Ga naar inhoud
GENEGEERD

Survival in het bos na shtf leuk??


Lekker

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Voor diegene die er nog een romantisch beeld bij hebben hoe het is om na een oorlog/shtf/teotwawki/emp/etc/etc te leven in het bos...

Check deze link maar even:

http://englishrussia.com/2012/12/06/life-of-terrorists-in-the-forest/#more-115157

 

(p.s. de een zijn terrorist is de ander zijn bevrijder).

Je zegt wel NA .... Maar oke ben jij er klaar voor?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link zag ik op Zombie Squad voorbij komen.

 

Maar ik dacht dat we er over uit waren dat TEOTWAWKI/SHTF/OORLOG en de gevolgen daarvan (dus ook leven in het woud) allesbehalve "leuk" was?

 

Geen enkel weldenkend mens kijkt uit naar SHTF. (hoewel ik er wel van overtuigd ben dat de mens niet langer zo door kan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lange tijd in het bos overleven heeft idd niets romantisch, en is zeker niet simpel.

Een weekendje bushcraft/survival kan best fun zijn, voor langere tijd is heel andere koek.

 

Maar waar zal het na een serieuze shtf wel leuk en romantisch zijn om te overleven?

Als je dan in het bos zit, in een stad, op het platteland, elk scenario zal zijn moeilijkheden hebben en het overal hard zijn om te overleven.

 

Je kan je zo goed mogelijk voorbereiden, maar voor mij is preppen ook vnl zich voorbereiden op situaties waarvan ik hoop dat ze niet zullen gebeuren.

Als het MOET kan ik mss korte tijd overleven in het bos, zolang ik de keus heb blijf ik lekker lui in mijn knus huisje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegene die er nog een romantisch beeld bij hebben hoe het is om na een oorlog/shtf/teotwawki/emp/etc/etc te leven in het bos...

Check deze link maar even:

http://englishrussia.com/2012/12/06/life-of-terrorists-in-the-forest/#more-115157

 

(p.s. de een zijn terrorist is de ander zijn bevrijder).

 

Het is nu bijna ondenkbaar omdat je nu nog in een huis (woonde jij niet in een boot? of was dat een ander muppet?) woont maar als je de bossen in moet trekken omdat het te gevaarlijk is om nog in de stad te wonen, dan moet je wel. En voor al die euvels zoals vochtigheid e.d. zijn wel een aantal methodes voor om dat tegen te gaan. Desnoods dat je het dak er even af haalt om de hele zaak te laten ontluchten en door de zon een beetje te laten opdrogen.

 

Anders bouw je weer een nieuwe hut.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het bos, of een landelijk natuurgebied, alleen als tijdelijk onderkomen / vluchtplek. Ik plan daar niet langer dan hooguit een paar maanden te zitten, daarna wil ik gewoon weer een huis. De voedingsbronnen in het bos zijn ook eindig, zeker als er meerdere mensen zitten. Uiteindelijk moeten we toch weer terug naar een vorm van landbouw en veeteelt, als dat niet kan zijn we gedoemd te sterven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

leuk zal het niet zijn. zeker niet.

maar als ik deze fotos bekijk en de uitleg lees... denk ik... WTF

Voorbeeld:

forestterr001-6.jpg

where the f*ck is kampnetheid? :p

 

en als je stinkt was je dan. in de natuur kun je zeep vinden en/of maken (As en dierlijkvet) maar ze kunnen wel potjes jam "krijgen/pakken" maar geen zeep om te wassen?? vocht uit je hut krijgen?? vuurtje maken er in (dus daardoor ook je hut beter indelen)

ik ga ook niet ergens heen zonder na te denken. werk je prio's uit voordat je wat doet.

maarja dat is mijn visie... :confused:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk zal het niet zijn. zeker niet.

maar als ik deze fotos bekijk en de uitleg lees... denk ik... WTF

Voorbeeld:

forestterr001-6.jpg

where the f*ck is kampnetheid? :p

 

en als je stinkt was je dan. in de natuur kun je zeep vinden en/of maken (As en dierlijkvet) maar ze kunnen wel potjes jam "krijgen/pakken" maar geen zeep om te wassen?? vocht uit je hut krijgen??

 

Zoals ik het zo zie op die foto hoef je de deur niet uit,Het voedsel komt gewoon naar je toe !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link zag ik op Zombie Squad voorbij komen.

 

Maar ik dacht dat we er over uit waren dat TEOTWAWKI/SHTF/OORLOG en de gevolgen daarvan (dus ook leven in het woud) allesbehalve "leuk" was?

