Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Gezocht] Inblik apparaat


Aanbevolen berichten

Ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een inblik machine voor conserven blikken zelf te kunnen sluiten.

Nee niet zo zeer om mijn kookkunsten te gaan bewaren,die zijn over het algemeen goed te eten maar om daar nou een portie van te gaan bewaren .......nee niet echt.

 

Ik heb diverse spullen die ik langer wil bewaren en niet in een gemakkelijk te openen verpakking heb zitten. Ik ben dan soms geneigd om Iets uit de speciale prep voorraad te halen en vul het dan niet gelijk aan.

Een blik open maken voor 1 dingetje doe je niet zo vlug , daarnaast is het lucht,water en lichtdicht.

 

Een soort van zelfgemaakt survival blikje zoals die van http://www.noodzaken.nl/coghlans-survival-kitinacan-p-324.html

 

Eigenlijk is de prijs te duur voor de inhoud en al helemaal om gewoon door de weeks een naald en draad uit te halen voor het aanzetten van een knoopje.

 

Iemand een idee hoe en waar je aan zo'n machine kan komen?

Alvast vriendelijk bedankt

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een inblik machine voor conserven blikken zelf te kunnen sluiten.

Nee niet zo zeer om mijn kookkunsten te gaan bewaren,die zijn over het algemeen goed te eten maar om daar nou een portie van te gaan bewaren .......nee niet echt.

 

Ik heb diverse spullen die ik langer wil bewaren en niet in een gemakkelijk te openen verpakking heb zitten. Ik ben dan soms geneigd om Iets uit de speciale prep voorraad te halen en vul het dan niet gelijk aan.

Een blik open maken voor 1 dingetje doe je niet zo vlug , daarnaast is het lucht,water en lichtdicht.

 

Een soort van zelfgemaakt survival blikje zoals die van http://www.noodzaken.nl/coghlans-survival-kitinacan-p-324.html

 

Eigenlijk is de prijs te duur voor de inhoud en al helemaal om gewoon door de weeks een naald en draad uit te halen voor het aanzetten van een knoopje.

 

Iemand een idee hoe en waar je aan zo'n machine kan komen?

Alvast vriendelijk bedankt

Gegroet

 

Hoi.

Ik neem aan dat je zelf ook wel zo'n apparaat uit je computer kan googelen.

 

Wel 2 andere tips.

1. voor de hand liggend: koop meer naaispullen en doe ze in een naaidoos. (hmm, ben benieuwd wie er dubbelzinnig gaat worden:D)

 

2. koop blikken dozen/blikjes/voorraadblikken bij de kringloop en duct-tape ze goed dicht.

 

Je hebt dan ook meer keuze uit maten, en vooral de platte kunnen handig zijn. Maak dan gelijk een extra survival-setje,die je ook dichtplakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een ander idee, ook handig voor voedsel:

 

http://www.marmelot.com/marmelot/lava-vacuum-modellen.php

Heb ik al, is te goedkoop ( kwaliteit,sterkte van de vacuumfolie) stapelt te moeilijk .weinig mechanische bescherming.is leuk voor inde keuken en om kleine dingen droog te houden in BOB .

 

Maar wel fijn dat je meedenkt

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is hij te koop http://www.ceesvanderhorst.com/partyverkoop/index.php?page=info&artid=47 Geen koopje! Het is eigenlijk gewoon een felsmachine.

 

Ik kocht er ooit eentje op de rommelmarkt met het idee hem op te knappen. Het opknappen moet nog steeds:o [ATTACH=CONFIG]2087[/ATTACH]

Een goedkoop adres voor lege blikken heb ik niet kunnen vinden. Iemand tips?

 

Wil je wat goedkoper kijk dan eens op de Duitse Ebay. Inblikken op z'n Duits is Eindosen. Zoektermen voor de machine:

Dosenverschließmaschine/Dosenverschlußmaschine/Dosenmaschine

 

http://www.ebay.de/sch/Verpackungs-Vakuummaschinen-/68562/i.html?_nkw=dosenverschlussmaschine&clk_rvr_id=423048143368

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is hij te koop http://www.ceesvanderhorst.com/partyverkoop/index.php?page=info&artid=47 Geen koopje! Het is eigenlijk gewoon een felsmachine.

 

Ik kocht er ooit eentje op de rommelmarkt met het idee hem op te knappen. Het opknappen moet nog steeds:o [ATTACH=CONFIG]2087[/ATTACH]

Een goedkoop adres voor lege blikken heb ik niet kunnen vinden. Iemand tips?

