Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Oploskoffie test


de eekhoorn

Aanbevolen berichten

beste medepreppers.

 

ik ben net als vele van jullie een enorme liefhebber van het zwarte goedje jawel een heerlijk bakje koffie,

maar ik ben me ook bewust als de stroom straks uitvalt ik mijn heerlijke koffie uit me dolce-gusto :D wel kan vergeten.

ik heb al vele kopjes gezet en geprobeerd en mijn beste koffie komt toch echt van de lidl.

de eerste afbeelding is de caffeinevrije versie ikzelf ben geen fan van caffeinevrije koffie maar smaken verschillen en hij is kwa smaak erg goed.

de tweede afbeelding is de normale koffie allebei zijn ze van 100% arabica bonen en bovendien zijn ze allebei gevriesdroogd

de datum op de eerste is tot 07-2015 en de tweede 10-2015 dat betwijfel ik als het gevriesdroogd is:D.

de caffeinevrije kost euro 2,79 en de normale euro 2,59

op de verpakking wordt geschreven dat slechts een theelepeltje en een beetje water waar de kook af is goed is voor een heerlijke bak koffie en niets daarover is gelogen en teveel gezegt.

ook is het wel leuk om te melden dat je uit elke pot koffie wel 56 kopjes kan halen.

het is een zeer stevig glazen potje met verzegeling en schroefdop,

dus als je in tijden van onrust even tot jezelf wilt komen met een goede bak koffie is deze zeer aan te raden.

ik heb in ieder geval een flinke voorraad in huis gehaald van deze potjes.

de rode dop is caffeinevrije en de gouden de normale

mvg de eekhoorn

 

 

li00023-500x500.jpg.5acf22a997ec1129d44dcfdaa38e19b4.jpg

GranArom-Highland-Gold-Coffee-300x300.jpg.144d2b91df3de0f38a2561b18f2cfec1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hoi de Eekhoorn,

 

Ik zelf neem opschenk koffie mee gewoon water koken thermoskan en koffiefilter en opgieten maar.

Zo maken we nu ook koffie ten eerste veel lekkerder en ten tweede veel goedkoper dat die pad,sssssssssssssssss.

 

Groet Rust Brenger

 

Dat is wel handig, geen koffiezetapparaat nodig dus. Ook goedkoper dan oploskoffie, maar met die oploskoffie heb je geen filter (en trechter) nodig. Dank voor je tip :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@de eekhoorn: ik mag het niet meer over hoofdletters en enters hebben dus dan maar inhoudelijk ( ;) ), ik heb zelf ook een paar potten oploskoffie geprept maar vraag me af waarom jouw dit een goed prep-artikel lijkt. Normale koffie neemt minder ruimte in, is volgens mij goedkoper en een glazen verpakking kan breken. Met de tip van @GeTi kun je vrijwel overal met normale koffie een bak koffie zetten. @Dick Berts kan meepraten over de houdbaarheid van normale koffie. Ik vraag me nu af of ik blij moet zijn dat ik maar een paar potten oploskoffie heb gekocht, of dat jij weet waarom ik er meer zou moeten aanschaffen.

 

Dank voor je review, ik ben blij dat zelfs dit soort simpele items extra aandacht krijgen. Dat zijn vaak van die dingen waar je niet echt over nadenkt terwijl ik voor een mes of brander weken lang het internet afstruin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@de eekhoorn: ik mag het niet meer over hoofdletters en enters hebben dus dan maar inhoudelijk ( ;) ), ik heb zelf ook een paar potten oploskoffie geprept maar vraag me af waarom jouw dit een goed prep-artikel lijkt. Normale koffie neemt minder ruimte in, is volgens mij goedkoper en een glazen verpakking kan breken. Met de tip van @GeTi kun je vrijwel overal met normale koffie een bak koffie zetten. @Dick Berts kan meepraten over de houdbaarheid van normale koffie. Ik vraag me nu af of ik blij moet zijn dat ik maar een paar potten oploskoffie heb gekocht, of dat jij weet waarom ik er meer zou moeten aanschaffen.

 

Dank voor je review, ik ben blij dat zelfs dit soort simpele items extra aandacht krijgen. Dat zijn vaak van die dingen waar je niet echt over nadenkt terwijl ik voor een mes of brander weken lang het internet afstruin.

