Ga naar inhoud
GENEGEERD

UFO: The Greatest storty ever denied

Mr. Gold
 Share

Recommended Posts

• Admin

http://video.google.com/videoplay?docid=-5980990221766439646#

Gisteren vertelde "lange Frans" bij 24/7 (BNN) dat hij geloofde in UFO's. Hij wees ons op deze film op youtube. Ik ga hem nu kijken en vroeg mij af of jullie in dit soort zaken geloven en of jullie deze lange documentaire al kennen?

Ik ben altijd wel nieuwsgierig geweest in dit soort fenomenen. Echter besef ik mij maar al te goed dat als er iets zou zijn, waarom ze dan nog geen contact hebben gezocht.

Ik ben benieuwd of deze film mijn mening zal veranderen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

nee ik heb die docu nog nooit gezien nee(ga ik zeker doen als ik tijd heb ervoor)

ik denk zelf aan een andere theorie.

ik zal die theorie een beetje uit de doeken proberen te doen.

het is een theorie waarvan ik niet weet of het in DEZE vorm ooit waarheid zal worden(theorieen kunnen zo zijn).(maar wel dat het ooit waarheid gaat worden met of zonder ufo,s)

maar ik denk wel dat er ufo,s kunnen gaan landen maar dat het niet zozeer buitenaardse wezens zijn maar bovennatuurlijke wezens(gevallen engelen) die zich voor zullen doen als buitenaardse wezens.

ze zullen boeltje komen ''redden'' in zware tijden waarin mensheid om hulp klaagt. de roep naar die ene sterke leider.(antichrist)

die leider(die zal komen als een engel des lichts) zal zeggen: mijn vader(satan) heeft jullie hier zoveel jaar geleden neergezet als mens net zoals we andere wezens op andere werelden hebben gezet, jullie zijn nu zo uit de kluiten gewassen het is tijd voor een nieuw tijdperk voor jullie.

en ik ga jullie daarmee helpen...(komt verlichting brengen zogezegd)

ellende met criminaliteit?? ellende met geld?? ellende met wat dan ook?? wij werken al eeuwen met een soort chip(het merkteken), werkt perfect, bij je voorhoofd geplaatst, zonder chip niet kopen of verkopen stelen is er niet meer bij, van iedereen is bekend waar hij is zodat de mensen die kwaad doen in de gaten gehouden kunnen worden en desnoods uitgeschakeld kunnen worden, onze onafhankelijk denkende quantumcomputer(het beest) houd het allemaal bij.

de mens is nu nog zwak maar is geestelijk sterker aan het worden, ik ga jullie helpen die nieuwe fase te bereiken totdat jullie ook zullen zijn als goden.

maar volg mij maar dan komt het allemaal in orde.(net zoals in de tuin van eden)

of er ufo,s zijn(ik heb er ook 2 gezien in mijn leven) ja dat denk ik wel , alleen het zullen geen allesvernietigende wezens zijn(tenminste niet op voorhand)

neem het niet al te persoonlijk,:)

ik geloof in theorieen over ufo,s alleen ik denk dat de mensheid opgewarmt word hiervoor, je ziet het in documentaires in muziek hoor je het,en in films zie je het.

welnu als ik zeg dat ik wel in bestaan van ufo,s geloof moet ik ook op kunnen biechten waarom ik daarin geloof en hoe ik het zie met mijn mening erover.

bedenk je eens in: creationisten moeten van hun geloof af om aan te kunnen nemen dat het een andere god betrof, en evolutionisten moeten van hun geloof af om aan te kunnen nemen dat het geen evolutie betrof maar creatie in andere vorm, in beiden gevallen moeten ze dichter bij elkaar komen onder 1 universele religie in een nieuw tijdperk met een nieuwe wereldorde.

als je trouwens het eerste hoofdstuk van ezechiel leest denk je bijna dat het over een ufo gaat....

dus voor alles wat ik weet kan mijn God ook een ''alien'' zijn(zoals wij met onze beperkte visie iemand die een ufo bewoond zien)

