Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Meer dan helft Nederlandse goud in New York

Recommended Posts

• Admin
DEN HAAG -

Iets meer dan de helft van het goud van De Nederlandsche Bank ligt opgeslagen bij de Amerikaanse Federal Reserve in New York. Verder ligt 20 procent bij de Canadese centrale bank in Ottawa, bijna 20 procent ligt in Londen en slechts 11 procent ligt bij DNB in Amsterdam. Dat meldt minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën in antwoord op Kamervragen van CDA-Kamerlid Eddy van Hijum.

Lees verder en bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21151688/__Meer_dan_helft_NL_goud_in_NY__.html

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En een aanzienlijk deel ligt ook bij de Bank of England.

Zie deze unieke video van een scheikundeprofessor die een bezoek brengt aan de "gold vault" van de BoE.

Normaal wordt NIEMAND daar toegelaten.

Kennelijk willen ze mensen geruststellen. Waarom zou dat toch zijn? :rolleyes:

PS. kijk of je Nederlandse goudstaven in de rekken ziet liggen. :p

• Leuk 2

De allerlaatste zin is zo verontrustend: "Dijsselbloem vindt dat voor Nederland niet nodig, omdat het goud ligt bij centrale banken met een „uitstekende staat van dienst“ en DNB elk jaar verificaties krijgt van de accountantdiensten van de centrale banken waar de staven liggen opgeslagen."

Zou dhr. Dijsselbloem mij zijn gehele bankrekening toevertrouwen? Ik zal wel netjes ieder jaar aangeven d.m.v. een e-mailtje dat het allemaal nog netjes op zijn bankrekening staat hoor :p.

• Leuk 1

Zucht.

Wat doet een bank?

Uitlenen.

Wat is er dus met dat goud gebeurd?

Juist.

Dat Nederlandse goud is dus niet direct opeisbaar.

Darnaast heeft het geen nut meer om het daar te stallen want geen goudstandaard meer.

Dus die staat van dienst van een even corrupte accountantstoko doet me weinig.

Hier met dat spul want zonder het te hebben is het er niet.

De allerlaatste zin is zo verontrustend: "Dijsselbloem vindt dat voor Nederland niet nodig, omdat het goud ligt bij centrale banken met een „uitstekende staat van dienst“ en DNB elk jaar verificaties krijgt van de accountantdiensten van de centrale banken waar de staven liggen opgeslagen."

Zou dhr. Dijsselbloem mij zijn gehele bankrekening toevertrouwen? Ik zal wel netjes ieder jaar aangeven d.m.v. een e-mailtje dat het allemaal nog netjes op zijn bankrekening staat hoor :p.

Ha, dat is inderdaad een hele rake reactie! Over de locatie kun je nog discuseren wat mij betreft, maar absoluut niet over de controle. Fysiek bezit moet je fysiek controleren, een bevestiging dat het nog in de boeken staat wil niet zeggen dat het er nog is. Elk bedrijf met voorraad gaat minimaal 1x per jaar tellen hoeveel voorraad er nog is, waarom doet NL dat niet met de goudvoorraad?

Los van de certificaten lijkt het me sterk dat alles er nog netjes fysiek ligt. En als het er fysiek nog wel ligt, dan is het hoogstwaarschijnlijk uitgeleend in de vorm van waardepapieren en meerdere keren uitgegeven en verhandeld op de beurs (een reden om nooit goud op de beurs te kopen, want het is gewoon lucht)

Waarom is het er zowiezo over de oceaan gebracht vraag ik me af, weet iemand dat?

Ze geven hier bijna alles uit handen, goud, geld, onze banken, onze internetgegevens, onze soevereiniteit enz. Houden we hier nog iets over?

Wat nog veel erger is, is dat de schapen constant excuusjes gebruiken om het recht te praten.

"ik heb toch niets te verbergen" of "als je tegen bent dan heb je blijkbaar kwade plannen".

Ik verbaas mij steeds meer hoe dom mensen wel niet zijn. Hoeveel meer liegen en bedriegen moet er gebeuren, voordat ze wakker worden?

Is het iemand hier ook opgevallen dat na de aankondiging van QE4 (geld-bijdruk-programma 4) de goud- en zilverprijs zakte?

@Richa, ons goud ligt grotendeels overzee's omdat heel europa/amerika bang was dat de russen tijdens de koude oorlog europa zouden bezetten en dus al ons goud zouden roven.

En nu hebben de amerikanen het, herstel: waarschijnlijk zeggen ze dat ze het nog hebben...

Ah, dat klinkt logisch, dank je. En na de koude oorlog gewoon daar laten liggen. Net zoals vragen of iemand je tasje even vast wil houden omdat je naar de WC moet en dan nooit het tasje meer ophalen........:rolleyes:

Toegevoegd: en er dan vanuit gaan dat die persoon weken later daar nog steeds staat te wachten met je tasje.

het is al 15 jaar telaat de fed houd controles tegen dat zegt genoeg

Het zegt: het is er niet!

