Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tomaten op?!?


Fluitketel

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Kom ik net bij de c1000 bijna alle blikken met tomaten op. Staat er een bordje bij: wegens een mislukte oogst voorlopig geen tomaten in blik. Ik heb de laatste blikken maar meegenomen.

 

Zal wel vaker gaan gebeuren vrees ik. Dat er dingen niet zijn wegens een mislukte oogst.

 

Ik schrik daar best een beetje van. Tomaten zijn zo algemeen dat je niet verwacht dat daar schaarste in kan ontstaan. Ik bedoel, kijk eens naar die stomme Spaanse gewoontes, waar een heel dorp elkaar suf gooit met overrijpe tomaten! Daar had je alle C1000's in nederland mee vol kunnen stouwen. En nu is er een tekort :confused:

Ik denk dat we een veel groter probleem krijgen wanneer de aankomende graan oogst wederom gaat mislukken in grote delen van de wereld. Geen blik tomaten, tja lastig, maar geen brood meer wordt een drama.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom ik net bij de c1000 bijna alle blikken met tomaten op. Staat er een bordje bij: wegens een mislukte oogst voorlopig geen tomaten in blik. Ik heb de laatste blikken maar meegenomen.

 

Zal wel vaker gaan gebeuren vrees ik. Dat er dingen niet zijn wegens een mislukte oogst.

 

me hoela, ik zal vanacht ff een foto voor je maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom ik net bij de c1000 bijna alle blikken met tomaten op. Staat er een bordje bij: wegens een mislukte oogst voorlopig geen tomaten in blik. Ik heb de laatste blikken maar meegenomen.

 

Zal wel vaker gaan gebeuren vrees ik. Dat er dingen niet zijn wegens een mislukte oogst.

 

Hier in zeeland bij c1000 vorige week ook al gemerkt, maar er stond toen geen bordje bij ?

Misschien alleen van bepaalde leveranciers ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het dan met de tomatensoep, pastasauzen en bijv. de tomatenketchup (van Heinz)? Zal morgen eens kijken of daar dan hetzelfde probleem is, of niet...... :confused:

 

Ja, dat ga ik morgen ook doen, en flink inslaan gelijk.

Bij ons is het een wezenlijk deel van ons menu, nu ik zoveel mogelijk alle pakjes soep, sauzen enz links laat liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier bij de emte ook al weken geen tomatenpuree (die kleine potjes, van 6 cent). Afgelopen maandag wel weer, maar van een ander merk.

 

Gelukkig hebben we die genoeg in voorraad, maar ons was het ook al opgevallen.

 

Wat we niet moeten vergeten, tomaten zijn absoluut niet europees. Ja, we kunnen ze wel kweken, in kassen, of in zuideuropa, maar van oorsprong komt t in Nederland, of Europa, helemaal niet voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net ook maar wat tomatenplantenzaadjes besteld.... dan worden die vast straks ook duurder

 

Heb pas ook iets gepost over mijn kweekje van tomatenplantjes afgelopen zomer,

Er kwamen niet eens bloemetjes aan, dus nada tomaten, echt bizar......

 

Als dat maar goed komt.

Inderdaad ook maar tomatenzaad inslaan, en deze zomer weer opnieuw proberen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier bij de emte ook al weken geen tomatenpuree (die kleine potjes, van 6 cent). Afgelopen maandag wel weer, maar van een ander merk.

 

Gelukkig hebben we die genoeg in voorraad, maar ons was het ook al opgevallen.

 

Wat we niet moeten vergeten, tomaten zijn absoluut niet europees. Ja, we kunnen ze wel kweken, in kassen, of in zuideuropa, maar van oorsprong komt t in Nederland, of Europa, helemaal niet voor!

 

 

Die uit de tuin van mijn BOL in Spanje zijn anders altijd monsterlijk groot ;) [ATTACH=CONFIG]2143[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2143[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms boycotten ze een bepaald merk omdat ze minder willen betalen als ze inkopen!

Het probleem zit dan tussen de winkel inkoper en de fabriek, dit is om de druk wat op tevoeren bij de fabrikant.

En dan zeggen ze gewoon dit artikel is niet leverbaar onze excuses voor het ongemak.

Hier bij een bekende super markt ook gehad het viel wel op dat ze wel hun eigen merk op de schappen hadden.

En die moest ik niet want die is gewoon niet lekker, nu zijn er weer zat van de tomatenblikjes.

Dit doen ze met andere merken ook, het is een geld probleem.

 

En inderdaad zelf tomaten kweken heeft zo zijn voordelen, en wij hadden ook een prima oogst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat we niet moeten vergeten, tomaten zijn absoluut niet europees. Ja, we kunnen ze wel kweken, in kassen, of in zuideuropa, maar van oorsprong komt t in Nederland, of Europa, helemaal niet voor!

 

Bij mij dit jaar toch een grote oogst. Gewoon een tomaat in de border gegooid en voila! Midden tussen de bloemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dat ook met het uitsterven van de honingbijen te maken hebben? Er is lastiger aan bijenvolken te komen omdat de honingbijen aan het uitsterven zijn. Ook hommels en andere bestuivende insecten sterven uit. Tomaten die in de open lucht gekweekt worden in warmere klimaten worden door zelfbestuiving en wind en trillingen bevrucht. Echter kassentomaten niet. Daar is geen wind en dus moeten de planten of getrild worden zodat het stuifmeel van de bloempjes afvalt op een ander bloempje van de plant, of ze zetten bijenkolonies in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...