Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Biolite campingstove


sgt. Prepper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

[MOD]

Draadjes samengevoegd. Denk eraan iedereen: als je een nieuwe thread opent:

 

- zoek eerst in de zoekmachine of er al een soortgelijk topic bestaat.

- bestaat deze niet dan kan je zelf een thread openen maar voeg dan wel TAGS toe! Zodat de volgende jouw thread ook kan vinden via de zoekfunctie

 

Tags = labels = zoekwoorden

(des te meer des te beter zolang de labels maar relevant zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er inmiddels nog meer ervaringen met dit ding? De Volkskrant had afgelopen zaterdag in het katern Reizen een soort review. Een journalist is er mee naar een stadspark gegaan en heeft er wat vochtige takjes in gestopt. Dat gaf niet meteen een geweldig resultaat ..... Daarna thuis met droog openhaardhout ging het beter: "Alsof een smurf de nabrander van zijn F-16 aanzet" ;)

 

Ik wil nog steeds graag een Biolite hebben maar ik vind hem duur en ik vraag me af of het de investering waard is.

 

Wat ik me afvraag: hoe lang heb je hier lol van voor 150 euri's? Hoe slijtagegevoelig is het spul? Is het alleen voor dat enkele noodgevalletje of kan ik hiermee maandenlang door bos en hei trekken en er op koken + mijn smartphone opladen? Heeft iemand er al wat langer en vaker mee geklooid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat in de 2e post in dit topic :)

Denk anders aan een goedkope zonnelader voor je telefoon, en gebruik een oud conserve blik voor een goedkope pannehouder met plaats voor een klein vuurtje.

voor 25 euro heb je een zonnepaneeltje om je telefoon op te laden bijvoorbeeld bij http://www.prepperszonnepanelen.nl

 

Ja maar die post gaat over de eerste ervaringen. Ik zoek iemand die de Biolite een tijdje langer heeft gebruikt. Hoe snel gaat ie stuk? Of niet, natuurlijk. En zijn er mensen de betere ervaringen hebben met het opladen van apparaatjes, bijvoorbeeld een zaklamp?

 

Met zonnepaneeltjes heb ik geen goede ervaringen. Ik had een tamelijk dure en die ging kapot en bovendien is de zon in dit werelddeel een groot deel van het jaar weinig aanwezig of minder krachtig.

 

Misschien ben ik wat te vroeg met het vragen naar ervaringen op de langere termijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik ben het met @Pathfinder eens. Mijn zonnepaneel ligt nu al drie weken op te laden en is nog maar op de helft. De kortste tijd die het kostte om volledig op te laden was vier dagen. In de winter zal het denk ik helemaal niet lukken. Dan is zo'n Biolite veel handiger. Stel het is winter of herfst dus koud buiten. Je biolite brandt en laadt je zaklamp op. Intussen kookt je eten en daarna een kopje thee. Vervolgens warm je je afwaswater op en doe je de afwas. Intussen verwissel je je zaklamp met je telefoon want wat gedownloade muziek is goed voor de mood en later op de avond luister je nog naar je oplaadbare radio voor het laatste nieuws over ... vul maar in.

Bij mij ook de vraag:"heeft iemand wat vaker met dit apparaat gewerkt". Duurzaamheid is belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...