 

hoi dr3 op de vraag waarom je er meer zou moeten aaschaffen :ja ik weet een ding wel dat heb ik ook in mijn review gezet smaken verschillen.

alleen wat ik niet lust is niet gelijk waardeloos of nutteloos om in te slaan dat weet ik wel of het ultiem prepper middel is je kan het altijd nog als ruilmiddel gaan gebruiken dan is het ineens veel waard staat in de top 10 van genots middellen.

oja en ik zit hier niet bij het nederlands dictee :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dr3 op de vraag waarom je er meer zou moeten aaschaffen :ja ik weet een ding wel dat heb ik ook in mijn review gezet smaken verschillen.

alleen wat ik niet lust is niet gelijk waardeloos of nutteloos om in te slaan dat weet ik wel of het ultiem prepper middel is je kan het altijd nog als ruilmiddel gaan gebruiken dan is het ineens veel waard staat in de top 10 van genots middellen.

oja en ik zit hier niet bij het nederlands dictee :p

 

Ik prep liever spul dat ik zelf kan/wil gebruiken, dan spullen preppen die ik niet gebruik maar misschien kan omruilen voor iets dat ik wel kan gebruiken :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor koffie liefhebber, de ongebrande groen koffie bonen zijn heel lang houdbaar, miets droog blijven zij 10 jaar goed.Je eigen koffie bonen verbranden is minder moeilijk dan je denk.

neem een ruime wok met deksel,koffie bonen pof ,zoals popcorn maar wat zachter.Het duur maar een paar minutes ,bijf er goed bij want het kan ook snel verbranden.

verwarm je pan op heet vuur,doe het op medium heet,koffie bonen erin,je hoor ze craken ,schuud steeds je pan,naar de eerste crack zijn ze licht gebrand.laat ze nog een keer cracken zij worden donkerder en glim van hun olie.klaar...

Kijk na een koffie boon die je lekker vindt ,probier de kleur na de doen.

mallen en koffie zetten, je gebrande bonen blijven lekker voor zon 3 week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste medepreppers.

 

ik ben net als vele van jullie een enorme liefhebber van het zwarte goedje jawel een heerlijk bakje koffie,

maar ik ben me ook bewust als de stroom straks uitvalt ik mijn heerlijke koffie uit me dolce-gusto :D wel kan vergeten.

ik heb al vele kopjes gezet en geprobeerd en mijn beste koffie komt toch echt van de lidl.

de eerste afbeelding is de caffeinevrije versie ikzelf ben geen fan van caffeinevrije koffie maar smaken verschillen en hij is kwa smaak erg goed.

de tweede afbeelding is de normale koffie allebei zijn ze van 100% arabica bonen en bovendien zijn ze allebei gevriesdroogd

de datum op de eerste is tot 07-2015 en de tweede 10-2015 dat betwijfel ik als het gevriesdroogd is:D.

de caffeinevrije kost euro 2,79 en de normale euro 2,59

op de verpakking wordt geschreven dat slechts een theelepeltje en een beetje water waar de kook af is goed is voor een heerlijke bak koffie en niets daarover is gelogen en teveel gezegt.

ook is het wel leuk om te melden dat je uit elke pot koffie wel 56 kopjes kan halen.

het is een zeer stevig glazen potje met verzegeling en schroefdop,

dus als je in tijden van onrust even tot jezelf wilt komen met een goede bak koffie is deze zeer aan te raden.

ik heb in ieder geval een flinke voorraad in huis gehaald van deze potjes.

de rode dop is caffeinevrije en de gouden de normale

mvg de eekhoorn

 

 

li00023-500x500.jpg.5acf22a997ec1129d44dcfdaa38e19b4.jpg

GranArom-Highland-Gold-Coffee-300x300.jpg.144d2b91df3de0f38a2561b18f2cfec1.jpg

 

 

Bedankt voor de review. Dit zelfde merk heeft ook lekkere cappuccino, normaal maar ook met smaakjes, zoals chocola en caramel, daar zit ook al een klein beetje suiker in. Alles even lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

voor de verwende prepper of als je geen zin hebt ze allemaal te proberen en je niet wakker ligt van

de kosten,de beste oploskoffie mijns inziens is toch de Buisman Cappuccino,extra schep en

je bent gelijk goed wakker of vluchtklaar! gewoon 2 schepjes in heet water gooien. Ik heb

van alles geprobeerd maar niks komt in de buurt,is voor mij de enige oploskoffie buiten de verse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik heb oploskoffie van Paco op voorraad.

http://www.supermarktaanbiedingen.com/product/paco-oploskoffie-pot-200-gr-pot-agrave-200-gram

 

Ik gebruikte de koffiepads van dit merk al, toen ik nog Senseo gebruikte.

