Ga naar inhoud
GENEGEERD

Witlof in de wintermaanden!


Boothuisje

Aanbevolen berichten

Zoals ik al een aantal keren heb gelezen op dit forum, is iedereen het er wel over eens dat na een shtf of iets dergelijks voedsel vinden in de winter redelijk moeilijk is. Vandaag stuitte ik op een een link die liet zien hoe je heel gemakkelijk in de winter aan behoorlijke aantallen witlof kan komen. Je hoeft er ook geen grote tuin voor te hebben, het kan zelfs op je balkon in een krat. ( Hee, daar hebben we dat tuinieren op de vierkante meter weer!)

Vandaar dat ik het met jullie wil delen :

http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/witlof-kweken-kan-zelfs-zonder-groentetuin/

 

De witloofwortels kun je erg goedkoop halen, alleen heb ik geen idee hoe je het jaar erop weer van dezelfde wortels kunt oogsten, suggesties?

 

Mike.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heb ze hier dit jaar in een emmer met water staan, gaat perfect. Wortels (pennen) komen uit eigen tuin, je kunt ze vrij dicht op elkaar planten (15 x 15 cm), dus veel oogst van een vierkante meter. Vrijwel geen last van ziekten en ongedierte, die vreten hooguit het blad aan, dat is niet erg, dat snijdt je er toch af voordat de pennen de emmer in gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Voor de Belgen: Provincie Vlaams Brabant geeft gratis zakjes witloofzaad.

Soortnaam 'onbekend' (helaas)

Vervaldatum: 2010 (ok, een gekregen paard moogde ni in z'n bakkes zien zeker?)

Kiemtest: +/-40% ontkiemt.

 

Ik ga ze zaaien op de volkstuin en de pennen in de vierkante moestuin uitplanten en afdekken. Dicht bij de achterdeur.

15X15? De anderen op de volkstuin zetten ze 10 X 10cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...