Ga naar inhoud
GENEGEERD

Woensdag 12 december prepper Dick Berts in "Vandaag de dag".


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

De econoom Alex Klein zegt, dat wat ik als prepper doe zwaar overdreven is. Daarna wordt hem gevraagd wat er zou gebeuren als de euro instort. Nou ja, zegt Klein, dan gaan de winkels en de banken dicht. Maar volgens hem is de kans dat de euro instort zo ongeveer nul......en dat terwijl de crisis almaar erger wordt. De staatsschulden en de werkloosheid (in mijn ogen de belangrijkste graadmeters) blijven maar explosief stijgen. En het enige dat de politiek daaraan doet, is in een steeds hoger tempo euro's bijdrukken. Met list en bedrog kun je het einde van de euro via hyperinflatie nog heel even tegenhouden. List en bedrog, dat is wat het vriendencircuit in politiek en media bindt. Als je daar niet aan meedoet, dan zijn er voor jou geen mooie banen beschikbaar. Wat dat betreft is het een wonder, dat ik in deze uitzending heel eventjes een dissident geluid mocht laten horen. Na zo'n uitzending ga je extra houden van je prepper vriendjes, die tenminste een poging doen om in de waarheid te leven. Ik begin zelfs Bolo te missen :D

 

Helemaal mee eens. Alex Klein...weer zo'n mainstream clown net zoals Mathijs Bouman Het valt allemaal wel mee als je deze knapen moet geloven. Vraag me altijd af of zelf serieus geloven wat ze verkondigen of dat ze hopen dat hun positieve sprookjes de rest van de kudde ook in een positieve flow brengen en daarmee de economie (en hun eigen aandelen portefeuille) een duwtje in de rug geven. Ben bang dat een groot aantal mensen deze economische pep talks voor zoete koek slikt. 'Het is een expert en hij heeft een net pak met stropdas aan dus hij zal het wel gelijk hebben', zo denkt men. Betrap m'n ouders (baby boomers) ook regelmatig op deze manier van klakkeloze aanname.

Het zou natuurlijk het beste zijn als iedere Nederlander/Europeaan zich zou bezighouden met preppen, maar zolang het merendeel dit soort stierenpoep nog gelooft geeft het ons extra tijd om te genieten van deze hoogtij droom, wat skills aan te leren en de nodige voorbereidingen te treffen voor wat er meer waarschijnlijk te gebeuren staat.

 

Goed media optreden weer Dick!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Bolo. Je hoeft mij absoluut niet serieus te nemen.

 

Geen enkel mens is 100% consequent. En misschien is dat maar goed ook. Aan de ene kant stel je, dat je me niet serieus neemt en aan de andere kant beoefen je nog steeds je hobby om mij als het ook maar even mogelijk is te bekritiseren. Mag natuurlijk hoor! Maar consequent is het niet. Godzijdank niet, je lijkt wel een mens.

 

Ik heb mij inderdaad voorgenomen om geen al te felle discussies meer te voeren op dit forum. Maar als een steekneus, die werkelijk niet een begin van een benul heeft, over hoe het er in de media aan toe gaat, mij van een uitgebreide reeks idiote adviezen wil gaan voorzien, dan word ik wel eens boos. Dat geeft jou kennelijk de kans om mij voor forumtiran uit te maken. Ook dat vind ik belachelijk, maar ga je gang Bolo.

 

 

Sorry, in alle serieusheid van deze discussie moest ik enorm lachen om het woord: "Forumtiran" hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Dank je wel @Richa. Het blijft een interessant fenomeen. Mensen zien op tv een 'gek' die teveel toiletpapier heeft gekocht en die ook zichzelf als magazijn heeft ingericht. Verder zien ze een econoom in pak. De 'expert' dus. Voor het overgrote deel van de mensen is de discussie dan al beslist. Een paar dagen geleden was er in Nieuwsuur een vrouwelijke Egyptische moslim aan het woord. In een afgrijselijke burka. Het zag er niet uit. Hoeveel mensen kunnen er dan nog luisteren? Ze zei als moslim: "Egypte kan nooit een moslim staat worden, want daarmee stoten we de Christenen te veel voor het hoofd". Zo ontroerend.