Ik denk dat als er gezamenlijk om het goud wordt gevraagd door elk land dat goud heeft in de USA er oorlog komt.

Dat durven de landen niet aan dus vragen ze 'voorzichtig' om audits etc.

Ook de Duitse 50 ton per jaar is natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat...

@boye en @jobs ,klopt helemaal,ieder persoon met gezond verstand weet dit...

En hoe komt het dan dat de nederlandse politiek het gewoon wil laten liggen en ook niet een deel van ons goud terughaalt?

Politkek bestaat uit stumpers zonder inhoudelijke kennis.

Bij DNB, Klaas Knot als ik het goed heb zit heus wel kennis.

Men wil de USA niet bruskeren en te vriend houden.

Aan de andere kant knaagt het idee dat dat goud toch wel wat waard is en in deze crisis goed uit kan komen.

Er is geen enkele goede rden meer om goud elders te hebben liggen.

De koude oorlog is voorbij.

Je wilt het goud niet uitlenen en zelfs als dat wel mag dan is de plaats niet zo belangrijk.

Je wilt goud zelf opslaan of minstens bij een bank waarover je enige invloed hebt.

Dit alles faalt bij het Nederlandse en Duitse goud.

Fort Knox is ook al tijden niet meer geaudit dus daar zal ook wel een fors deel er niet zijn of minstens uitgeleend zijn.

Maar als de poep de ventilator raakt is papieren goud niets waard.

Tastbaar goud misschien nog wel, afhankelijk van de situatie.

In elk geval ligt er wel goud in de Bank of England, zoals Her Maj met eigen ogen kon zien:

http://www.telegraph.co.uk/news/newsvideo/royalfamilyvideo/9742780/Queen-and-Duke-of-Edinburgh-visit-gold-vault-at-Bank-of-England.html

En ook deze scheikundeprof een paar dagen eerder:

http://www.telegraph.co.uk/finance/financevideo/9734551/Inside-the-Bank-of-Englands-gold-bullion-vault.html

En daar ligt zo'n 20% van ons goud.

In elk geval ligt er wel goud in de Bank of England, zoals Her Maj met eigen ogen kon zien:

Ja, maar dat is nog geen audit.

Hoeveel goud is er totaal gestald?

Hoeveel goud is daadwerkelik aanwezig?

Hoeveel goud wil men meegeven? (ofwel: is niet één of meerdere keren uitgeleend)

Hoe puur is dat goud? (afmetingen, massa, ultrasound check, etc)

En dat zuig ik zo uit mijn duim.

Een echte audit omvat nog iets meer.

Los daarvan: alle gedoe rond het niet terugkrijgen/terughalen van het goud danwel het te zien krijgen ervan (in de USA) toont mij alleen maar dat het er niet is.

Of dat men het niet wil teruggeven om eender welke reden dan ook

Daarom dus bij elke USA/NATO-ondersteunende actie bedingen dat er een xx-deel van de voorraad wordt vrijgegeven.

Maar zelfs daarvoor heeft men het lef niet en accepteert men waardeloos toiletpapier waarop 'dollar' staat.

Al dat goud dan men niet te zien krijgt staat nog steeds in de boeken bij DNB en elders als een goudvordering en die wordt op één hoop gegooid met fysiek goud dat wel in eigen beheer is.

Dat gaat dus veranderen.

Vorderingen zijn minder waard dan wat al in huis is.

Slim om het goud niet allemaal in 1 land/continent te bewaren!

Ja, dat meen ik echt.

Stel dat "40/"45 nogmaals gebeurd, dan ben je in 1x van al je goud af, weg, foetsie, naar "de vijand" die er zijn oorlog mee kan betalen... En wij later geen wederopbouw.

Bij b/v een enorme (kern)bom in de buurt van de kluis, dan ben je in 1x van al je goud af, weg, foetsie, al je middelen om weer een land op te bouwen.

Een spectaculaire goud roof van x aantal tonnen goud uit onze kluis! Dan ben je in 1x van x tonnen goud af, weg, foetsie, naar de criminelen.

Enz.

Een manier om risico's te verminderen is om ze te spreiden, dat hebben ze ook met ons goud gedaan.

Nu ben ik wel van mening dat er zeker een aanzienlijk deel in NL moet liggen, maar spreiden kan geen kwaad.

Mits het fysiek wordt gecontroleerd en openbaar gemaakt.

Ik zal me hier wel weer minder populair mee maken, maar dat is dan maar zo....

Ik zal me hier wel weer minder populair mee maken, maar dat is dan maar zo....

Zo erg is het niet.

Wat je ook stelt is geen probleem.

Alleen nu is de USA een neergang en ligt daar een significant deel van de voorraad.

Dan wil je dus minimaal dat deel afbouwen tot redelijkere proporties.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...