Daarna de potten.

Ik vind m goed te drinken. (Nescafé zakjes blijven voor mijn 't lekkerst.)

Ik heb t ongeveer 2 jaar gebruikt.

 

Visite die het niet wist, had niet in de gaten dat 't oploskoffie was. (of ze waren gewoon sociaal)

Paco kreeg ook een goede koffiepadbeoordeling in de ADtest: http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/2408654/2005/12/20/Dure-koffiepad-is-slecht.dhtml

 

 

Voordeel van de Nescafé zakjes is dat ze makkelijk te bewaren/verdelen zijn en erg lekker zijn.

Allen zijn deze weer een stuk duurder.

 

Ik ga voor Paco: €1,45 voor 200 gram in een flinke pot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review, bedankt.

 

Heb ook een voorraadje.

Drink natuurlijk ook liever een lekkere expresso..

 

Maar 'straks' is een beker warmwater met wat blaadjes en boomschors voor velen een luxe en een enorme opkikker.

Chocomel of oploskoffie of drie weken oude thee die opnieuw is opgewarmt zal na twee weken kou, honger en dorst beter smaken dan nu de aller beste expresso.

 

Een van mijn todo dingen is een lijstje maken voor oa. de lidl (bouwmarkt, groenmarkt, molenaar, enz)

Het is een van de 'golden hour' bezoeken die ik aan het plannen ben.

Een lijstje met x tray's koffie, x dozen sinasappelsap, x pakken wc papier, enz en het bijbehorende bedrag in een envelope klaar hebben liggen.

 

Als het exht ploft, moet je acteren als het kan, en niet hoeven na te denken of nog moeten pinnen enz.

De kans om de plunderingen voor te blijven optimaal benutten en last time buy doen.

 

Zodra de rest dan beseft wat er gebeurt en gaat acteren zit jij thuis 'de boel dicht te timmeren' en speel je moord en brand, wie kan me helpen....

 

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans

We hebben hier ook wel een bescheiden voorraad. We kiezen voor onze gewone koffie en hebben daarvan een 8-tal blikken op voorraad. Als het helemaal verkeerd gaat gebruiken we koffiefilters (die klaarstaan, kost niks bijna) en warmen we water op een campingstel (dat klaarstaat) waarop we een fles lpg aansluiten (20l). Waarom oploskoffie als echte ook kan ? Als het echt fout gaat en je moet nog even winkelen, neem je geld mee om netjes te betalen en voor de veiligheid stop je wat in het schouderholster onder je jas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gemalen koffie prept . Kijk goed dat de verpakkingen dicht zijn . Op SC Drenthe heb ik koffie gezet uit een pak dat open was en meer dan een jaren in mijn BOB zat . Je moest al echt veel trek in koffie hebben om een tweede kop te drinken . Was niet te zuipen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gemalen koffie prept . Kijk goed dat de verpakkingen dicht zijn . Op SC Drenthe heb ik koffie gezet uit een pak dat open was en meer dan een jaren in mijn BOB zat . Je moest al echt veel trek in koffie hebben om een tweede kop te drinken . Was niet te zuipen .

 

Geert

 

Dat gaat zeker ook op voor oploskoffie, en ik denk voor heel veel producten, zodra het aan zuurstof, de lucht, wordt blootgesteld gaat het heel snel achteruit....

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gemalen koffie prept . Kijk goed dat de verpakkingen dicht zijn . Op SC Drenthe heb ik koffie gezet uit een pak dat open was en meer dan een jaren in mijn BOB zat . Je moest al echt veel trek in koffie hebben om een tweede kop te drinken . Was niet te zuipen .

 

Geert

 

Afgelopen weekend het laatste beetje koffie opgemaakt, dat pak koffie was volgens mij 19 maanden geleden geopend. Was niet de lekkerste bak die ik ooit gedronken heb, maar een die-hard koffieverslaafde doet daar vast niet moeilijk om als het alternatief geen koffie is. Hmmm misschien een goed ruilmiddel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

koffie, een van de zaken die ik niet hoef te preppen, ik drink nog liever slootwater door een lifestraw dan dat ik koffie ga drinken:o

 

Maar je kan het wel gemakkelijk ruilen, het is redelijk goedkoop, lang houdbaar, vrij lastig om zelf te maken en veel liefhebbers te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...