 

Als de econoom Alex Klein in de toiletpapieruitzending -want zo werd dat gezien- geroepen zou hebben: "Overdreven wat Berts doet, want de ineenstorting van de euro overleven we ook wel", dan zou zijn betoog nog iets geloofwaardigs hebben gehad. Maar nee, hij riep dat de val van de euro inderdaad geen stroom en dichte winkels zou betekenen, maar dat de kans dat de euro instort zo goed als nul is. Volstrekt belachelijk en dat kan iedereen zin. Die zeldzame mensen die nog zelfstandig kunnen nadenken, hebben zeker iets aan deze uitzending gehad. Helaas weet ik alleen vanwege mijn sensationele stapel toiletpapier de media te halen. Niemand stelt mij in de gelegenheid om de discussie aan te gaan met economen op hun vakgebied. De afgelopen jaren heb ik twee keer via de emaill een persoonlijke discussie gevoerd met twee heel bekende hoogleraren economie. Er bleef niets van ze over. Makkelijk roepen natuurlijk, maar ik heb onze correspondentie niet bewaard. Bovendien zou ik die nooit publiceren. Maar het mechanisme is zo eenvoudig. Ga je voor waarheidsliefde dan kom je in de bijstand terecht. Wil je een overbetaalde plunderbaan, dan moet je meehuilen met de wolven in het bos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dick,

 

Een groot deel v/d mensen luistert niet echt naar een interview. (niet speciefiek dit interview)

Een deel zal je een idioot noemen. Toch verwacht ik dat je toch minimaal 1 luisteraar aan het denken hebt gezet.

 

Ik weet zeker dat heel veel hongerige Grieken graag een kelder voor prepvoorraden willen hebben. Grieken zijn ook onderdeel van dat onverwoestbare Europa van Alex Klein.

 

Veel mensen kopen vaak wat extra als het in de aanbieding is. Dat zijn slimme mensen kostenbewuste mensen. Maar als je hetzelfde doet als prepper ben je een idioot.

 

 

 

Elke waarheid doorloopt 3 stadia. Eerst wordt ze belachelijk gemaakt. Dan wordt ze hevig bestreden. Tenslotte wordt ze vanzelfsprekend aangenomen.

Arthur Schopenhauer, Duitse filosoof (1788 – 1860)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts

Wat ik schandalig vind is dat die Alex gewoon zegt, "hij is goed bezig, maar dan zal ie wel overvallen worden" als of hij wil zeggen; het is dan maar gewoon zo, het is niet anders, dat is het risico van het preppen?!!?!.... Ik ben bang dat die Alex dan als eerste voor je deur staat Dick...... Van mij mag je 'm een flinke kick in the nuts geven...... :)

Die man gelooft waarschijnlijk ook nog in Sinterklaas. Hij had beter met deze goed heiligman naar Spanje kunnen vertrekken..... Waren wij van 'm af en had hij met eigen ogen kunnen zien hoe het daar toegaat......

 

In ieder geval kwam jou verhaal wederom rustig en duidelijk over! Bravo!

 

Ik denk dat hij probeerde in te haken op de opmerking van Dick, dat z'n voorraad preps geplunderd worden. Wat mij wel erg opviel was dat Alex in de 2e uitzending een stuk minder stellig was over de heilige euro. Ik kreeg het idee dat hij tussen beide uitzendingen in had gegoogled wie Dick is, en wat de zorgen over de euro zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je voor waarheidsliefde dan kom je in de bijstand terecht.

 

Geweldige uitspraak!

 

Overigens, ik denk dat wel meer mensen die man in pak maar zo zo vonden.

Pakken worden steeds minder vertrouwd. En dus heeft die 'WC papier man' misschien wel een punt.