NIET dat ik dat ook vind hoor maar je zou ook die theorie zomaar aan kunnen hangen, wezens die met ongelofelijke snelheid zich verplaatsen(teleporteren)

ogen die volgen waar het ook heengaat(sensoren misschien)

maar het gaat er niet om hoe anderen het zien het gaat erom waar je in gelooft.

of dat nu om religie,ufo, aliens, evolutie of whatever ook gaat.

lange frans gelooft erin in ufo,s nou dat kan heel goed waar zijn, alleen ik geloof weer dat het geen buitenaardsen zijn maar bovenaardsen

Link naar reactie

Tja, aliens of engelen, fictie of waarheid, wie zou het zeggen?

"Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen die men niet ziet."

het is weliswaar een bijbeltekst maar hij is eigenlijk op het hele leven van toepassing.

bijvoorbeeld:

als je onwijs van je vrouw houdt en je gelooft in haar en in haar liefde voor jou dan is dat voor jou een zekerheid maar ook een hoop je kan het niet controleren verders je gaat af op hoe ze je benaderd, voor haar geldt hetzelfde en naarmate je langer bij elkaar bent en blijft gaat die hoop en geloof steeds meer richting zekerheid(bewijs).

echte onvoorwaardelijke liefde is bijvoorbeeld nog steeds niet echt goed te verklaren ook met hersenscans niet.

niet alles hoeft verklaarbaar te zijn, das het grote verschil tussen geloof en wetenschap.

op wetenschap is dezelfde zin van toepassing, alleen ze menen het allemaal te weten en te kunnen bewijzen. maarja daarover kun je dus discussieren.

zo ook over ufo,s ook ufo meldingen zijn ontkracht door de wetenschap, maar het gaat mij veel te ver om alle miljoenen mensen op deze aardbol die ufo,s hebben gezien voor gek te verklaren.

(wat ze wel zouden zijn als ze dingen zagen die er niet zijn toch?>> volgens de wetenschap tenminste)

Link naar reactie

• 3 weeks later...

ik geloof in theorieen over ufo,s alleen ik denk dat de mensheid opgewarmt word hiervoor, je ziet het in documentaires in muziek hoor je het,en in films zie je het

Precies! Zo geloof ik ook in Hobbits, draken, The Terminator, eenhoorns en zeemeerminnen; die laatste twee zijn absoluut ZEKER want de verhalen daarover zijn ouder dan de bijbel dus dat MOET gebeuren

Opgewarmd is toch met een d? Driepinter?

Link naar reactie

Precies! Zo geloof ik ook in Hobbits, draken, The Terminator, eenhoorns en zeemeerminnen; die laatste twee zijn absoluut ZEKER want de verhalen daarover zijn ouder dan de bijbel dus dat MOET gebeuren

Opgewarmd is toch met een d? Driepinter?

waar zie jij MOET staan:rolleyes:

gaan we ons nu ook al truk maken om d of t?? wad een muggenzifderij zeg.:confused:

Link naar reactie

Telkenmale (mooi woord he?) dan wel regelmatig, als ik me ergens -volgens mijn betere helft, onnodig- druk om maak, bekijk ik dit filmpje. Het zet de zaken redelijk in perspectief. Geeft je eveneens te denken over onze plaats in het universum. Persoonlijk ben ik er (en mensen zoals Stephen Hawkins, om maar iemand te noemen) van overtuigd dat er meer leven in het universum is.

Enfin, neem even de tijd om onderstaande filmpje te bekijken. De stem is van Carl Sagan, een redelijk bekend persoon... Ben benieuwd naar jullie reacties...

From this distant vantage point, the Earth might not seem of any particular interest. But for us, it's different. Consider again that dot. That's here. That's home. That's us. On it everyone you love, everyone you know, everyone you ever heard of, every human being who ever was, lived out their lives. The aggregate of our joy and suffering, thousands of confident religions, ideologies, and economic doctrines, every hunter and forager, every hero and coward, every creator and destroyer of civilization, every king and peasant, every young couple in love, every mother and father, hopeful child, inventor and explorer, every teacher of morals, every corrupt politician, every "superstar," every "supreme leader," every saint and sinner in the history of our species lived there-on a mote of dust suspended in a sunbeam.

