Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke auto voor een prepper?


Jester

Aanbevolen berichten

Voor mij is een 4x4 pick-up de beste preppers car. Ik kan de auto dagelijks gebruiken voor mijn werk, er kan een hoop (hoge) dingen in de bak. Mocht ik de auto nodig hebben in een shtf situatie heb ik er een Okanagan afzetunit bij een opzet camper dus ,die geprept is. Hier kan je met vier personen in slapen. Ook heb ik er een off the road motor bij. Mijn stelling is: Het beste shtf voertuig is een Pick-up

 

Welke auto voor een prepper? Kijk maar even naar het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=_vAeeUhloQA&feature=player_detailpage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 217
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een auto gebruik je om van A naar B te komen. In principe kan dat met iedere auto. De weg is minstens net zo belangrijk als de auto.

 

Beter: 2 auto's met ieder een eigen bestuurder. Dat voorkomt overbelasting, geeft meer ruimte en als er een stuk is of verongelukt kun je toch verder. Slepen of de kapotte auto achterlaten en de spullen overpakken. Alles dubbel.

 

Elektrisch - als het niet te ver is

Aardgas - lastig verkrijgbaar

Camper - handig maar gewild bij anderen, mogelijk wil iemand jouw camper hebben

 

Zorg voor voldoende brandstof.

 

De ultieme prepper-auto is er natuurlijk een die ook kan varen. Rijden, varen en vliegen zou helemaal geweldig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ultieme prepper-auto is er natuurlijk een die ook kan varen. Rijden, varen en vliegen zou helemaal geweldig zijn.

 

Dat wordt dus de "Terror" uit Jules Verne's boek Master of the World:

 

"Robur had perfected a new invention, which he has dubbed the Terror. This is a ten-meter long vehicle, that is alternately speedboat, submarine, automobile, or aircraft. It can travel at the (then) unheard of speed of 150 miles per hour on land and at over 200 mph when flying."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Master_of_the_World_%28novel%29

 

Maitre%20du%20Monde_image%20epouvante%20over%20niagara_detail_1200.jpg

 

Als vliegen niet hoeft dan kun je welllicht hier mee volstaan:

 

dukw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is een 4x4 pick-up de beste preppers car. Ik kan de auto dagelijks gebruiken voor mijn werk, er kan een hoop (hoge) dingen in de bak. Mocht ik de auto nodig hebben in een shtf situatie heb ik er een Okanagan afzetunit bij een opzet camper dus ,die geprept is. Hier kan je met vier personen in slapen. Ook heb ik er een off the road motor bij. Mijn stelling is: Het beste shtf voertuig is een Pick-up

 

een pick up heeft zijn plek maar is zeker niet de beste shtf voertuig dat er is.

heb zelf een f250 gehad super ding om in te rijden maar voor een prepwagen hoef ik hem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een pick up heeft zijn plek maar is zeker niet de beste shtf voertuig dat er is.

heb zelf een f250 gehad super ding om in te rijden maar voor een prepwagen hoef ik hem niet.

 

Het is dan ook een Foert, zou ik ook niet willen ;)

 

Serieus, een 4x4 diesel pickup is echt wel een multi-functioneel voertuig hoor, dus zeker bruikbaar voor als het misgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dan ook een Foert, zou ik ook niet willen ;)

 

Serieus, een 4x4 diesel pickup is echt wel een multi-functioneel voertuig hoor, dus zeker bruikbaar voor als het misgaat.

 

tja er zijn mannen ( vaak klein geschapen) die wel eens moeilijk doen om het merk ;)

maar zonder gein een 4x4 diesel pick up heeft zijn plek ook wel.. maar vergeleken met andere optie's niet het beste

ik zou veel liever een toyota hi-lux uit 85 hebben dan een ford/chevy/dodge pick up puur van wege onderdelen en verbruik.

daarnaast is een hi-lux onverwoestbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja er zijn mannen ( vaak klein geschapen) die wel eens moeilijk doen om het merk ;)

maar zonder gein een 4x4 diesel pick up heeft zijn plek ook wel.. maar vergeleken met andere optie's niet het beste

ik zou veel liever een toyota hi-lux uit 85 hebben dan een ford/chevy/dodge pick up puur van wege onderdelen en verbruik.

daarnaast is een hi-lux onverwoestbaar.

Nieuwe hilux heeft dezelfde voor en nadelen als nieuwe silverado HD, behalve het verschil in grootte.

Dus in jouw geval moet je er en K30 uit 85 naast je hilux van 85 zetten... en dan nog kies ik de chevy K30. (Liefst dan nog de legerversie, de m1008).

Qua verbruik heb je een puntje, maar geen groot ;) (En onderdelen voor chevy zijn een pak goedkoper dan van de toyota...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh hier betaal je een fortuin voor sloop onderdelen voor een k30..

hier op de sloop staan 2 chevy k30's en een hilux ik weet zeker als ik 100 euro mee neem dat ik eerder die hilux voor dat geld heb dan 1 uitgebrande k30.

Ik vervang altijd met nieuwe onderdelen... als je je weg niet kent, is alles duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus helemaal geen verstand van auto's.

Binnenkort moet ik een nieuwe occassion gaan aanschaffen

Wat vinden jullie van een Kia Sorento 4wiel aandrijving, handgeschakeld, op benzine of diesel?

Met inruil Toyota (15jr) tussen de 7-9 duizend?

Is dat wat? Hij ziet er zo stoer uit:rolleyes:

 

Een 4x4 is natuurlijk al een stap in de goede richting...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Ik heb dus helemaal geen verstand van auto's.

Binnenkort moet ik een nieuwe occassion gaan aanschaffen

Wat vinden jullie van een Kia Sorento 4wiel aandrijving, handgeschakeld, op benzine of diesel?

Met inruil Toyota (15jr) tussen de 7-9 duizend?

Is dat wat? Hij ziet er zo stoer uit:rolleyes:

 

ik vermoed dat de 4x4 een visco koppeling is, dat is leuk voor de berm maar meer dan dat ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet eens wat een visco koppeling is. :o

Helpt het wel bij sneeuw situaties zoals hier in het zuiden nu?

 

Beter dan een 2x4, maar dat is het dan ook.

Een echte 4x4 heeft een lage veldversnelling en een apart chassis (dan kan je er ook een echt trekhaak en bumper aan hangen).

Maar om je dagdagelijks mee te verplaatsen betaal je dat natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat erom dat je een auto aanschaft die jezelf zonder al teveel moeite kunt repareren (lijkt me niet dat we allemaal monteur zijn) zelf gaat mijn voorkeur uit naar een oudere type diesel uit de jaren 80 (eind 70) weinig elektronica , dat is mijn ogen een must tegenwoordig is alles computergestuurd zelfs de nieuwe uitgave van de fiat 500 en wie kan dat repareren als dat kapot gaat???

 

maar wel allemaal leuk en aardig maar heeft een ieder wel aan gedacht om loog , spiritus ed aan te schaffen om biodiesel te maken?

 

http://www.thuisexperimenteren.nl/science/biobrandstof/biobrandstof.htm

 

TIP OUD FRITUURVET BEWAAR JE MAKKELIJKER DAN BIODIESEL......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...