Ga naar inhoud
GENEGEERD

informatie gevraagd


de eekhoorn

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
beste medepreppers.

 

ik ben op zoek naar melkpoeder en boterpoeder.

is dit bijna gelijk kwa smaak en structuur als echte boter en melk?

ik begrijp dat waneer ik dit vacuum verpak dat dit heel lang mee kan gaan?

ik hoop graag wat meer info te verkrijgen

mvg de eekhoorn

 

Als je water bij die melkpoeder gooit, gaat de structuur met sprongen vooruit.....maar zonder dollen, melkpoeder melk is gewoon smerig. Je kunt het wel prima gebruiken voor pap te maken, of brinta. Boter zou ik je niet kunnen vertellen.

 

Ik moet altijd denken aan dat album van Asterix, waarin de druïde meedoet aan een wedstrijd. Één van de andere kandidaten heeft soep als poeder uitgevonden, dat is al heel vooruitstrevend. Maar hij heeft ook een kook ketel in poeder vorm, briljant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je groot willen inslaan;

 

http://www.dehoopklarenbeek.nl/web/index.php?p=productsList&iCategory=16

 

doorscrollen naar onder.

 

bedankt frank ik ga een grote bulk laten bezorgen van 25 kilo.

nou wil ik dat dus porties van gaan maken 8 liter water en 1 kilogram poeder is dus 8 liter volle melk.

als ik dus literporties wil hebben kom ik dus uit op +- 125 gram melkpoeder.

ik ga dus zakken vacumeren van 1 literporties.

weet jij toevallig hoelang ik dit kan bewaren?

 

mvg de eekhoorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt frank ik ga een grote bulk laten bezorgen van 25 kilo.

nou wil ik dat dus porties van gaan maken 8 liter water en 1 kilogram poeder is dus 8 liter volle melk.

als ik dus literporties wil hebben kom ik dus uit op +- 125 gram melkpoeder.

ik ga dus zakken vacumeren van 1 literporties.

weet jij toevallig hoelang ik dit kan bewaren?

 

mvg de eekhoorn

8 liter water plus 1 kilo melkpoeder is meer dan 8 liter melk. Zal bijna 9 liter worden. of zelfs meer. Het poeder voegt ook volume toe aan de inhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt frank ik ga een grote bulk laten bezorgen van 25 kilo.

nou wil ik dat dus porties van gaan maken 8 liter water en 1 kilogram poeder is dus 8 liter volle melk.

als ik dus literporties wil hebben kom ik dus uit op +- 125 gram melkpoeder.

ik ga dus zakken vacumeren van 1 literporties.

weet jij toevallig hoelang ik dit kan bewaren?

 

mvg de eekhoorn

 

Tip: bij AH is de tarwebloem goedkoper en per kilo verpakt (0,94 eurocent)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt frank ik ga een grote bulk laten bezorgen van 25 kilo.

nou wil ik dat dus porties van gaan maken 8 liter water en 1 kilogram poeder is dus 8 liter volle melk.

als ik dus literporties wil hebben kom ik dus uit op +- 125 gram melkpoeder.

ik ga dus zakken vacumeren van 1 literporties.

weet jij toevallig hoelang ik dit kan bewaren?

 

mvg de eekhoorn

 

 

Daar lopen de meningen over uiteen. De fabrikant geeft vaak 2 jaar als uiterlijke houdbaarheid. er zijn hier mensen die ervaring hebben met vacumeren en de houdbaarheid, wellicht willen die een antwoord geven? Persoonlijk zou ik het rustig een jaar of 5 durven gebruiken.

 

 

grt

 

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste medepreppers.

 

ik ben op zoek naar melkpoeder en boterpoeder.

is dit bijna gelijk kwa smaak en structuur als echte boter en melk?

ik begrijp dat waneer ik dit vacuum verpak dat dit heel lang mee kan gaan?

ik hoop graag wat meer info te verkrijgen

mvg de eekhoorn

 

http://www.liff.nl/voedseltekort-c-147.html?osCsid=11s3054pasm21ccihu1fmd7eq4

 

hier vindt je melkpoeder, boterpoeder en eipoeder:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol, bij http://www.surinaamsetoko.nl/webshop/dranken/melk-producten/ zie je bij Nido melkpoeder 900gram voor de prijs van 8,50 en bij 1800gram 17,50... Maar bij 2500gram 21,75... Nou, de keuze is snel gemaakt dan.

 

maar ik wil 25 kilo melkpoeder bij klarenbeek 140 euro incl btw en 12,95 bezorgkosten

toko-toko 2500 gram 21,75 om aan 25 kilo te komen is dat dus 21,75 x 10 = 217,50 euro

mijn keus is dan klarenbeek

Link naar reactie
Delen op andere sites

@de eekhoorn , je kunt het krijgen naturel en met roombotersmaak. De naturel is perfect voor bakken, de roombotersmaak voor op brood. Ongeveer 2 jaar houdbaar volgens tht. Zag net vanavond in een post dat je er ook noodkaarsen van kunt maken door er een lont in te steken. Ik gebruik het regelmatig met brood en taarten bakken.

 

http://preppers.nl/forum/threads/3302-45-dagen-kaars-gemaakt-van-Crisco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mixster4711

[quote name=is dit bijna gelijk kwa smaak en structuur als echte boter en melk?

mvg de eekhoorn[/quote]

 

Mijn mening: Nee

 

Mijn ervaring; veel gebruikt in australië (in combinatie met cereals), de skim milk (vet vrij) is goed te doen (als je verhouding goed is!), de full cream (volle melk) heeft een veel sterkere smaak, die sterkere smaak is naar mijn mening niet lekker!

 

hier verpakking skim milk: http://img04.taobaocdn.com/imgextra/i4/152290268/T2fPt.XihaXXXXXXXX_!!152290268.jpg

en hier fullcream milk: http://img01.taobaocdn.com/imgextra/i1/152290268/T2dy8.XddbXXXXXXXX_!!152290268.jpg

 

ps. er bestaat dan ook nog iets als semi skim milk (halfvolle melk), hoe dat smaakt weet ik niet, nooit geprobeerd, prijs daar lag volgens mij ergens rond de 6 a 7 doller per zak, waarom verkopen wij dat niet gewoon bij de supermarkt? bedoel wij hebben wel lekker lang lekker (houdbare melk) maar dat is ook betrekkelijk, en nog altijd niet handig mee te nemen in een backpack oid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...