Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarom worden preppers zo gehaat...


IndigoPixie

Aanbevolen berichten

Wel, volgens het Artikel van Michael Snyder omdat ze de status quo bedreigen en geen vertrouwen hebben in het systeem...

 

En wellicht is er ook een groeiende angst bij de heersende elite wanneer hele bevolkingsgroepen aan het preppen slaan en besluiten het slavensysteem de rug toe te keren en eruit te stappen.

 

In een onstabiele en corrupte wereld is vertrouwen op jezelf uiteraard het beste wat je kunt doen. Hoe meer (zichzelf in de basisbehoeften voorzienende) preppers er bijkomen, hoe minder energie er gaat naar het in stand houden van de huidige maatschappij en hoe sneller er vrijheid en onafhankelijkheid komt.

 

In een ander artikel heeft dezelfde auteur 120 nuttige tips voor preppers.

Bvb. deze 10 voorbereidende stappen:

 

1 - Get Out Of Debt

2 - Find New Sources Of Income

3 – Reduce Your Expenses

4 – Learn To Grow Your Own Food

5 – Make Sure You Have A Reliable Water Supply

6 – Buy Land

7 – Get Off The Grid

8 – Store Non-Perishable Supplies

9 – Develop Stronger Relationships

10 – Get Educated And Stay Flexible

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haat? Die term heb ik nooit gelezen. Gek en paranoïde wat vaker.

Toch zijn preppers niet de enige die tegen het systeem zijn. Lees eens een willekeuringe discussie over de Euro, EU, Griekenland, banken, etc.

Allemaal niet preppers die alle vertrouwen verloren hebben.

 

Hoe meer (zichzelf in de basisbehoeften voorzienende) preppers er bijkomen, hoe minder energie er gaat naar het in stand houden van de huidige maatschappij en hoe sneller er vrijheid en onafhankelijkheid komt.
Hoe zie je dat precies? Stel je koopt dit weekend voor e1000 survival spulletjes. Je werkt dan mee aan het systeem. Je betaalt BTW. De betalingen lopen waarschijnlijk via banken. En het kabinet gaat lekker door.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wat cityprepper al zegt Haat is hier niet het juiste woord.

niemand wordt hier graag op deze site in verband gebracht met haat dus pas aub je onderwerp tekst even aan.

het zwarte schaap de eigenheimer de kwibus ik noem het gewoon een mens van vlees en bloed, die niet zo als een groot deel van de bevolking hun kop in het zand steken .

maar vooruitdenken.

en dat is tegenwoordig moeilijk in deze samenleving mensen zijn nu eenmaal een beetje bang om hun mening te geven.

maar ik snap die angst wel.

preppen komt net kijken in nederland en als half nederland ineens geen vertrouwen meer krijgt in het bankwezen=overheid en gaan denken zoals velen van ons dat gaan doen dan zijn ze bang dat het hele systeem instort.

maar dat hebben ze zelf gecreeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen staan je soms raar aan te kijken inderdaad, als je ze probeert te helpen door middel van advies.

Maar ja als ze het niet willen vette pech toch ? wij de "Preppers " weten toch heel goed waar wij mee bezig zijn.

En zijn op alles voorbereid ;) bijna alles dan :p

Dus laat ze lekker haten zou ik zeggen [ATTACH=CONFIG]2142[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me persoonlijk toch wel vinden in de term 'haat'. Haat kent mijns inziens namelijk allerlei gradaties. Sommige mensen zouden preppers in ieder geval wel eens in lichte mate kunnen haten. Preppers doen sommigen namelijk herinneren aan hun eigen tekortkomingen, angst voor veranderingen, angst om dood te gaan, etc. Zo bezien zijn preppers prima te haten. Overigens haat ik mensen die preppers haten. Eigenlijk haat ik alle haters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me persoonlijk toch wel vinden in de term 'haat'. Haat kent mijns inziens namelijk allerlei gradaties. Sommige mensen zouden preppers in ieder geval wel eens in lichte mate kunnen haten. Preppers doen sommigen namelijk herinneren aan hun eigen tekortkomingen, angst voor veranderingen, angst om dood te gaan, etc. Zo bezien zijn preppers prima te haten. Overigens haat ik mensen die preppers haten. Eigenlijk haat ik alle haters.

 

dus je haat je eigen hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een ander artikel heeft dezelfde auteur 120 nuttige tips voor preppers.

Bvb. deze 10 voorbereidende stappen:

 

1 - Get Out Of Debt

2 - Find New Sources Of Income

3 – Reduce Your Expenses

4 – Learn To Grow Your Own Food

5 – Make Sure You Have A Reliable Water Supply

6 – Buy Land

7 – Get Off The Grid

8 – Store Non-Perishable Supplies

9 – Develop Stronger Relationships

10 – Get Educated And Stay Flexible

 

Meningen zijn natuurlijk verdeeld maar ik zou eerst zorgen dat je minder uitgeeft, en daarna schulden aflossen. Niet te lang met het eerste wachten want schulden kosten geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zie je dat precies? Stel je koopt dit weekend voor e1000 survival spulletjes. Je werkt dan mee aan het systeem. Je betaalt BTW. De betalingen lopen waarschijnlijk via banken. En het kabinet gaat lekker door.

 

Als de basisbehoeften zijn ingevuld dan hoef je het systeem niet langer te steunen. Ik zie 6 belangrijke basisbehoeften.

 

- Huisvesting (eigen grond + een low cost, low impact en off the grid woning)

- Water (eigen bron op het terrein of wateropvang of waterput)

- Energie (zonnepanelen, windmolen, hydrogenerator,...)

- Voedsel (groentetuinen, kruiden (als geneesmiddel), permacultuurtechnieken, voedselbossen, zaad bijhouden en ruilen, dieren houden,...)

- Educatie (boeken, harde schijf vol met info,...)

- Kledij (afhankelijk van de klimaatzone)

 

Zolang je bezig bent met de 6 basisbehoeften rond te krijgen ben je inderdaad nog afhankelijk van het economisch systeem.

Maar ook hier kun je het systeem al loslaten door te ruilen, te recycleren, gratis te krijgen (free economy community), spullen delen, survival in groepsverband, zelf skills te leren, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...