Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verbergen voor huisgenoten


boye

Aanbevolen berichten

hoi medepreppers

 

ik ben pas begonnen met nadenken over preppen loop alleen tegen een paar probleempjes aan

 

probleem 1.

ik woon nog thuis (3 andere persoonen) en ik heb liever niet dat mijn familie weet dat ik aan het preppen ben geslagen ik kan allen moeilijk een halfe ton eten in mijn kamer zetten zonder dat dat opvalt

.... tips?

 

probleem 2

 

aangezien ik nog jong (18) ben en ik niet echt een top inkomen heb kan ik moeilijk groote hoeveelheden inkopen of andere groote aankopen doen wat is goedkoop en handig tehebben?

 

en dan tot slot even een heel ander onderwerp ik wil een wapenvergunning aanvragen voor sport doeleinden ( een keer geschoten op een schietbaan als klasse uitje) en vondt het wel leuk maar ik zie door alle overheids taal de weg niet meer iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Boye,

 

Nou, je zou kunnen overwegen je halve ton eten verspreid in tonnen te begraven in het bos op locaties. Of mischien zijn er plekken in het huis waar je familie nooit komt waar je het zou kunnen verstoppen? Je zult heus wel een aantal momenten hebben dat je het huis voor jezelf hebt wanneer je de verhuizing ervan kunt doen... Als je een kledingkast hebt, zou je kunnen kijken of de bodem op te lichten is, waardoor je daar wat ruimte hebt om daar iets in te verstoppen? (Hoop niet dat je familie je soms wil verrassen door je kamer anders in te richten?)

 

Om te beginnen met eventueel cup of soup zakjes (zelf heb ik die niet, ik gebruik nog kleiner: Opkikkertje! En anders energy-bars, ook klein van formaat, zeer handig. Persoonlijk vind ik alles wat gevriesdroogd is perfect, het is klein van formaat, lang houdbaar en door enkel water toe te voegen heb je gelijk een maaltijd. Water ---> Komen we weer op de grootste topic: Een waterfilter! Dat is, wat ik begrepen heb, het meest belangrijkste wat je zeker moet hebben.

 

Als je een boekentas hebt zou je die kunnen verruilen voor een rugzak, kun je daar al een hoop gereedschap, gadgets e.d. (voorbereiding BOB/GHB) in kwijt. Op dit forum hebben we diverse topics voor diverse gear, voor zowel de top inkomens preppers als voor de budget preppers.

 

En bovenal de kennis die je hier kunt vergaren, kennis weegt niets en je krijgt er ook geen groter hoofd van, dus valt lekker niet op! :)

 

Zoek op internet naar een schietvereniging bij jou in de buurt waar je je aan wilt sluiten, die kunnen jou daarin verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je begonnen bent met preppen, welkom

 

Graag zou ik beginnen met een vervolgvraag: Stel volgende week breekt de piep uit, laat je de rest van je huisgenoten dan verhongeren terwijl jij al je preps op eet? Als het antwoord 'Nee' is, is het misschien de overweging waard om ze gewoon uit te leggen dat je wilt gaan preppen, en vooral ook waarom je dat doet. De eerste reactie zal ongetwijfeld zijn 'oh dat is niet nodig hoor jongen, er gaat niets gebeuren'. Dan is het vervolgens aan jou om het internet in te klimmen en informatie te verzamelen om je huisgenoten er van te overtuigen waarom jij denkt van wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent 18 en je gaat toch ooit eens alleen wonen. Je koopt nu al gereedschap ed voor als je alleen gaat wonen. Zo laat je ook ineens aan je ouders zien dat je verantwoordelijk bent en niet hals over kop alleen gaat wonen zonder voorbereiding. want als je verhuist dan heb je zoizo wel gereedschap ed nodig.

 

Je prept dus je verhuis. Als je met je moeder naar de winkel gaat en er staan glazen of een ontbijtset te koop aan 50% korting, koop dit dan terwijl ze er bij is en zeg dat dit al voor je uitzet is. (geen idee of je in Nederland ook uitzet noemt?) Zo toon je je initiatief en valt het minder op dan dat je alleen maar gereedschap, ducttape, enz. koopt.

