Ga naar inhoud
GENEGEERD

kachel in de auto


hakin9

Aanbevolen berichten

Ik zoek een manier om een auto een aantal dagen te verwarmen, 't liefst op hout want dan vindt je overal wel.

Zal uiteindelijk wel gas of diesel worden.

 

maar NIET door de motor stationair te laten draaien of 2000 euro uit te geven aan een webasto standkachel.

 

Ik heb een bestelbus en een 4x4, beide op diesel, Ik zoek dus iets wat ik in een kofferruimte of op een plank op de voorstoel kan zetten en een paar uur kan stoken om de auto warm te houden.

 

Ik kom hier voornamelijk op nadat ik las dat men ten noorden van moskou 10 dagen in de file had gestaan.

10 dagen file zul je hier in een gewone situatie niet meemaken maar mogelijk wel na een SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Weet niet of het een optie is maar ik deel het maar even:

 

Vroeger had ik een groot battery-pack die ik aansloot op een stuk koperdraad die ik op een stuk aluminiumplaat bevestigde met lijm uit zo'n lijmpistool. Het koperdraad werd daardoor warm en straalde ook warmte af. Uiteraard niet superlang, want het was met batterijen. Mijn vader had deze ook gemaakt maar die zat gewoon met een stekker in het contact met een omvormer, het koperdraad had ie verwerkt onder de planken en had dus een redelijk verwarmde vloer in zijn kippenhok. Zo bleef de waterbak die in een gat in de vloer zat ook verwarmd en bevroor het water niet.

Maar als je handig bent, zou je in principe een zonnepaneel kunnen plaatsen tegen je autoruit die een accu vult en met zo'n plaat met koperdraad eraan bevestigen, je auto enigszins mee verwarmen.

 

Heb nog even gezocht op internet of ze al zoiets ondertussen hadden gemaakt, maar het enige wat ik kon vinden was dit:

mini-aquarium-glas-verwarming-20-35l-20-35-230v-50w_fknoeg1337682225627.jpg.4444f88ab4eb8f2c7d7632418214b028.jpg

Dit is een verwarming voor in de aquarium, van 20 tot 35 graden. Alleen dit werkt ook weer met een stekker.

 

En anders zijn er nog kleding op batterijen die verwarming verzorgd.

 

http://nl.aliexpress.com/item/FIR-Heated-jacket-new-battery-heated-jacket-heating-coat-heating-vest-heated-apparle/519063802.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de jaren 50 en 60 werden door een oud werknemer (oude kennis) dii bij een wegenbouwer werkte, de auto's die niet wouden starten na een ijsnacht of warm moeten blijven gewoon verwarmt door een........ PETROLEUMSTEL op de vloer bij de passagierskant. Kan de hele nacht doorbranden moet wel iets lucht bij, maar een oude wagens had genoeg luchtgaatjes.

En kan in principe niets branden want zit in een ijzeren frame immers thuis stonden deze ook gewoon de hele ochtend te koken met eten of vlees.

Voor een prikkie te koop op marktplaat of soms in de kringloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of het een optie is maar ik deel het maar even:

 

Vroeger had ik een groot battery-pack die ik aansloot op een stuk koperdraad die ik op een stuk aluminiumplaat bevestigde met lijm uit zo'n lijmpistool. Het koperdraad werd daardoor warm en straalde ook warmte af. Uiteraard niet superlang, want het was met batterijen. Mijn vader had deze ook gemaakt maar die zat gewoon met een stekker in het contact met een omvormer, het koperdraad had ie verwerkt onder de planken en had dus een redelijk verwarmde vloer in zijn kippenhok. Zo bleef de waterbak die in een gat in de vloer zat ook verwarmd en bevroor het water niet.

Maar als je handig bent, zou je in principe een zonnepaneel kunnen plaatsen tegen je autoruit die een accu vult en met zo'n plaat met koperdraad eraan bevestigen, je auto enigszins mee verwarmen.

 

Heb nog even gezocht op internet of ze al zoiets ondertussen hadden gemaakt, maar het enige wat ik kon vinden was dit:

mini-aquarium-glas-verwarming-20-35l-20-35-230v-50w_fknoeg1337682225627.jpg.4444f88ab4eb8f2c7d7632418214b028.jpg

Dit is een verwarming voor in de aquarium, van 20 tot 35 graden. Alleen dit werkt ook weer met een stekker.

