Ga naar inhoud
GENEGEERD

budget van 200 euro voor zendaperatuur wat raden jullie mij aan


nvd72

Aanbevolen berichten

ben momenteel aan het kijken voor wat zend aperatuur..

vrouwtje heeft het duimpje omhoog gehouden.. budget vastgesteld..

zoeken en kijken.. maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

 

mijn voorkeur gaat uit naar een soort van basis station, wat eventueel ook om te bouwen is als een mobiel station, met bijf een pelican case als daar is wat geld voor vrij komt.

dus wie kan mij wat aanraden voor die prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Ga niet zoeken naar een basiszender maar neem een mobiele zender met een losse voeding. Dan heb je ineens veel meer keuze. Met dit budget en als je nieuw wilt een standaard 27mc 4 watt AM/FM Danita 640 € 80,- . Standaard GPA antenne 32,50. Voeding €30,- en wat los spul als antennekabel en een SWR meter. Moet je voor 185 klaar kunnen zijn en dan heb je nog 15 euro voor een bosje bloemen voor de meewerkende vrouw :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Communicator en andere experts. Allereerst enorm bedankt voor je behulpzaamheid bij dit onderwerp. Ik blijf het toch lastig vinden. Die Midland Allan is natuurlijk geweldig omdat hij in geval van nood op gewone penlights kan draaien. Maar het bereik is dus shit. Een kilometer. Mijn PMR porto's van de Lidl halen al 3 kilometer. Ik woon op de begane grond van een flatgebouw waar niks mag. Ik zit nu na te denken over de Danita 640 met de beste magneetvoetantenne erbij. De Wilson 5000? Maar hoe ver kom ik dan? En wat voor shtf voeding adviseer je daarbij? Bedankt alvast. hg Dick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Ja 12. Heb die portos getest. Ik woon tegen de duinvoet. Met de duinen ertussen kan ik op een mooie dag 3km vanaf het strand mijn huis halen met de Lidl pmr!

 

Die Danita heb ik dus ook niks aan. Een kilometer... dan kan ik ook gewoon schreeuwen. Doet het altijd:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga niet zoeken naar een basiszender maar neem een mobiele zender met een losse voeding. Dan heb je ineens veel meer keuze. Met dit budget en als je nieuw wilt een standaard 27mc 4 watt AM/FM Danita 640 € 80,- . Standaard GPA antenne 32,50. Voeding €30,- en wat los spul als antennekabel en een SWR meter. Moet je voor 185 klaar kunnen zijn en dan heb je nog 15 euro voor een bosje bloemen voor de meewerkende vrouw :-D

 

Hey gerbewoner!

 

 

Waarom moet je een voeding kopen? Zit dat er dan niet standaard aan? Of kan je hem standaard alleen in je auto aansluiten en is de voeding voor het gewoon stopcontact? Sorry ken er echt niks van. Ik vond die vorige posts over 27mc zelfs vaak nog te moeilijk om te volgen :)

 

Alvast bedankt!

 

Dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even een vraag, ik kan van een kennis zijn bak over nemen voor een paar euro.

 

Indien het maar een paar euro is, gewoon doen! dan kun je je er toch geen buil aanvallen.

Misschien is het een idee om een systeem samen te stellen en dan met een aantal tegelijk de apparatuur te bestellen, met een mooie korting, bijv. bij Intek M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel interesse in een interressante gezamenlijke inkoop.

Een communicatienetwerk wat functioneerd als WWW,GSM e.d. in elkaar gedonderd zijn is best waardevol.

Kunnen we niet iets regelen met de president teddy icm een wilson1000/GPA en een simpele 8 a10a voeding? of eventueel een andere AM/FM bak. @Communicator, nog een advies voor een leuke kachel voor die lange koude winternachten?

Of is er iets te regelen met een van de online 27mc shops om een kortingscode af te geven voor prepperleden? ( @Mr. Gold :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Ik heb wel interesse in een interressante gezamenlijke inkoop.

Een communicatienetwerk wat functioneerd als WWW,GSM e.d. in elkaar gedonderd zijn is best waardevol.

