel klein beetje verandert in zijn RNA (of DNA) waardoor er een 'nieuw' virus ontstaat....dat komt gelukkig niet veel / vaak voor, maar dat KAN leiden tot

C. een dodelijke variant....Spaanse Griep bijvoorbeeld

Wiki:

De Spaanse griep was een beruchte grieppandemie uit de jaren 1918-1919. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 tot 100 miljoen levens, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft[1][2][3]. Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1. [..........] Er bestaan tenminste twee theorieën over de oorsprong van het virus.Sommige onderzoekers nemen aan dat de oorzaak van de griep een gemuteerd varkensvirus uit China was, dat via Chinese spoorwegarbeiders misschien in de VS belandde. Een tweede theorie is dat het vogelvirus spontaan muteerde in Fort Riley, Kansas. In dit fort fokte men kippen en varkens voor eigen gebruik. Een kok zou besmet kunnen zijn geraakt met het virus, dat vanuit de kippen via de varkens dus bij de mens aankwam. Door mutatie was het virus in staat om besmetting van mens tot mens tot stand te brengen.

Maar ja, toen was Europa / de wereld nog niet zo dichtbevolkt, reisden we nog niet zoveel....etc

Link naar reactie

Neem SARS, AIDS, Ebola....allemaal (nog) geen kruid tegen gewassen. Het is een kwestie van tijd voordat er een virus 'ontstaat' dat:

A. Zeer besmettelijk is (zoals bijvoorbeeld de gewone griep, één niesbui en de hele kamer zit vol met miniscule druppeltjes waarin virusdeeltjes) en

B. Hoge Mortaliteit (er gaan veel mensen dood aan cq worden ernstig ziek; SARS is geloof ik 80-90% gaat dood)

De Mexicaanse griep viel mee, was op tijd een vaccin te ontwikkelen, lage mortaliteit. De volgende keer is het waarschijnlijk WEL Bingo. Is ook logisch, met wereldwijd 6+ Miljard mensen en 100+ Miljard varkens, kippen, eenden, etc hebben virussen een enorme 'pool' om zich in te ontwikkelen. Wanneer er ergens in de replicatie van een virus (een copietje maken) iets mis gaat, kunnen er twee dingen gebeuren:

A. het virus is niet levensvatbaar, of het virus is ongevaarlijk - mooi, dan sterft het uit of is geen bedreiging. Dit komt HEEEEL VAAAAAK voor....maar

B. het virus is bij het copieren net een heel klein beetje verandert in zijn RNA (of DNA) waardoor er een 'nieuw' virus ontstaat....dat komt gelukkig niet veel / vaak voor, maar dat KAN leiden tot

C. een dodelijke variant....Spaanse Griep bijvoorbeeld

Maar ja, toen was Europa / de wereld nog niet zo dichtbevolkt, reisden we nog niet zoveel....etc

Fijne bijdrage kerel, super om zo'n heldere uitleg te hebben.

Maar de grote vraag blijft hoe prep je hiervoor. Tyvek pakken, contaminatie procedure, gasmasker, thuis blijven?

• Leuk 1
Link naar reactie

Dat is de kern van het verhaal toch? Mensen die kunnen bijdragen aan het in stand houden van de maatschappij staan bovenaan de lijst. Als je wil dat een dokter mensen redt moet je wel zorgen dat hij niet als eerste omkiept. Eerlijk? Misschien niet. Logisch?
Ik kan je garanderen dat die dokter lager op de lijst staat dan mensen die minder van belang zijn. De prioriteitenlijst is als volgt.

- De elite bovenlaag.

- Vriendjes van die elite.

- Daarna een enigsinds logische lijst

Buiten dat het gaat simpelweg niet werken. Denk bv aan de varkensgriep. Eigenlijk niets aan de hand, maar het systeem raakte flink overbelast.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...