Ga naar inhoud
GENEGEERD

Why Are Preppers Hated So Much? (in de VS)

Tom
 Share

Recommended Posts

Nu is de preppers wereld in de VS behoorlijk op dreef maar niet altijd ten goede voor de preppers zelf, gelukkig is dit hier nog niet zover maar toch wel in de gaten houden

Have you noticed that it has become trendy to bash preppers? For a long time the prepper movement was ignored, but now it has become so large that it is getting very difficult for the mainstream media to pretend that it is not there. In fact, it has been estimated that there are now approximately 3 million preppers in the United States alone. So now the mainstream media has decided that mocking the movement is the best strategy, and lots of “critics” and “skeptics” out there have picked up on this trend. Instead of addressing the very real issues that have caused millions of Americans to prepare for the worst, those criticizing the prepper movement attempt to put the focus on individual personalities. They try to find the strangest nutjobs they possibly can and then hold them up as “typical preppers”.

LEES MEER OP LINK (KLIK)

via http://www.stevequayle.com/

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is hier toch ook schering en inslag? Belachelijk maken van mensen die zich voorbereiden op één of andere ramp....die suffe Preppers toch...wat een snijbonen. De schapen denken dat wij en masse bang zijn voor de Maya kalender. Verder kijken ze niet. Tsja, de mensen die dat denken, net zoals mensen die denken dat er één of andere Messias komt, zijn zonder uitzondering een beetje apart, en dan druk ik mij wel heel non-Keyseriaans uit.

En door het belachelijk maken van mensen, hoef je zelf het probleem niet te erkennen. Voila, er is geen probleem. Dit is een keurig voorbeeld van praktische psychologie, wat we toepassen in allerlei situaties.

Link naar reactie

Grappig mijn familie( weten dat ikvoorraad heb, vermoeden dat ik een prepper ben) maakt ook grapjes over mij, maar als er wat op is of de supermarkt is dicht, of de stroom valt uit, komen ze naar mij. Heb laatst hierover een gesprek gehad met mijn moeder. Mensen blijven liever geloven dat preppers in de war zijn dan te kijken naar de reden. Jammer hoor

Link naar reactie

Het is beangstigend erbij stil te moeten staan dat op grote schaal de elektriciteit uitvalt of dat Sandy in Nederland komt met alle verwoesting erbij. Het is eng na te denken en je te realiseren dat onze maatschappij weleens uiteen kan vallen. Dat de politie niet komt als in nood bent, dat de schappen in de winkels leeg zijn en je geen eten hebt. NATUURLIJK ontkennen mensen dit en natuurlijk steken ze hun hoofd in het zand. De beste manier om je eigen angst en onderbuikgevoel te onderdrukken is het belachelijk maken van mensen die realistischer zijn.

Link naar reactie

Ik heb niet het idee dat wij hier in Nederland gehaat worden. We worden lacherig belachelijk gemaakt. En inderdaad, diegene die weten dat we een voorraad hebben, reageren volgens mij allemaal hetzelfde;

"Nou... als dan toch alles in elkaar klapt, komen wij bij jou wel om eten! hahaha ha.. ha ... ha.... ... hmmm".

en als je dan zegt: je kan gerust langskomen hoor, maar van mijn voorraad krijg je niks, dan kijken ze je verontwaardigt aan; lekker vriend ben jij!, NEE zeg ik dan, lekker verantwoordelijke ouder ben jij!, Je moet zelf voor je gezin zorgen, en die verantwoording niet bij mij leggen. punt!

uitgel*lt...

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik heb niet het idee dat wij hier in Nederland gehaat worden. We worden lacherig belachelijk gemaakt. En inderdaad, diegene die weten dat we een voorraad hebben, reageren volgens mij allemaal hetzelfde;

"Nou... als dan toch alles in elkaar klapt, komen wij bij jou wel om eten! hahaha ha.. ha ... ha.... ... hmmm".

en als je dan zegt: je kan gerust langskomen hoor, maar van mijn voorraad krijg je niks, dan kijken ze je verontwaardigt aan; lekker vriend ben jij!, NEE zeg ik dan, lekker verantwoordelijke ouder ben jij!, Je moet zelf voor je gezin zorgen, en die verantwoording niet bij mij leggen. punt!

uitgel*lt...

Het probleem zal zijn dat er 'dan' niet meer gepraat zal worden.

Als mensen uitgehongert zijn of hun kinderen omvallen, komt het oer instinkt het overnemen.

Jij bent dan niet meer die oude collega, kennis, broer etc, jij bent dan alleen iets wat hun korte termijn overleving mogelijk maakt.

Ze zullen alles doen wat ze kunnen om bij je voorraden te komen, als je geen idee hebt wat we zoal kunnen verzinnen wil ik je graag een pm sturen met wat onortodoxe methodes.......

Dus simpel gezien: je moet dan of weg zijn of hun buiten kunnen houden......

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

en als je dan zegt: je kan gerust langskomen hoor, maar van mijn voorraad krijg je niks, dan kijken ze je verontwaardigt aan; lekker vriend ben jij! NEE zeg ik dan, lekker verantwoordelijke ouder ben jij!, Je moet zelf voor je gezin zorgen, en die verantwoording niet bij mij leggen. punt!

uitgel*lt...

Ik herken dit nog al, en dan aangevuld met...een levensverzekering voor na je dood?! Daar heb je nu toch niets aan? Je spaart dus geld voor als je er niet meer bent? Wel raar heh? Neem je het mee in je urn of zo? Dat werkt niet hoor!

En je verzekert je ook tegen werkeloosheid? Dat meen je niet..en dan? die brengen je de boodschappen aan de deur of zo...(ze kijken je nu steeds bozer en geïrriteerder aan ;-) )

Als je nu de helft van al die verzekeringen op de bank had gezet (nee niet mijn persoonlijke voorkeur) en voor de andere helft wat extra eten en drinken..dan had je straks een kado voor jezelf gespaard of een geldbuffer (ook hanndig) en nu niet weer eens staan bietsen voor koffie, die je vergeten was en de winkels zitten al dicht!...toch wel handig heh zo buurman ;-P

Link naar reactie

De reacties in mijn directe omgeving (familie en paar vrienden) zijn in geen geval negatief geweest. Hier en daar wat grapjes, maar men vindt het toch verstandig. Nou houd ik het bij de één oppervlakkig bij de toelichting en bij de ander ga ik 'los' voor wat betreft scenarios en overleven...met de nodige humor en zelfspot :)

Mijn voorraad heeft zijn nut overigens al bewezen:

1. Planning: mijn vrouw wilde afgelopen weekend een tonijntaart maken (de familie kwam op bezoek)

2. Uitvoering: inkopen doen in supermarkt....eenmaal thuis en na sluitingstijd blijkt...tonijn vergeten..

3. Situatie schets: ...paniek

4. Mijn vraag: "hoeveel blikjes heb je nodig?"

5. Resultaat: Een heerlijke tonijntaart uit de oven voor 8 personen

Lachen toch!?!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...