The Earth is a very small stage in a vast cosmic arena. Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot. Think of the endless cruelties visited by the inhabitants of one corner of this pixel on the scarcely distinguishable inhabitants of some other corner, how frequent their misunderstandings, how eager they are to kill one another, how fervent their hatreds.

Our posturings, our imagined self-importance, the delusion that we have some privileged position in the Universe, are challenged by this point of pale light. Our planet is a lonely speck in the great enveloping cosmic dark. In our obscurity, in all this vastness, there is no hint that help will come from elsewhere to save us from ourselves.

The Earth is the only world known so far to harbor life. There is nowhere else, at least in the near future, to which our species could migrate. Visit, yes. Settle, not yet. Like it or not, for the moment the Earth is where we make our stand.

It has been said that astronomy is a humbling and character-building experience. There is perhaps no better demonstration of the folly of human conceits than this distant image of our tiny world. To me, it underscores our responsibility to deal more kindly with one another, and to preserve and cherish the pale blue dot, the only home we've ever known.

Link naar reactie

Ik heb me vroeger veel beziggehouden met UFO en aanverwante zaken.

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat het overklaarde natuurlijke verschijnselen zijn (sommige met menselijke invloed) of bedrog.

Veel interresanter is de vraag waarom er mensen zijn die in UFO's en andere "bovennatuurlijke" zaken willen geloven.

Link naar reactie

• Admin
Ik ben altijd wel nieuwsgierig geweest in dit soort fenomenen. Echter besef ik mij maar al te goed dat als er iets zou zijn, waarom ze dan nog geen contact hebben gezocht.

Ik ben benieuwd of deze film mijn mening zal veranderen.

N.a.v. deze documentarie is mijn mening niet veranderd. Denk dat veel dingen te verklaren zijn of in een later stadium. Dat er leven is buiten de planeet aarde staat voor mij wel vast maar in wat voor vorm en hoe ver zullen we hopelijk nog achter gaan komen in de aankomende decennia

Link naar reactie

Met miljoenen planeten als de aarde en miljarden sterren als de zon, is de kans op 'ander leven' zeer groot. Die planeten zijn ook zo tussen de 6 en 3 miljard jaar oud, en in die tijd moeten ze nog meer technologie hebben ontwikkelt dan wij. Als je oude geschriften met een 'UFO' bril bekijkt, zijn ze al enkele malen op aarde geweest. Misschien zijn ze er nog. We zien het vanzelf wel.

Link naar reactie

Met miljoenen planeten als de aarde en miljarden sterren als de zon, is de kans op 'ander leven' zeer groot. Die planeten zijn ook zo tussen de 6 en 3 miljard jaar oud, en in die tijd moeten ze nog meer technologie hebben ontwikkelt dan wij.

Of elke beschaving die voldoende technologie ontwikkeld vernietigd zichzelf.

Op aarde zijn we de point of no retrun al gepasseerd. En de risicio's nemen nog elke dag toe.

Link naar reactie

Er zijn miljarden planeten, sterren en stelsels. Er zijn vele en vele planeten die de zelfde omstandigheden kennen als onze aarde, en dat alleen al in onze sterrenstelsel. Met enige zekerheid kan je stellen dat er op talloze planeten ook leven is. De vraag is natuurlijk; Wat voor leven? Zijn dat eencelligen, zijn het misschien beschavingen als onze, die nog niet genoeg ontwikkeld zijn om andere planeten op te zoeken? Zijn het misschien beschavingen als de onze waarbij ze zichzelf hebben uitgemoord? Of zijn ze ontwikkeld tot een punt waarbij ze zich redelijk kunnen voortbewegen in een sterrenstelsel? Dat laatste zou het meeste hoop geven op bezoekers van andere planeten naar onze planeet.

Wat is de kans echter dat we bezocht worden door bewoners van andere planeten, of dat wij andere levensvatbare planeten kunnen bezoeken? Daarvoor moet je kijken naar de snelheid waarmee je maximaal kunt reizen. Dit zou een benadering zijn van de lichtsnelheid. Al gauw denk je dat je overal zou kunnen komen als je net zo snel als het licht zou kunnen reizen. Echter is dit niet zo.

