Ga naar inhoud
GENEGEERD

[INVENTARISATIE] Wie heeft een 27Mc-zender?


wiskers

Aanbevolen berichten

Gast der_obergefreiter
@wiskers

 

Ik heb hem nog even uit het stof gehaald en een paar fototjes gemaakt.

Het betreft een Midland Alan 78 Plus Multi, en ik zie net dat die nu 100 euro kost op internet, goede deal voor 5 euro op de koninginnemarkt haha!

 

Hier de foto's:

 

DSCN1596.jpg.b275cf6bdcd172c25f6d32a1026f0da7.jpg

DSCN1591.jpg.b874d1318c4c1a9ed9e395227a773c42.jpg

DSCN1597.jpg.d5db6830ceda59a5b5317c2ea0b81994.jpg

@Powerbox , deze bedoelt ie , denk ik .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ Simurgh, je staat er op, mooi het veld wordt beter gedekt nu... nu nog Flevo, amersfoort

 

Breakie breakie, hier omgeving Amersfoort met de Midland Alan 42. Nog nieuw in de doos, want ik snap er geen ruk van :) Staat er al een Preppers Bakkietestdag in de planning? En met mijn better-save-than-sorry-mentaliteit wil ik ook nog een grotere kopen, eentje met beetje serieuzere capaciteit. Iets met SSB ofzo? (wat dat ook mag zijn)

 

Maar nogmaals, ik ben 100% n00b hiermee. Maar vervul graag de functie van het opvullen van het gat rond Amersfoort :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breakie breakie, hier omgeving Amersfoort met de Midland Alan 42. Nog nieuw in de doos, want ik snap er geen ruk van :) Staat er al een Preppers Bakkietestdag in de planning? En met mijn better-save-than-sorry-mentaliteit wil ik ook nog een grotere kopen, eentje met beetje serieuzere capaciteit. Iets met SSB ofzo? (wat dat ook mag zijn)

 

Maar nogmaals, ik ben 100% n00b hiermee. Maar vervul graag de functie van het opvullen van het gat rond Amersfoort :)

 

Breaker kom er maar in lol

Heb je er ook een swr meter bij en een antenne en kabel??

 

Breaker ga je gang;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Powerbox , deze bedoelt ie , denk ik .

 

5 eurie voor dat bakkie is geen geld voor die prijs mag je mij een pallet van die dingen komen brengen.

Dan maak ik wel complete sets voor prepper.nl

 

bak+antenne+kabel+swr= 30 euro ;)

 

Mooie prijs toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 eurie voor dat bakkie is geen geld voor die prijs mag je mij een pallet van die dingen komen brengen.

Dan maak ik wel complete sets voor prepper.nl

 

bak+antenne+kabel+swr= 30 euro ;)

 

Mooie prijs toch

 

Klinkt goed, pm maar wanneer je klaar bent om deze setjes te versturen! Voor zo'n prijs wordt het vast stukken makkelijker om een landelijk prepper netwerk op te zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

HAd ik nou al gemeld dat ik ook 2 bami pporto's heb liggen? Uiteraard zonder batterij erin enzo zodat ik ze niet kan gebruiken, maar als ik mijn licentie heb kan ik ze inzetten :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Archie Bunker wat zou je nog willen/kunnen modificeren aan een Lincoln?

Volgens mij al een van de meest complete 11/12meter bakken?

 

Kan me alleen nog voorstellen dat mijn dochter hem mooier in het rose zou vinden:rolleyes:

Anders heb je denk de verkeerde keuze gemaakt:confused:

 

Grt

Kans

Ik heb mijn spec bericht aangepast, verdere info verstrekken vind ik niet nodig

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Yep, meerdere mobiele bakken,

Heb ook een mobiele mast.

 

Zowel AM/FM

vermogen : geen flauw idee..

mobiele bakken

 

locatie (bv, gemeente) : omgeving Noord-Oost Veluwe/Overijssel,

 

Radio : K-PO 5000 (10/11/12 meter); Condor (UHF); Alinco VHF/UHF , 12 portofoons op UHF. /Nog een aantal oudere 27Mc bakken 4watt

Antenne: Sirio GPS 27 /2 Spoel op 22meter . /

Masten : Mobiele mast, verplaatsbaar binnen 30 minuten

Modulatie : FM/AM/CW/USB/LSB

Vermogen : 35wat

Locatie (bv, gemeente) : omgeving Noord-Oost Veluwe/Overijssel

 

FM 11 meter band Friesland,Flevopolder/noordoostpolder,overijsel, gelderland zijn mogelijk vanuit mijn QTH., Straal ongeveer 40Kilometer

 

Heeft iemand al een kaart ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Ben ook wel benieuwd naar de kaart.

 

Heb van de week met wat stations op 35 kilometer afstand zitten kletsen.

@rescue wat denk je, mijn QTH naar Nunspeet is 122 km hemelsbreed. Ik denk te dichtbij voor SSB maar we kunnen zondag een poging wagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook wel benieuwd naar de kaart.

 

Heb van de week met wat stations op 35 kilometer afstand zitten kletsen.

@rescue wat denk je, mijn QTH naar Nunspeet is 122 km hemelsbreed. Ik denk te dichtbij voor SSB maar we kunnen zondag een poging wagen?

 

De 60-200 km is redelijk kansloos helaas (27mc maar ook veel andere frequenties)

Of de antennes moeten echt hoog staan of die afstand haal je niet.

Daarboven kun je met reflecties wel contact krijgen maar dat is vaak meer dan 300-400 km voordat de reflectie weer de aarde bereikt.

Reflectie zijn enorm sfhankelijk van de condities en dus een gok.

 

Blijft jammer !!..

 

 

Oeps, " geen technische discussies" sorrie voor deze offtopic......

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook wel benieuwd naar de kaart.

 

Heb van de week met wat stations op 35 kilometer afstand zitten kletsen.

@rescue wat denk je, mijn QTH naar Nunspeet is 122 km hemelsbreed. Ik denk te dichtbij voor SSB maar we kunnen zondag een poging wagen?

 

Ik denk dat het kansloos is. ik op de zeker maar met 35watt, en zeker als ik in nunspeet slechts de spoel op 6 meter kan krijgen.

Van mijn QTH, met een spoel op 22 meter haal ik net 35/40 kilometer op de 11meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Ik denk dat het kansloos is. ik op de zeker maar met 35watt, en zeker als ik in nunspeet slechts de spoel op 6 meter kan krijgen.

Van mijn QTH, met een spoel op 22 meter haal ik net 35/40 kilometer op de 11meter.

Gaan we het niet eens proberen. Heb wel eens vaker zo'n afstand geprobeerd en toen lukte het ook niet. Condities zijn nu wel wat beter maar toch.

@RauweBonk wat is er niet duidelijk? Zoek even een techtalk draadje en reply daar dan eventueel met een mention van mijn naam, dan hobbel ik die kant wel even op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...