 

Wie weet beginnen je ouders mee te werken omdat ze het een leuk initiatief vinden. Maak al een lijstje van wat je nog nodig hebt, Kerst komt eraan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor alle tips! ik heb ze net even doorgelezen

@Vantazzy bedankt voor het idee van de soups ik denk dat ik er daar idd wel een paar van kan gebruiken die opkikker dingen drinken we hier thuis ook dus kan er afentoe vast wel eentje lenen (en zelf ook pakjes kopen ofc)

ook de kledingkast is een goed idee alleen is voor mij het in de dieptje een beter idee + meer ruimte echt bedankt heb ik veel aan

 

 

@Holbewoner tuurlijk zal ik ze niet laten verhongeren maar wil gewoon (nog) niet dat ze het weten

 

@Nature opzich leuk bedacht maar ze zeggen dan gewoon we hebben een scheur vol gebruik dat dan maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor alle tips! ik heb ze net even doorgelezen

@Vantazzy bedankt voor het idee van de soups ik denk dat ik er daar idd wel een paar van kan gebruiken die opkikker dingen drinken we hier thuis ook dus kan er afentoe vast wel eentje lenen (en zelf ook pakjes kopen ofc)

ook de kledingkast is een goed idee alleen is voor mij het in de dieptje een beter idee + meer ruimte echt bedankt heb ik veel aan

 

 

@Holbewoner tuurlijk zal ik ze niet laten verhongeren maar wil gewoon (nog) niet dat ze het weten

 

@Nature opzich leuk bedacht maar ze zeggen dan gewoon we hebben een scheur vol gebruik dat dan maar

 

schuur vol ouwe troep mischien?

wie weet heb jij heel andere smaak en wil je het direkt goed ;)

is het een grote schuur? zoja leg het idee anders is voor dat jij in de schuur trekt, ivb meer vrijheid enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nature: dat noemen we inderdaad ook Uitzet.

@boye: waarom nieuw kopen als je ouders die spullen gratis (of cheap) willen geven? Ik ben trouwens ook begonnen met preppen terwijl ik 3 huisgenoten had; ik bekeek met hun ook films als The Road en sprak daar dan over. Maakte wel indruk maar niet zoveel dat men ook ging preppen. Ik neem aan dat je kamer op slot kan, dan kun je prima een voorraad aanleggen op je kamer. Voor gezamenlijk spul (bijv WC papier) kun je vast proberen om een flinke voorraad gezamenlijk aan te schaffen, jullie hebben het toch nodig en dan ben je in 1x klaar voor een lange periode. Scheelt weer shoppen en sjouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nature: dat noemen we inderdaad ook Uitzet.

@boye: waarom nieuw kopen als je ouders die spullen gratis (of cheap) willen geven? Ik ben trouwens ook begonnen met preppen terwijl ik 3 huisgenoten had; ik bekeek met hun ook films als The Road en sprak daar dan over. Maakte wel indruk maar niet zoveel dat men ook ging preppen. Ik neem aan dat je kamer op slot kan, dan kun je prima een voorraad aanleggen op je kamer. Voor gezamenlijk spul (bijv WC papier) kun je vast proberen om een flinke voorraad gezamenlijk aan te schaffen, jullie hebben het toch nodig en dan ben je in 1x klaar voor een lange periode. Scheelt weer shoppen en sjouwen.

 

denk dat ik inderdaat wel wat

kan overkopen maar dan eerder van mijn opa en nee jammer genoeg kan mijn kamer niet op slot gezamelijke spullen zitten we wel redelijk goed kopen altijd groot in bij aanbiedingen zoals bij de macro de appelmoes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi medepreppers

 

ik ben pas begonnen met nadenken over preppen loop alleen tegen een paar probleempjes aan

 

probleem 1.

ik woon nog thuis (3 andere persoonen) en ik heb liever niet dat mijn familie weet dat ik aan het preppen ben geslagen ik kan allen moeilijk een halfe ton eten in mijn kamer zetten zonder dat dat opvalt

.... tips?

 

probleem 2

 

aangezien ik nog jong (18) ben en ik niet echt een top inkomen heb kan ik moeilijk groote hoeveelheden inkopen of andere groote aankopen doen wat is goedkoop en handig tehebben?

 

en dan tot slot even een heel ander onderwerp ik wil een wapenvergunning aanvragen voor sport doeleinden ( een keer geschoten op een schietbaan als klasse uitje) en vondt het wel leuk maar ik zie door alle overheids taal de weg niet meer iemand tips?

 

je wilt dus een wapenvergunning omdat je dus bij jezelf denkt als er een wtshtf situatie komt je jezelf kan verdedigen.

als je een wapenvergunning aanvraagt wordt je gescreend als je zo een vergunning wilt dan moet je eerst lid worden van een schietvereniging en dan moet je een wapen aanschaffen en een wapenkluis thuis en een munutiekluis gescheiden wapen&ammo ik denk dat je ver over de 3000 euro zit jongen en als het dan zo ver is komt er iedere keer weer politie over de vloer om heel het spul te controleren.

en ik zou wel je ouders snel informeren over wat je aan het doen bent of hoe je het voor je ziet je bent net 18 en kennis is het belangrijkste wat er is.

en je hoeft geen topinkomen te hebben om te preppen we zijn allemaal begonnen met kruipen.

en staar je niet blind op anderen denk er is rustig over na hoe je zelf een voorraad kan creeren.

die aansluit bij je eigen situatie.