Vergeef me de naam 'WC papier man'. :o

 

Wat ik me ook afvroeg, krijg/neem je de kans om je geweldige boek te vermelden?

Geeft je wat meer autoriteit, lijkt mij, en mensen een aanknopingspunt om verder op zoek te gaan.

Het viel me op dat je meestal wordt aangekondigd als prepper, en niet ook als schrijver over wat er in NL mis kan gaan.

En hoe er op voor te bereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS!

 

Als de uitzending ook maar een enkele extra prepper heeft opgeleverd, dan is hij al de moeite waard geweest.

 

Door de waan van de dag en omdat ik me net als zoveel mensen toch weer graag in slaap liet sussen (lekker comfortabel) was hier nog niets van gekomen. Totdat ik gisteren Dick Berts zag in het ochtendprogramma "Vandaag de dag".

 

Ronja heeft zich net ingeschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Hoi @Marc67NL. Kreten zoals de forumtiran en de WC papier man, vind ik geweldig. Ze helpen me alleen maar, om mezelf wat te relativeren en daar is alle aanleiding toe.

 

Uiteraard noem ik preppers.nl en mijn boek altijd. Dat wordt er bijna altijd uit geknipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Marc67NL. Kreten zoals de forumtiran en de WC papier man, vind ik geweldig. Ze helpen me alleen maar, om mezelf wat te relativeren en daar is alle aanleiding toe.

 

Uiteraard noem ik preppers.nl en mijn boek altijd. Dat wordt er bijna altijd uit geknipt.

 

:) Zolang je maar van me aanneemt dat ik je de expert noem.

 

Jammer dat de media je dan toch weer verknipt tot enkel en alleen prepper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Marc67NL. Kreten zoals de forumtiran en de WC papier man, vind ik geweldig. Ze helpen me alleen maar, om mezelf wat te relativeren en daar is alle aanleiding toe.

 

Uiteraard noem ik preppers.nl en mijn boek altijd. Dat wordt er bijna altijd uit geknipt.

 

Ik vond het een prima uitzending, je werd niet belachelijk gemaakt. En toen je met je waterfilter begon te zwaaien, was dat voor mij een wake-up call ;-)

Jammer dat ze het noemen van deze site en jou boek eruit hebben gehaald. De site heb ik gevonden, nu jou boek nog...

 

Dank je voor je optreden in VdD!

 

EDIT: Boek gevonden en besteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dick Berts

Wat ik schandalig vind is dat die Alex gewoon zegt, "hij is goed bezig, maar dan zal ie wel overvallen worden" als of hij wil zeggen; het is dan maar gewoon zo, het is niet anders, dat is het risico van het preppen?!!?!.... Ik ben bang dat die Alex dan als eerste voor je deur staat Dick...... Van mij mag je 'm een flinke kick in the nuts geven...... :)

Die man gelooft waarschijnlijk ook nog in Sinterklaas. Hij had beter met deze goed heiligman naar Spanje kunnen vertrekken..... Waren wij van 'm af en had hij met eigen ogen kunnen zien hoe het daar toegaat......

 

In ieder geval kwam jou verhaal wederom rustig en duidelijk over! Bravo!

 

Ik vind het een naar mannetje die Alex Klein. Hij verkondigt de mening van de elite dat de burgers meer moeten inleveren (de belastingen moeten omhoog zodat de overheid meer kan uitgeven en er moet meer bezuinigd worden (niet op de overheidsorganisatie maar op de voorzieningen voor de burger) en dat het aan jezelf ligt als je je baan kwijt raakt (want dan heb je je best niet gedaan). Ik denk dat hij lid is van de VVD. Helaas gelooft de meerderheid van de kijkers hem en nemen ze Dick niet serieus. Maar aan de meerderheid heb je nooit wat gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel @Richa. Het blijft een interessant fenomeen. Mensen zien op tv een 'gek' die teveel toiletpapier heeft gekocht en die ook zichzelf als magazijn heeft ingericht. Verder zien ze een econoom in pak. De 'expert' dus. Voor het overgrote deel van de mensen is de discussie dan al beslist. Een paar dagen geleden was er in Nieuwsuur een vrouwelijke Egyptische moslim aan het woord. In een afgrijselijke burka. Het zag er niet uit. Hoeveel mensen kunnen er dan nog luisteren? Ze zei als moslim: "Egypte kan nooit een moslim staat worden, want daarmee stoten we de Christenen te veel voor het hoofd". Zo ontroerend.

