Ga naar inhoud
GENEGEERD

Betaalbare edoch goede spotting scope


Nonkel Jones

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag in de aanbieding bij de Lidl: Auriol Spektiv 20 – 60 / 60 voor een luttele € 34.99.

 

jgjimv.jpg

 

De kijker is (vrijwel) identiek aan de Bresser Junior Spotty zoom 20-60x60 ( http://www.bresser-online.nl/Webwinkel-Product-5130023/Bresser-Junior-Spotty-zoom-20-60x60.html ) en is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk ook door het gerenommeerde Bresser vervaardigd. Ik weet uit ervaring dat Lidl wel meer zaken met Bresser doet…

 

Ik heb hem gekocht en eigenlijk alleen wat kwaliteitchecks gedaan. Niet uitgebreid gebruikt dus. Maar heb van het apparaat een bijzonder goede indruk. De kijker voelt degelijk aan en heeft een lichtsterkte van maar liefst 60. Dat wil zeggen dat je hem ook in de schemering kunt gebruiken. Vergroting van 20x tot maar liefst 60x: richt hem ’s zomers op de camping op de maan en je weet niet wat je ziet. Ontspiegeld BK-7 glas. Voor degene die zo’n krachtige mono-verrekijker zoekt: hollen dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat het precies met prepperen te doen heeft, weet ik niet. Maar er zullen vast wel toepassingsmogelijkheden te bedenken zijn.

 

Zelf ben ik dol op goede betaalbare verrekijkers, vooral om roofvogels in de Eifel en de Elzas te kunnen bekijken. Overigens is deze kijker daar niet echt geschikt voor, omdat je iedere keer als je iets anders wilt bekijken, en als je van standpunt verandert, de scope opnieuw moet instellen. Dat kost tijd.

 

Het is bovenal een erg leuk speelgoedje. Hij voldoet namelijk ook heel goed als telescoop met beperkte vergroting. Nadeel van de kijker is dat hij minder goed functioneert tijdens hoge temperaturen. Je krijgt dan een 'wankel' beeld.

 

Ik hoop voor je dat de scope nog niet uitverkocht is. Er zullen vast wel meer mensen zijn die in de gaten hebben met een Bresser van doen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een handverrekjker met een vergroting van meer dan 10 is handmatig amper stil te houden. Je hebt dan echt een ondergrond nodig om je armen op te laten rusten. Ik, maar wat zegt dat, zou zo'n kijker nooit kopen. Zonder een goed statief is het werkelijk overkill. Mijn advies is dus niet kopen. Zeker ook omdat Lidl regelmatig met kijkers met bak-4 lenzen stunt, voor een paar euro extra. Ik heb er zo eentje: origineel Bresser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

 

Vergroting van 20x tot maar liefst 60x: richt hem ’s zomers op de camping op de buurvrouw en je weet niet wat je ziet. Ontspiegeld BK-7 glas. Voor degene die zo’n krachtige mono-verrekijker zoekt: hollen dus!

 

Ik heb je schrijffout even verbeterd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem net gehaald. Nu moet ik zeggen dat ik absoluut geen expert ben, of zelfs maar ervaringsdeskundige wat betreft scopes, kijkers of andere objectieven. Ik heb een hele oude verrekijker, en als ik wat ik daar mee zie vergelijk met deze scope dan is het resultaat echt verbluffend. Zoals al gemeld voelt het geheel erg stabiel en stevig, Statiefje, tas en doekje erbij en dat voor "slechts" €35.

Ik was al een tijdje aan het kijken naar een "kijker". Ik heb kleine monoculairtjes gezien, en allerlei andere zaken die ik wellicht in een BOB zou kunnen stoppen, maar aangezien ik voor een bug in ga leek me dit een betere optie.

Kortom, ik ben er blij mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn die tips Ries, maar het resultaat is dat ik naar boven 'moet' om een verlicht raam in een nieuwbouw flat op een kilometer afstand in te gaan kijken, in het donker, omdat Simurgh die kijker heeft gekocht en als een kind zo blij de ene na de andere volzin erover roept... Maar ik moet toegeven; een ongelofelijk scherp beeld en de kijker is makkelijk stil te houden om dus het beeld stil te hebben ondanks de afstand. Helaas geen bouwvakkers op dit tijdstip ;)

Ondanks dat het dus donker is, voor zover het in de stad ooit donker is, is er meer dan voldoende contrast en een zeer gedetailleerd beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...