 

mvg de eekhoorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals @Vantazzy al aangaf, gewoon grotendeels buiten de deur in tonnen begraven als je het thuis niet kwijt kan. Alhoewel je daar altijd kleine hoeveelheden weg kunt stoppen als je goed zoekt ;).

 

Je kunt het beste kennis verzamelen voor eerst en je vaardigheden gaan testen. Boeken en kennis zijn overigens makkelijker te verstoppen. Koop 25 tijdschriften over survival en 4 playboys, leg die playboys bovenop en niemand zal aan je stapel survivalboeken komen :p

 

Verder kan je wellicht het beste lang houdbaar eten kopen zoals gevriesdroogd eten zodat je het niet elke keer hoeft op te graven voor het slecht wordt. Je kunt je altijd richten op kleine preps. Pak elke week een extra wc-rol bij je ouders vandaan bijvoorbeeld en spaar ze op totdat je een doos vol hebt die je weer ergens kunt verstoppen (wellicht in verhuisdozen op zolder bij de 'andere rommel' van je ouders? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat ik inderdaat wel wat

kan overkopen maar dan eerder van mijn opa en nee jammer genoeg kan mijn kamer niet op slot gezamelijke spullen zitten we wel redelijk goed kopen altijd groot in bij aanbiedingen zoals bij de macro de appelmoes

 

Tijd om te zorgen dat er een slot op die deur komt. Je huisgenoten zijn natuurlijk heel lief en betrouwbaar, maar je kent vast niet al hun vrienden en aanhang. Ik heb in 5 jr samenwonen niet 1 incident meegemaakt, maar vond het wel prettig dat m'n eigen kamer af te sluiten was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je wilt dus een wapenvergunning omdat je dus bij jezelf denkt als er een wtshtf situatie komt je jezelf kan verdedigen.

als je een wapenvergunning aanvraagt wordt je gescreend als je zo een vergunning wilt dan moet je eerst lid worden van een schietvereniging en dan moet je een wapen aanschaffen en een wapenkluis thuis en een munutiekluis gescheiden wapen&ammo ik denk dat je ver over de 3000 euro zit jongen en als het dan zo ver is komt er iedere keer weer politie over de vloer om heel het spul te controleren.

en ik zou wel je ouders snel informeren over wat je aan het doen bent of hoe je het voor je ziet je bent net 18 en kennis is het belangrijkste wat er is.

en je hoeft geen topinkomen te hebben om te preppen we zijn allemaal begonnen met kruipen.

en staar je niet blind op anderen denk er is rustig over na hoe je zelf een voorraad kan creeren.

die aansluit bij je eigen situatie.

 

mvg de eekhoorn

 

hoi eekhoorn

 

laten we het wel legaal houden hè

ik wil graag een wapenvergunning voor het beoefenen van de sport ik loop zelf stage in de beveiliging dus denk dat ik de screening wel door kom met de 3000 euro kom ik wel in de problemen maar denk dat sls ik mijn ouders lief aan kijk ze vast wel een deel willen betalen en de rest van stage vergoeding dan maar politie over de vloer vindt ik geen probleem heb niets teverbergen

 

voor het maken van een vooraad moet ik nog ff kijken weet niet of ik daar al klaar voor ben wel kan ik de eerste stappen zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd om te zorgen dat er een slot op die deur komt. Je huisgenoten zijn natuurlijk heel lief en betrouwbaar, maar je kent vast niet al hun vrienden en aanhang. Ik heb in 5 jr samenwonen niet 1 incident meegemaakt, maar vond het wel prettig dat m'n eigen kamer af te sluiten was.

 

ik denk dat je me niet helemaal begrijpt ik woon thuis met mijn broer vader er moeder niet met vrienden ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi eekhoorn

 

laten we het wel legaal houden hè

ik wil graag een wapenvergunning voor het beoefenen van de sport ik loop zelf stage in de beveiliging dus denk dat ik de screening wel door kom met de 3000 euro kom ik wel in de problemen maar denk dat sls ik mijn ouders lief aan kijk ze vast wel een deel willen betalen en de rest van stage vergoeding dan maar politie over de vloer vindt ik geen probleem heb niets teverbergen

 

voor het maken van een vooraad moet ik nog ff kijken weet niet of ik daar al klaar voor ben wel kan ik de eerste stappen zetten