Kunnen we niet iets regelen met de president teddy icm een wilson1000/GPA en een simpele 8 a10a voeding? of eventueel een andere AM/FM bak. @Communicator, nog een advies voor een leuke kachel voor die lange koude winternachten?

Of is er iets te regelen met een van de online 27mc shops om een kortingscode af te geven voor prepperleden? (@mr, Gold:))

 

als dat zou kunnen . dan wacht ik nog even met zelf bestellen voor Nelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Midland Allan is natuurlijk geweldig omdat hij in geval van nood op gewone penlights kan draaien. Maar het bereik is dus shit. Een kilometer. Mijn PMR porto's van de Lidl halen al 3 kilometer.

 

Ik heb er toch twee van gekocht, de Alan 42 omdat het zo'n mooi compleet pakket is. Maar mijn belangrijkste wens is dan ook de walkie-talkie functie en de flexibele stroomvoorziening. Zit ook autolader bij en dat in combinatie met zonnepaneeltjes die ik heb, verwacht ik er goed mee vooruit te kunnen.

 

Groetjes vanuit de wachtkamer van de tandarts (Een goed gebit is wel zo prettig als de shtf) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Heb je wel aan een omvormer van 24 Volt naar 12 Volt gedacht,Of is jouw Laro naar 12 Volt omgebouwd?.

nope, is 24 volt, alleen wilde ik omvormer achterwege laten en rechtstreeks van 1 accu aftappen . en als dat problemen geeft dat zit ik aan 25V bak te denken . advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nope, is 24 volt, alleen wilde ik omvormer achterwege laten en rechtstreeks van 1 accu aftappen . en als dat problemen geeft dat zit ik aan 25V bak te denken . advies?

 

Van 1 accu aftappen lijkt mij niet gaan,Die zijn in serie geschakeld en je spanningsregelaar geeft 28 volt door als laadspanning.

Of er 25 Volts bakkies bestaan weet ik eerlijk gezegd niet?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even een vraag, ik kan van een kennis zijn bak over nemen voor een paar euro. het gaat om een president felix, is dit wat? hebben mensen er toevallig ervaring mee?

 

presidentfelix.JPG

Als je goed kijkt waar ik deze link vandaan heb ... cbmuseum :) ...

 

Dit is een 22 kanalen FM bakkie. voor een paar euro kun je inderdaad geen miskoop doen. Maar check de werking wel even voordat je hem opbergt voor shtf :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vroeger een bakkie voor gebruik met een Baycom modem (weet u dat nog?) t.b.v. packet-radio.

Nu peins ik weer oevr zo'n bakkie.

Maar ook over de voeding van het bakkie, voor als er geen netspanning is.

Zie o.a. http://preppers.nl/forum/threads/2883-Electriciteit-uit-warmte?p=70564#post70564

Hoe los ik het echt op, behalve dan daoor de accu van de auto te lenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel interesse in een interressante gezamenlijke inkoop.

Een communicatienetwerk wat functioneerd als WWW,GSM e.d. in elkaar gedonderd zijn is best waardevol.

Kunnen we niet iets regelen met de president teddy icm een wilson1000/GPA en een simpele 8 a10a voeding? of eventueel een andere AM/FM bak. @Communicator, nog een advies voor een leuke kachel voor die lange koude winternachten?

Of is er iets te regelen met een van de online 27mc shops om een kortingscode af te geven voor prepperleden? ( @Mr. Gold :))

 

Ik ben niet zo thuis in de wereld van verwarmingen (:o)

We zouden eens kunnen informeren bij DILE

Link naar reactie
Delen op andere sites

presidentfelix.JPG

Als je goed kijkt waar ik deze link vandaan heb ... cbmuseum :) ...

 

Dit is een 22 kanalen FM bakkie. voor een paar euro kun je inderdaad geen miskoop doen. Maar check de werking wel even voordat je hem opbergt voor shtf :)

 

wat is er met dat museum dan ? snap de link niet echt.

volgens hem doet de bak het goed, maar ga vanavond even met eigen oogjes bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...