 

En anders zijn er nog kleding op batterijen die verwarming verzorgd.

 

http://nl.aliexpress.com/item/FIR-Heated-jacket-new-battery-heated-jacket-heating-coat-heating-vest-heated-apparle/519063802.html

 

owja ook niet op electra, dat is echt niet houdbaar.

:cool:

 

zit met een buitenhuisje op accu's ik ben ondertussen ervaringsdeskundige op het NIET willen gebruiken van accu's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
In de jaren 50 en 60 werden door een oud werknemer (oude kennis) dii bij een wegenbouwer werkte, de auto's die niet wouden starten na een ijsnacht of warm moeten blijven gewoon verwarmt door een........ PETROLEUMSTEL op de vloer bij de passagierskant. Kan de hele nacht doorbranden moet wel iets lucht bij, maar een oude wagens had genoeg luchtgaatjes.

En kan in principe niets branden want zit in een ijzeren frame immers thuis stonden deze ook gewoon de hele ochtend te koken met eten of vlees.

Voor een prikkie te koop op marktplaat of soms in de kringloop.

 

Goeie, nooit aan gedacht. (Laro met defecte Webasto en geen isolatie). Kan je ook nog een omgekeerde bloempot opzetten, soepie en bakkie en eitje, hoppa.

Ga ik in mn auto zetten, bedankt.

(Ik heb wel een benzinebrander, maar voor binnen..... liever niet).

Trouwens, die dingen branden toch ook op diesel? (Laro ook :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjah mogelijk ook nog maar een mini petroleum kacheltje kopen met wat extra lonten en er eens diesel in mikken (walmt wat meer)

heb nu een 4.5 Kw japanse petroleum kachel in mijn BOL maar die zet je niet voor de lol in de auto, te groot te heet.

 

Eigenlijk zou ik graag een diesel verstuiver maken.

 

iets met een vaatje diesel op hoogte, stalen buisje naar beneden door de vlam heen en dan een hete schaal. Volgens mij moet de verwarmde diesel dan wel door een sproeier in een vlam te spuiten zijn.

 

dan heb je iig geen lont ofzo dat verslijt.

 

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/kamperen-toebehoren/m624143701-toyokuni-vario-turbo-kachel.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pageNum=1&pos=6

zoeen heb ik staan. Geweldig ding!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of het een optie is maar ik deel het maar even:

 

Vroeger had ik een groot battery-pack die ik aansloot op een stuk koperdraad die ik op een stuk aluminiumplaat bevestigde met lijm uit zo'n lijmpistool. Het koperdraad werd daardoor warm en straalde ook warmte af. Uiteraard niet superlang, want het was met batterijen. Mijn vader had deze ook gemaakt maar die zat gewoon met een stekker in het contact met een omvormer, het koperdraad had ie verwerkt onder de planken en had dus een redelijk verwarmde vloer in zijn kippenhok. Zo bleef de waterbak die in een gat in de vloer zat ook verwarmd en bevroor het water niet.

Maar als je handig bent, zou je in principe een zonnepaneel kunnen plaatsen tegen je autoruit die een accu vult en met zo'n plaat met koperdraad eraan bevestigen, je auto enigszins mee verwarmen.

 

Heb nog even gezocht op internet of ze al zoiets ondertussen hadden gemaakt, maar het enige wat ik kon vinden was dit:

mini-aquarium-glas-verwarming-20-35l-20-35-230v-50w_fknoeg1337682225627.jpg.4444f88ab4eb8f2c7d7632418214b028.jpg

Dit is een verwarming voor in de aquarium, van 20 tot 35 graden. Alleen dit werkt ook weer met een stekker.

 

En anders zijn er nog kleding op batterijen die verwarming verzorgd.