 

je kunt het hem niet kwalijk nemen.. mensen denken hier al gauw dat als iemand aan de schietsport wil doen dat hij of zij andere bedoelingen hebben.. beetje kortschichtig ik weet het maarja wat doe je er aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je me niet helemaal begrijpt ik woon thuis met mijn broer vader er moeder niet met vrienden ofzo

 

Ah, inderdaad verkeerd begrepen. Dan wordt het wel wat lastiger als je moeder je schoonmaakster is :p Probeer het bespreekbaar te maken thuis, zonder aliens / maya's en niburu zaken maar met reële zorgen zoals bijvoorbeeld stijgende werkeloosheid / aanhoudende crisis etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken een dergelijk verhaal van een jongen van 17. Hij had een nieuwe computer gekocht en heeft zijn oude computer helemaal leeg gehaald. Hierin heeft hij vele spulletjes, materialen en voedsel gepropt. Oude schoenen gevuld met candybars, oude Bacardi flessen gevuld met water, de achterkant van een schilderij volgeplakt met cup-a soup en zijn tweepersoons bankstel volgezet met blikken soep, groente, vlees en vis(cornedbeef, sardientjes).

 

Ideeën genoeg lijkt me:rolleyes:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, inderdaad verkeerd begrepen. Dan wordt het wel wat lastiger als je moeder je schoonmaakster is :p Probeer het bespreekbaar te maken thuis, zonder aliens / maya's en niburu zaken maar met reële zorgen zoals bijvoorbeeld stijgende werkeloosheid / aanhoudende crisis etc.

 

ik ben ook niet iemand die denk dat de maya's gelijk hebben ofzo ik ben bang voor het instorten van de dollar of euro ik denk dat we het een maand of 3/4 uitmoeten houden zonder overheid/controle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken een dergelijk verhaal van een jongen van 17. Hij had een nieuwe computer gekocht en heeft zijn oude computer helemaal leeg gehaald. Hierin heeft hij vele spulletjes, materialen en voedsel gepropt. Oude schoenen gevuld met candybars, oude Bacardi flessen gevuld met water, de achterkant van een schilderij volgeplakt met cup-a soup en zijn tweepersoons bankstel volgezet met blikken soep, groente, vlees en vis(cornedbeef, sardientjes).

 

Ideeën genoeg lijkt me:rolleyes:

 

ahhah oke:) bedank deze jongen even voor me :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi eekhoorn

 

laten we het wel legaal houden hè

ik wil graag een wapenvergunning voor het beoefenen van de sport ik loop zelf stage in de beveiliging dus denk dat ik de screening wel door kom met de 3000 euro kom ik wel in de problemen maar denk dat sls ik mijn ouders lief aan kijk ze vast wel een deel willen betalen en de rest van stage vergoeding dan maar politie over de vloer vindt ik geen probleem heb niets teverbergen

voor het maken van een vooraad moet ik nog ff kijken weet niet of ik daar al klaar voor ben wel kan ik de eerste stappen zetten

 

Hallo Boye,

Of je wat te verbergen hebt is niet aan de orde die controles zijn bedoeld om te zien of jij je verplichting omtrend het

verlof naleeft.

Wil je de sport uitoefenen zoals het bedoeld is welkom,Heb je die shtf bullshit in gedachte blijf dan weg.

 

Licht je familie in wat je doet je hebt ze harder nodig dan je nu denkt of wil je hun aan hun lot overlaten?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Boye,

Of je wat te verbergen hebt is niet aan de orde die controles zijn bedoeld om te zien of jij je verplichting omtrend het

verlof naleeft.

Wil je de sport uitoefenen zoals het bedoeld is welkom,Heb je die shtf bullshit in gedachte rot dan op.

 

doe even normaal...

hij geeft toch aan dat het voor sport doeleinden is..

boye, er is een wapen rubriek onder aan het forum heb je verder vragen dan kun je ze daarstellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe even normaal...

hij geeft toch aan dat het voor sport doeleinden is..

boye, er is een wapen rubriek onder aan het forum heb je verder vragen dan kun je ze daarstellen..

 

ik wou net hetzelfde zeggen, is lees nergens iets over dat hij zich wil verdedigen ofzo in zijn berichten, hij zegt heel duidelijk voor de sport omdat hij het leuk vindt....

 

hij voldoet nog niet aan de voorwaarden voor de wapens rubriek denk ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil een vergunning voor de sport niet voor zelfverdediging

voor de mensen die hebben opgelet loop ik stage in de beveiliging en ik denk er over na de switch temaken naar politie of k-mar handig om het dan al tekunnen en bedankt voor de tip van de topic had ik nog niet gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...