 

Geen enkel weldenkend mens kijkt uit naar SHTF. (hoewel ik er wel van overtuigd ben dat de mens niet langer zo door kan)

Geen woord aan toe te voegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beschikbare hoeveelheid water maakt een groot verschil, evenals algemene bushcraft skills. Deze mensen hebben als belangrijkste opgave niet overleven in het bos, maar overleven in het algemeen. Ze zullen niet heel veel moeite steken in het bouwen van een plek waar het leven kwalitatief veel beter is omdat ze te vaak moeten verkassen. Er is relatief weinig voor nodig om comfortabler onderkomens te maken, putten te slaan, veilige en onderhoudbare latrines aan te leggen, etc, maar dat ga je niet doen als je niet weet of je over een week nog op die locatie bent. En dan is het dus een stuk moeilijker persoonlijke hygiene af te dwingen (als het leiderschap al over de vereiste zelf-discipline beschikt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beschikbare hoeveelheid water maakt een groot verschil, evenals algemene bushcraft skills. Deze mensen hebben als belangrijkste opgave niet overleven in het bos, maar overleven in het algemeen. Ze zullen niet heel veel moeite steken in het bouwen van een plek waar het leven kwalitatief veel beter is omdat ze te vaak moeten verkassen. Er is relatief weinig voor nodig om comfortabler onderkomens te maken, putten te slaan, veilige en onderhoudbare latrines aan te leggen, etc, maar dat ga je niet doen als je niet weet of je over een week nog op die locatie bent. En dan is het dus een stuk moeilijker persoonlijke hygiene af te dwingen (als het leiderschap al over de vereiste zelf-discipline beschikt).

 

het moment dat je ergens verblijf moet je het kamp al indelen. Wasplaats, WC, Slapen en Eten.

dit is wat elke "militair" leert.. ik weet niet hoeveel gaten ik gegraven heb voor de WC's (+- 25minuten werk met 2 personen), oke een hutje bouwen kost wel wat tijd (maar dat doen ze wel Zie foto) vuurplaats voor eten en warmte (ga ervanuit dat het een redelijke grote groep is) kun je zo maken. (+-10 minuten) als er weinig water is: met 1 bekertje water kun je scheren (doen deze niet???) wassen (Alleen holtes) en tanden poetsen. verzamel het water, filter het, kook het en je kan kleding wassen. "Wecycle, Recyclen doen we samen"

 

Hygiene is belangerijk om ook een goed gevecht neer te zetten. je kan moeilijk je vinger op de trekker leggen en je ballen krabben en dan nog verwachten dat je wat raakt??

 

oke nu word er zo gezegt: "Maar dit zijn geen militairen?" meestal is er altijd wel 1 met een militaire achtergrong/training.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]2596[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2597[/ATTACH]

 

Dit is bijv mijn slaapplek geweest voor een aantal dagen, dit was ook ter voorbereiding op een survival kamp.

Wat ik met 2 mensen heb georganiseerd in 2008 alweer :p

[ATTACH=CONFIG]2598[/ATTACH]

Met een lekkere zelf gevangen forel, krijg bijna spontaan zin om me spullen te pakken.

En zo weer het bos in te gaan :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]2596[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2597[/ATTACH]

 

Dit is bijv mijn slaapplek geweest voor een aantal dagen, dit was ook ter voorbereiding op een survival kamp.

Wat ik met 2 mensen heb georganiseerd in 2008 alweer :p

[ATTACH=CONFIG]2598[/ATTACH]

Met een lekkere zelf gevangen forel, krijg bijna spontaan zin om me spullen te pakken.

En zo weer het bos in te gaan :p

 

Ik ben in NL nog nooit een forel tegen gekomen in het bos :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als survival "leuk" of "romantisch" is, noem je dat kamperen. ;)

 

Niemand gaat voor de lol "survivallen" , maar bushcraft is camping absoluut waar, als bushcraft survival wordt, dan schoten je bushcraft skills enorm te kort, of er zijn zoveel invloeden van buitenaf, die het niet meer leuk maken.

 

Als je weg moet, en moet vluchten naar een bosrijke omgeving, dan zijn bushcraft skills erg handig.. en dan kan je een redelijk onderkomen maken, waarbij je warmte, vuur, onderdak te maken.. Ja een goed kamp discipline en zorgen dat je elk moment weer weg kan, is dan belang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke nu word er zo gezegt: "Maar dit zijn geen militairen?" meestal is er altijd wel 1 met een militaire achtergrong/training.

 

Natuurlijk heb ik het over militairen als het gaat over een kamp opzetten dat 'sustainable' is. Maar ook preppers, vooral als het een wat grotere groep is moeten op deze manier kijken naar een kamp als er van nul moet worden begonnen. En zoals je zegt, het is niet zoveel werk als je weet wat er gedaan moet worden en iedereen doet zijn deel.

 

Overigens, vooropgesteld dat de tijd er is, de hutten waarin ze zitten kunnen veel gerieflijker als ze er de de moeite voor zouden doen. Vergis je niet, er is vaak veel meer mogelijk dan waar mensen zich toe kunnen zetten. Het moreel van zo'n groep bepaalt sterk hoe de levensomstandigheden eruit zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]2596[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2597[/ATTACH]

 

Dit is bijv mijn slaapplek geweest voor een aantal dagen, dit was ook ter voorbereiding op een survival kamp.

Wat ik met 2 mensen heb georganiseerd in 2008 alweer :p

[ATTACH=CONFIG]2598[/ATTACH]

Met een lekkere zelf gevangen forel, krijg bijna spontaan zin om me spullen te pakken.

En zo weer het bos in te gaan :p

 

[ATTACH=CONFIG]2603[/ATTACH]

Ik ook, maar dan iets ruimer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donders dat ziet er ook mooi uit :D lang mee bezig geweest ?

 

Met Rob ongeveer 2 dagen, is een tussenfoto, voorkant moest nog dicht. En nog een slaapplaats moest er gemaakt worden.

Veel nachten in doorgebracht gedurende de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...