 

http://nl.aliexpress.com/item/FIR-Heated-jacket-new-battery-heated-jacket-heating-coat-heating-vest-heated-apparle/519063802.html

 

je kan beter geen aquariumverwarming nemen, dat ding brand geheid door, en komt ie tegen iets kouds aan, knalt ie uit elkaar. nooit gebruiken buiten water dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan beter geen aquariumverwarming nemen, dat ding brand geheid door, en komt ie tegen iets kouds aan, knalt ie uit elkaar. nooit gebruiken buiten water dus

 

Was het enige wat ik kon vinden op wat leek wat ik vroeger had gemaakt. En trouwens hoe wil men zoiets gebruiken in een auto? Geen stopcontact...

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar NIET door de motor stationair te laten draaien of 2000 euro uit te geven aan een webasto standkachel.

 

Weet niet hoe je aan die prijs komt, maar dat is wel veel. Een standkachel heeft, vind ik, wel de voorkeur.

Ik heb een Webasto thermo top in onze dagelijkse auto zitten, daar heb ik toen 775 ex.btw voor betaald en ongeveer 150 euro aan materiaal om hem in te bouwen.

Voordeel is, (niet SHTF) dat hij tijdgeschakeld is en afstandbedienbaar. verbruik is ongeveer 250 cc per uur (kan zuiniger als je hem anders afstelt), warme motor en interieur voordat je wegrijdt.

 

Eventueel een alternatief zou een gaskacheltje kunnen zijn uit een caravan (voor je bus) of dieselverwarming uit een boot.

De laatste heeft vaak ook een aansluiting voor een warmwatercircuit wat je eventueel zou kunnen gebruiken met een warmtewisselaar om je motor op temperatuur te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een manier om een auto een aantal dagen te verwarmen, 't liefst op hout want dan vindt je overal wel.

Zal uiteindelijk wel gas of diesel worden.

 

maar NIET door de motor stationair te laten draaien of 2000 euro uit te geven aan een webasto standkachel.

 

Ik heb een bestelbus en een 4x4, beide op diesel, Ik zoek dus iets wat ik in een kofferruimte of op een plank op de voorstoel kan zetten en een paar uur kan stoken om de auto warm te houden.

 

Ik kom hier voornamelijk op nadat ik las dat men ten noorden van moskou 10 dagen in de file had gestaan.

10 dagen file zul je hier in een gewone situatie niet meemaken maar mogelijk wel na een SHTF.

 

Ik weet niet wat je warm wil houden,je auto,jij of beide. Ik heb vandaag deze http://www.pl-outdoor.com/index.php?item=handwarmer-for-charcoalstick&action=article&aid=5495&lang=NL gekocht.binnen 10 minuten heerlijk warm.

Niet duur ,vaste brandstof of benzine. De vaste kun je aan beide zijde aansteken en heeft dan meer power.

 

Gewoon aansteker,twee warmers en twee doosje koolstaafjes...............

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er al enkele gelezen die een theelichtje gebruiken. Maar als je over een theelichtje een stenen bloempot zet dan verspreid de warmte beter. Ik kan niet spreken over ervaring want ik heb geen auto.

 

Ga ik zeker bouwen heb ik idd ook gezien. Maar hoeveel KW's kunnen er in een waxine lichte zitten!??!

 

Het omvormen van een warmte soort naar een fijne stralingswarmte van terracotta snap ik maar het vermogen van het geheel kan niet toenemen, hoogstens minder verlies door 'bruikbaarder' energievorm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gezocht en kom op een afgifte van 40 wat voor een waxinelichtje volgens mij is dat het continu vermogen en moet je dat x de tijd dat ie brand doen en dan weet je het maximale vermogen.dwz wat het kaarsje geleverd heeft in totaal gedurende de tijd dat het brand.

 

Gegroet

 

40 Watt == 0.04 Kwh

 

voor een vergelijk met een 2.2 Kwh Ebenspacher diesel heater moet je dus 55 waxine lichtjes branden ;)

 

En dat valt me eigenlijk nog mee. Als je aan 1Kwh ook genoeg hebt kom je dus al weg met 25 waxjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er al enkele gelezen die een theelichtje gebruiken. Maar als je over een theelichtje een stenen bloempot zet dan verspreid de warmte beter. Ik kan niet spreken over ervaring want ik heb geen auto.

 

Volgens mij is het niet gewoon een 'stenen' bloempot, maar de oranje keramieken bloempot. Volgens mij isoleren sommige andere geglazuurde stenen bloempotten teveel, dus geven ze ook geen warmte af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...