Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Fysieke+mentale voorbereiding] Je conditie geprept?


Aanbevolen berichten

Ja, ik train met wandelen en met wandelen met een volle rugzak.

 

Ook op mijn werk zoek ik het liefst de meest inspannende klusjes op, gratis training.

 

Voor een sportclub of extra spullen/voorraden heb ik geen geld, maar ik geef ook de voorkeur aan flexibiliteit en mobiliteit.

Het past dus sowieso wel bij mijn prep-folisofie.

 

Hoi Amber,

Een sportclub heb je totaal niet nodig om te trainen of aan je conditie te werken... is dus weggegooid geld.

Al die dure apparaten dienen geen enkel doel... gebruik je eigen lichaam als gewicht (push-up/pull-up/kniebuigingen).

Ik heb 1 dumbell van 15 kg en dat is, naast mijn lichaam, alles wat ik nodig heb om mijn hele lichaam te trainen.

 

Vroeger waren er geen sportscholen en waren veel mensen ook prima in conditie.

Gebruik gewoon wat je in huis hebt... een stoel, petflessen gevuld met water, een zak rijst, etcetera.

Dan kun je je zuurverdiende centjes voor echt noodzakelijke dingen gebruiken.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 379
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb een normaal postuur. Maar mijn conditie kan wel een stuk beter.

Ik ben dit jaar begonnen met fietsen (racefiets) en wil volgend jaar misschien ook met tas gaan lopen. Een kennis van mij loopt veel met deze mensen http://www.rugzaklopers.nl en overnachten dan in een tentje.

 

Ik ben ook lid van deze club en op het gebied van het maken van kampeertrektochten hebben deze leden zeer veel expertise. Het lidmaatschap kost slechts €12,50 per jaar en je hebt alle vrijheid van de wereld om mee te lopen hoe en wanneer het jou uitkomt. Wil je jezelf voorbereiden om te lopen met een zware rugzak? De Rugzaklopers trekken er bijna elk weekend op uit! Loop eens een keer vrijblijvend mee?

 

Groet,

Paratoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook lid van deze club en op het gebied van het maken van kampeertrektochten hebben deze leden zeer veel expertise. Het lidmaatschap kost slechts €12,50 per jaar en je hebt alle vrijheid van de wereld om mee te lopen hoe en wanneer het jou uitkomt. Wil je jezelf voorbereiden om te lopen met een zware rugzak? De Rugzaklopers trekken er bijna elk weekend op uit! Loop eens een keer vrijblijvend mee?

 

Groet,

Paratoi

Dit wil ik zeker gaan doen. Maar denk dat het verstandig is dat ik eerst zelf alleen met een rugzak een stuk ga lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMI is slechts een richtlijn. Mijn BMI is momenteel 23,6 en daarmee zit ik boven mijn ideaal gewicht en beschouw ik het als overgewicht. BMI 22 is voor mij ideaal.

 

 

Bmi 25,3 is voor mij op het moment idieaal maar als ik zo doorga zal ik dat moeten bijstellen naar boven. ik word alleen maar zwaarder en dat is juist positief

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik sport helemaal niet.Maar ik draag overdag gewichten van een halve kilo aan mijn polsen en enkels waardoor ik de hele dag door bij alle bezigheden extra belasting heb

Daarnaast loop ik overal heen geen fiets, bus, auto. waardoor ik gewend ben aan lopen

En ik speel met mijn dochter en zit net zo makkelijk als haar boven in een klimrek of we trekken onze inline skates aan en gaan samen op pad.

en als die sneeuw nu eens komt zul je me ook weer zien rennen met een slee vol kinderen achter me aan.

 

in het kort gewoon bezig blijven dat houd me fit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alles geldt, met mate. Sporten is goed. Teveel niet. Zoals eerder is gezegd, geef je lichaam tijd om te herstellen. Dag training, dag rust houden. Vergeet rek- en strekoefeningen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sport niet..ik werk heel hard en als ik thuis kom werk ik thuis verder. Met mn kinderen speel ik zelf alsof ik terug was 14 was. Ik wandel fiets en rij met de wagen ..kortom ik leef gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dit is mijn gebied van expertise haha dus vraag maar raak maar even wat kleine tips:

 

als je dingen lang wilt volhouden (dus grote stukken lopen) zul je voor 45min tot 1,5uur moeten hardlopen met een hartslag van 130-140

 

maar aangezien kleine stukjes sprinten ook erg handig zijn zul je 15-45 sec moeten hardlopen met een hartslag van 180 en dit 3x met 3min rust.