 

Wil je wat goedkoper kijk dan eens op de Duitse Ebay. Inblikken op z'n Duits is Eindosen. Zoektermen voor de machine:

Dosenverschließmaschine/Dosenverschlußmaschine/Dosenmaschine

 

http://www.ebay.de/sch/Verpackungs-Vakuummaschinen-/68562/i.html?_nkw=dosenverschlussmaschine&clk_rvr_id=423048143368

 

Superbedankt, inderdaad niet goedkoop ,ik ben ook op zoek naar blikken.als ik iets weet post ik het

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is al een topic over, ik had zo'n apparaat voor 250/300 euro gevonden geloof ik. Blikken waren iets van 80 cent per blik. Mylar (evt in emmers of dozen) is toch wat goedkoper. Om klein spul te bewaren kun je ook gebruikte blikken hergebruiken, en de opening dichttapen oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Hier is hij te koop http://www.ceesvanderhorst.com/partyverkoop/index.php?page=info&artid=47 Geen koopje! Het is eigenlijk gewoon een felsmachine.

 

Ik kocht er ooit eentje op de rommelmarkt met het idee hem op te knappen. Het opknappen moet nog steeds:o [ATTACH=CONFIG]2087[/ATTACH]

Een goedkoop adres voor lege blikken heb ik niet kunnen vinden. Iemand tips?

 

Wil je wat goedkoper kijk dan eens op de Duitse Ebay. Inblikken op z'n Duits is Eindosen. Zoektermen voor de machine:

Dosenverschließmaschine/Dosenverschlußmaschine/Dosenmaschine

 

http://www.ebay.de/sch/Verpackungs-Vakuummaschinen-/68562/i.html?_nkw=dosenverschlussmaschine&clk_rvr_id=423048143368

 

Goedemiddag,

 

Ik reageer wat laat op dit bericht, maar ik ben nogal gecharmeerd door jouw felsmachine. Ik ben al tijden op zoek naar een dergelijk apparaat en kan maar niets vinden. Ik vroeg me af of je er misschien interesse in hebt uw machine te verkopen, of allicht uit te lenen of te verhuren. Ik ben bezig met een project waarin ik een aantal blikken moet blikken en kan alleen gigantische inblikmachines vinden en niet een dergelijk subtiel apparaat. Ik hoor graag wat u hiervan denkt.

 

Vriendelijke groet,

 

Joost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag,

 

Ik reageer wat laat op dit bericht, maar ik ben nogal gecharmeerd door jouw felsmachine. Ik ben al tijden op zoek naar een dergelijk apparaat en kan maar niets vinden. Ik vroeg me af of je er misschien interesse in hebt uw machine te verkopen, of allicht uit te lenen of te verhuren. Ik ben bezig met een project waarin ik een aantal blikken moet blikken en kan alleen gigantische inblikmachines vinden en niet een dergelijk subtiel apparaat. Ik hoor graag wat u hiervan denkt.

 

Vriendelijke groet,

 

Joost

 

Helaas, de machine is een keeper. Uitlenen/verhuur zie ik ook niet zitten. Succes met de speurtocht.

 

Greetz,

Crafts

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@willem123 Ik heb hier nog een fles machine staan met een voorraadje blikken Joost. Hij ziet er wat stoffig uit na 2 jaar in de opslag gestaan te hebben maar heb de foto maar even snel gemaakt om hem te kunnen laten zien hier.Het geheel is door mij nieuw gekocht en slechts een enkele maal gebruikt in de tijd dat ik nog importeur was in energiebesparende produkten op zonne energie en wind energie.

Ik moet trouwens nog wel wat andere spulletjes met een zonnepaneel hebben liggen zoals wat rugzakken en telefoon/media laders zal eens eens kijken

Laat het me maar weten of je er ( nog) geinteresseerd mocht zijn.

 

Groet..Peter.

20131230_145803.jpg.9dfb4f5e7f554052881ad285dfdd2272.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 7 maanden later...
Uitleg simpel : op 5-1-14 zette peter2010 hier een foto en vroeg aan willem 123 of hij belangstelling had. niets meer gelzen en geen reactie op PB.

Dus vandaar mijn bericht hier dat ik er wel belangstelling voor heb.

 

De inblik machine heb ik van Peter gekocht ongeveer een half jaar geleden. Hij had problemen met zijn account en heeft destijds een nieuw account aangemaakt. Daarnaast is hij behoorlijk ziek. Hij kreeg een paar jaar geleden te horen dat hij nog maar een jaar te leven had. Hij loopt als het goed is nu nog rond, maar uiteindelijk komt het onvermijdelijke.

@Geert, Ik kan de machine een keer meenemen als we elkaar treffen. Ik heb er ook nog een paar dozen blikken bij met deksels. Misschien kun je de eerste arme prepper pot nog herinneren. Die is ingeblikt met die machine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...