 

Als de econoom Alex Klein in de toiletpapieruitzending -want zo werd dat gezien- geroepen zou hebben: "Overdreven wat Berts doet, want de ineenstorting van de euro overleven we ook wel", dan zou zijn betoog nog iets geloofwaardigs hebben gehad. Maar nee, hij riep dat de val van de euro inderdaad geen stroom en dichte winkels zou betekenen, maar dat de kans dat de euro instort zo goed als nul is. Volstrekt belachelijk en dat kan iedereen zin. Die zeldzame mensen die nog zelfstandig kunnen nadenken, hebben zeker iets aan deze uitzending gehad. Helaas weet ik alleen vanwege mijn sensationele stapel toiletpapier de media te halen. Niemand stelt mij in de gelegenheid om de discussie aan te gaan met economen op hun vakgebied. De afgelopen jaren heb ik twee keer via de emaill een persoonlijke discussie gevoerd met twee heel bekende hoogleraren economie. Er bleef niets van ze over. Makkelijk roepen natuurlijk, maar ik heb onze correspondentie niet bewaard. Bovendien zou ik die nooit publiceren. Maar het mechanisme is zo eenvoudig. Ga je voor waarheidsliefde dan kom je in de bijstand terecht. Wil je een overbetaalde plunderbaan, dan moet je meehuilen met de wolven in het bos.

@Dick Berts ik zie een trend dat mensen toch steeds minder vertrouwen op de "man in het pak die alles weet". Dat merk ik om me heen en dat zie ik ook in de media. Ik heb meer het idee dat jij (en ik zekere mate ook ikzelf op een andere manier) aan een molensteen aan het draaien bent. En ja, het op gang brengen kost veel energie. De massa is nogal zwaar zeg maar. Je wordt voor gek versleten, maar je zaait toch een sprankje dat in de menselijke geest blijft hangen. En als de molensteen draait, dan draait hij rustig en gestaag door. Dan denk ik dat een groot deel (helaas niet iedereen) van de bevolking zijn eigen gang gaat en minder vertrouwt op "zij met witte boorden die alles weten".

 

Diezelfde media, laat ook bewust beelden zien van stompzinnige mensen die zich niet voorbereiden. Zoals in dit topic over de Bommelerwaard. Ik durf te wedden dat er ook zat mensen zijn die zich wel hebben voorbereid, alleen dat laten "ze" niet zien. Het beeld van een stompzinnige bevolking wordt ook door de media zo neergezet. Het is toch een machtsblok van de heersers achter de schermen. Zo van: "kijk zij houden ook de ogen dicht, doen jullie dat ook maar".

 

Daarnaast vind ik je opmerking over dat je een levend magazijn bent erg grappig. Ik hou ook wel van zelfspot en relativeren op zijn tijd, doe ik ook. Maar meer uit een stukje zorgvuldigheid wil ik je graag vragen om jezelf niet tekort te doen door dit te herhalen. Je bent geen levend magazijn, of een WC papierfreak :-) maar een leuke stevige man, die zijn kop durf uit te steken en zijn rug recht houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel grappig dat Dick een beetje het gezicht van preppend Nederland is , Hulde , ik zou het niet durven

Voor mijn vrouw en ik hebben we ongeveer 4 maanden eten en drinken , komen er 2 buren nog 2 maanden komen er 60 buren nog 1 dag en komt heel het dorp 5 minuten zoals Dick al zei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...