 

Krachttraining kan ook erg handig zijn en dan denk ik vooral je explosieve vermorgen hierbij train je op 90% van je maximale gewicht bij oefeningen en maak je de beweging 3x denk wel om je rust want na deze 3x moet je minimaal 4,5min rust hebben

 

en voor de mensen die grotere spieren willen: op 70% van je maximale gewicht en dan 3 sets van 12x ook hierbij tenminste 4,5min rust.

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot mijn 29e vrij veel aan diverse sporten gedaan en toen was het lichaam op voor de top (en versleten). Nu heb ik de conditie van een wijkagent. Mijn advies is om als je recreatief sporter bent niet de uitersten van je lichaam op te zoeken. Doe het rustig aan, met beleid en neem je rust. Beter 3 uur wandelen (hike), dan een half uur je te pletter rennen. Zwemmen en fietsen is ook goed voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe aan krachttraining. Drie keer per week train ik met een vriend van me. Daar doe ik een uur tot anderhalf uur over. Dus dat is al 3 tot 4,5 uur per week. Als er iemand hier nog verstand van krachttraining heeft; Stronglift 5x5. Alleen maar compound bewegingen, dus veel squats!

Daarnaast ben ik echt net begonnen met joggen. Mijn plan is om zaterdag en zondag een uurtje te joggen om mijn conditie op te krikken. Zodra mijn conditie een beetje op orde is wil ik door gaan op snelwandelen met een rugzak gevuld met stenen. Gewoon om aan het idee te wennen... Dat is dan 5 tot 6,5 uur per week. Plus 2 uurtjes gym per week op school, dat is 7 tot 8,5 uur. Daarnaast fiets ik elke dag 45 minuten per dag om naar school en weer thuis te komen, maar ik weet niet of dit mee gerekend moet worden. Anders zit ik al op 10,75 tot 12,25 uur per week. En dat terwijl ik helemaal niet zo'n sportief type ben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sporten is goed voor je maar niet te veel.

Ik heb mijn conditie super snel opgebouwd met de ja....politie conditie app. Deze is ideaal om snel op een conditie te komen en gratis te downloaden :-)

Qua kracht doe ik 2 keer per week kracht training en daarbij heel belangrijk romp stabiliteit oefeningen (kan je gewoon lekker thuis doen) Elke beweging van je lichaam begint bij de romp spieren en omdat deze spieren allemaal met elkaar in verbinding staan is het dus heel belangrijk dat deze spieren goed kunnen samenwerken. Deze oefeningen zijn zeker goed als je met een rugzak wil lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe aan krachttraining. Drie keer per week train ik met een vriend van me. Daar doe ik een uur tot anderhalf uur over. Dus dat is al 3 tot 4,5 uur per week. Als er iemand hier nog verstand van krachttraining heeft; Stronglift 5x5. Alleen maar compound bewegingen, dus veel squats!

Daarnaast ben ik echt net begonnen met joggen. Mijn plan is om zaterdag en zondag een uurtje te joggen om mijn conditie op te krikken. Zodra mijn conditie een beetje op orde is wil ik door gaan op snelwandelen met een rugzak gevuld met stenen. Gewoon om aan het idee te wennen... Dat is dan 5 tot 6,5 uur per week. Plus 2 uurtjes gym per week op school, dat is 7 tot 8,5 uur. Daarnaast fiets ik elke dag 45 minuten per dag om naar school en weer thuis te komen, maar ik weet niet of dit mee gerekend moet worden. Anders zit ik al op 10,75 tot 12,25 uur per week. En dat terwijl ik helemaal niet zo'n sportief type ben...

 

5x5 hier ook, 3 maal per week: uur tot anderhalf uur. Alleen krachttraining momenteel, ik pak joggen/hardlopen er tegen de zomer weer bij (zit momenteel rond de 10% lichaamsvet (ca 74kg) dus echt afvallen is geen prioriteit voor mij). Heb vorig jaar wel gejogd met enkel gewichten van 1 a 2kg en dit is wel een zware opdonder voor je pezen kan ik uit ervaring mededelen. Dit zou ik wel langzaam opbouwen. Het ging het me beter af om te gaan joggen met een weightvest. Ik merkte dat m'n gewrichten/pezen dat toch beter konden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10% lichaamsvet is erg netjes! Ik begon met trainen omdat ik te licht was. Ik begon dus met 7% BF, 55 kilo met mijn lengte van 1,86. Nu ongeveer 4 maanden later weeg ik 10 kilo meer, waar van een groot deel spier natuurlijk. Mijn BF is nu iets van 14% volgens de laatste test. Ik twijfel een beetje of die test wel accuraat was, omdat mijn BF zo omhoog was in eens. Maar ja: 14% is prima. Sinds kort dus ook joggen... Binnenkort dus ook een keertje gaan wandelen met een zware rugzak... Dan creëer je meteen een realistische bug-out situatie en train je ook meteen je conditie. Twee vliegen in één klap dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...