Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ik heb wat gekocht maar wat moet ik ermee?


Greener

Aanbevolen berichten

Ik heb deze jongens voor 0,50 cent per stuk op de kop getikt.

Voor die paar euro's kon ik ze niet laten liggen.

Ik heb er in totaal 15 mee genomen.

 

190CART.jpg.b315474b06c8122250770fb0e0dde63d.jpg

 

Wie heeft goede ideeën voor waar ik deze flesjes voor kan gebruiken?

Zelf zat ik te denken aan zowel verlichting alsmede warmte.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik weet niet als er lampen of kacheltjes zijn waar deze gasbusjes in kunnen, ik zelf heb er ook meer dan zat voor een klein kooktoestel.

erg leuk om wat water op te koken maar voor een maaltijd is het net niet wat, aangezien je erg snel door je gas heen bent.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Tja, ik denk dat ik toch wel redelijk inventief ben.

Maar nu krab ik mij even op het hoofd.

Prik je er zo een gat in, 50 euro cent de lucht in.

Een (insteek)ventiel zou wel makkelijk zijn, bij deze blikjes.

En een stukje slang, met een vuurvast uiteinde.

Als je die erbij hebt, kun je je lol op.

Vuur onder alle omstandigheden, verlichting, koken, modelleren van plastic voor gereedschappen en gebruiksvoorwerpen.

Misschien heet genoeg voor glas. Als je de zuurstof kunt regelen. Metaal wellicht. Ik ben geen expert op dat gebied.

Anders dan met een gewoon vuurtje, kun je in ieder geval een mooie vlam creëren waarmee je secuur kunt werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt van die converters om branders en lampen erop te schroeven( van prik naar EN417). Zo kan je je cartridge mooi wisselen tussen lamp en/of gaspitje. Mooie deal voor 0,50. Zitten meestal op de 0,99 tot 1,79.

 

De converter die ik bedoel: http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/edelrid_puncture_cartridge_adaptor.html

Zijn in NL te koop. In de UK zijn allerlei soorten converters mbt gas. Ook navul adapters voor de schroef catridges (EN417) zijn te koop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt van die converters om branders en lampen erop te schroeven( van prik naar EN417). Zo kan je je cartridge mooi wisselen tussen lamp en/of gaspitje. Mooie deal voor 0,50. Zitten meestal op de 0,99 tot 1,79.

 

De converter die ik bedoel: http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/edelrid_puncture_cartridge_adaptor.html

Zijn in NL te koop. In de UK zijn allerlei soorten converters mbt gas. Ook navul adapters voor de schroef catridges (EN417) zijn te koop

 

Cool, die kende ik niet!

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

:Leuk, ik gebruik ze voor mijn Campingaz 206, mijn soldeerbrander en twee kleine kooktoestellen...

Nooit gekampeerd? je kunt er goed op koken, je doet wel een tijdje met een vulling, het is het goedkoopste systeem, de fabrikanten willen je aan de blikjes met ventiel hebben, daar kan meer op worden verdiend... productdifferentiatie heet zoiets..

Het oude systeem met deze prikblikjes werkte en werkt prima, het enige waar je op moet letten is dat het tankje schoon is aan de bovenzijde bij het holletje en dat het rubbertje in je gastoestel niet verdroogd of beschadigd is.. Verder perfect spul en niet duur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

116.jpg.a41eb9aaa46476f29dcdf1cf94f56e39.jpg 117.jpg.e6c8a794f56f29345c4399768f94401e.jpgbrander.jpg.c16fe26f7954b39be5f9c8bea7a7242c.jpg

 

ken je deze niet?

 

Ik ben in 1971 begonnen zo te kamperen alleen waren ze toen iets minder mooi,.. met een sheltertje en koken op 1 pitje (vlees braden, aardappelen en groente .. creatief koken was dat..die dingen hebben de neiging om te vallen zodra je er naar kijkt...dit jaar nog op " gekookt" voor ontbijt ,gebraden ballen en koffie .... (tijdens urbex weekend in FR)

 

Verwarmen kun je niet met die dingen daar zit te weinig vloeibaar gas in... ik denk dat er ook geen toestellen bestaan om hiermee te verwarmen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
een nitraat eraan vast en knallen maar

 

justkidding

 

Op een gegeven moment, oud en nieuw, vuurtje voor de deur, waren ze doodleuk die dingen in het vuur aan het gooien.

Beter hou je dan afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een gegeven moment, oud en nieuw, vuurtje voor de deur, waren ze doodleuk die dingen in het vuur aan het gooien.

Beter hou je dan afstand.

 

dat geeft wel veel schade de metalen stukken van het blikje vliegen alle kanten op en de inhoud explodeert en er komt een vuurbal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
dat geeft wel veel schade de metalen stukken van het blikje vliegen alle kanten op en de inhoud explodeert en er komt een vuurbal

 

En niet te vergeten allerlei brandende shaait uit dat fik.

Dus tussen de ontploffingen door (doffe dreunen) ff snel naar binnen gewipt.

 

Stoute jongens, maar gelukkig niet zo stout dat ze acetyleen-flessen erop legden.

Die schieten namelijk op 2 hoog door de muur heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ heksenboot, die gasflessen..Kweet dat... kwam op een ochtend langs een gebouw dat ze aan het dakdekken waren .. met asfalt.. en jawel de fik zat erin... mannn wat een dreunen van die kingsize gasflessen... heul eng wasdat.. je weet niet waar die dingen neerkomen en die zijn behoorlijk zwaar hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel goed op met het verwisselen van deze gaspatronen want als je het verkeerd doet kan je zwaar verbrand raken. Draai altijd eerst de bovenkant van de gaslamp of brander los en plaats dan het patroon in de houder, plaats dan de bodem terug in de houder, draai dan de bovenkant weer vast zodat het patroon wordt doorgeprikt. Als je de bovenkant niet los draait wordt het patroon al door geprikt wanneer je de bodem terug zet, maar zal niet afdichten omdat je niet genoeg kracht kunt zetten. De bodem heeft namelijk geen schroefdraad maar een bajonet sluiting. Het hele patroon spuit dan binnen enkele seconden leeg. Twee campeerders die in hun tent bij het licht van een aansteker zo een patroon van hun gaslamp wilde vervangen zijn op deze manier zwaar verbrand geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Gedaan.

Leuke apparaatjes.

Ik ga ze niet aanschaffen, maar het zijn twee goede tips.

 

Thanx. Maar het ging even om die soldeerbrander. Dat is zo'n beetje wat jij omschreef in je knutselproject. En lees @Pastafarian er maar op na, wat een probleem het kan geven, als je die tankjes gaat doorprikken.

 

Hier nog een echte kampvuur anecdote:

We gingen even klimmen in de Ardennen in november. Berekoud, dus 's ochtends gelijk een kampvuur maken, lekker.

Nou nog een bakkie. Met een camping-gasje. Geen vlam, dus leeg, dacht ik. Ik draai de kop ervan af, en er lekt allemaal vloeistof uit.

Net toen ik dacht, hee, das maf...... Bereikte de vloeistof het kampvuur..... WOEF! Met een ongekende reactiesnelheid, liet ik me achterovervallen, de steekvlam heet over mijn lichaam. Man, wat heb ik gelachen om mijn eigen stommiteit! En een van mijn vrienden was een brandweerman.... hahahaha :D

 

Ook goeiemorgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...