Afstanden in het heelal worden vaak uitgedrukt in lichtjaren. Dit is de afstand die een foton (een lichtdeeltje) aflegt in een vacuüm per jaar, oftewel, (bedankt wikipedia) 9.460.730.472.580,8 kilometer per jaar. En wat zijn dan de afstanden in ons eigen zonnestelsel? Het meest dichtbij ligt onze maan natuurlijk. 1,3 lichtseconden van ons af. Naar de zon doen we al in 8,3 lichtminuten. Ons verste planeet is neptunus met 8 lichtuur als deze gunstig staat in zijn baan. (De banen waarin planeten rondgaan zijn elliptisch, niet rond)

Binnen ons eigen zonnestelsel is alles nog best wel te doen als we de techniek hadden om met de snelheid van het licht te reizen.

Hoe zit het dan met andere zonnestelsels? De ster die het dichtst bij ons staat na onze eigen zon is 4,22 lichtjaar bij ons verwijderd en de diameter van ons melkwegstelsel is 100.000 lichtjaren. Dus om van de ene kant van ons melkwegstelsel naar de andere kant te komen moeten we 100.000 jaren reizen met de volkomen utopische snelheid van het licht.

Wil je naar andere melkwegstelsels ben je al gauw 2,2 miljoen lichtjaren onderweg.

Zoals je ziet kunnen we aardig reizen binnen ons eigen zonnestelsel. Als je daarbuiten wilt gaan, dan maak je het een behoorlijk langdurig proces.

Tot zover lijkt het dan ook vrijwel onmogelijk dat we bezoek krijgen of zelf ooit andere levensvatbare planeten kunnen gaan bezoeken.

Hier zitten ook haken en ogen aan. Sommige wetenschappers geloven dat je door middel van wormgaten een kortere route kan verkrijgen naar andere plekken in het universum. Dit is echter nog niet ondersteund in de relativiteitstheorie en zou zaken als tijdreizen mogelijk maken. En tijdreizen is iets wat sterk word tegengesproken.

Wat echter wel 'hoop' biedt in dit hele verhaal, is, dat als we (of 'aliens') de lichtsnelheid hebben weten te benaderen, we nauwelijks ouder worden tijdens onze reis. Wanneer je de snelheid van het licht benaderd gaat het verouderingsproces aanzienlijk langzamer en zou je bij het behalen van de absolute lichtsnelheid het verouderingsproces zelfs helemaal stoppen.Dan zou het theoretisch geen probleem zijn om vele jaren te moeten reizen.

Link naar reactie

Zelf ben ik redelijk sceptisch over UFO sightings, alhoewel ik er van overtuigd ben dat er in het heelal andere levensvormen zijn.

Dit filmpje, met knipsels uit reguliere nieuwsmedia vind ik dan wel weer erg bijzonder... Een en ander voor de verandering eens niet gefilmd door een amateur met Parkinson en een low-tech camera... Scary sh*t...

Link naar reactie

Ik heb vandaag eens gekeken naar een lasercutter. Die dingen worden langzaam betaalbaar.

Als ik zo eens naar sommige van de beelden in bovenstaande video kijk, dan lijkt me dat een aantal daarvan er uit zien als projecties.

Bijvoorbeeld met een krachtige laser....

Niet alle, ik heb geen idee wat men daar allemaal ziet.

Link naar reactie

• Admin

Mooi filmpje Johnny, heb mij die 12 minuten behoorlijk vermaakt. Blijven interessanten zaken en waarschijnlijk kunnen we nu of later veel dingen verklaren. Heb wel regelmatig documentaires gezien waarbij ze uitlegden hoe sommige beelden bij ons op het netvlies kwamen en dat wij denken dat het een UFO verschijning is. Veel dingen zijn te verklaren maar als ik sommige beelden zie van dit filmpje Johnny krijg ik meteen het gevoel van: "Hoe zit dit nu en wat is het" erg nieuwsgierig ben ik :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...