Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hand kachel Butagas infrarood


Dristal

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb er ervaring mee, ooit gekocht bij leen bakker voor op de camping! Werkt prima als je em op tafel zet of bij koude voetjes onder de tafel ....in huis of caravan nooit getest maar er komt dan vast behoorlijk warmte af....Je kan er alleen niet je woonkamer heet mee stoken. Staat bij mij altijd voor noodgevallen op zolder buiten het kampeerseizoen en de gasbusjes kosten bij action geen drol. Apparaat weegt niet veel en worden ook nog al eens op marktplaats aangeboden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

1. Leuk ding, nooit gezien, bedankt voor de info.

 

2. Op mijn internet zit google:

 

http://www.gaswinkel.com/mobielegaskachels/handstraalgaskachel.htm?utm_source=AdvertentiePlanet&utm_medium=referral&utm_campaign=marktgigant.nl

 

Deze zou ik eerder nemen, want je kan er ook nog op koken. Gasjes ook bij Action.

 

Hee, hij is goedkoper :D

 

 

[ATTACH=CONFIG]2069[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.amerikaantje.be/fieldkitchen.htm

 

 

In het amerikaantje zijn ook veel goedkope (rond 11 euro) gasstelletjes. Echt wel een aanrader eigenlijk.

 

Maar terug on topic: De handkachel van 30 lijkt me zo duur omdat het gelijkaardige gasstelletje van de action maar 12 euro kost :) Kan toch niet veel duurder in productie zijn lijkt me? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Leuk ding, nooit gezien, bedankt voor de info.

 

2. Op mijn internet zit google:

 

http://www.gaswinkel.com/mobielegaskachels/handstraalgaskachel.htm?utm_source=AdvertentiePlanet&utm_medium=referral&utm_campaign=marktgigant.nl

 

Deze zou ik eerder nemen, want je kan er ook nog op koken. Gasjes ook bij Action.

 

Hee, hij is goedkoper :D

 

 

[ATTACH=CONFIG]2069[/ATTACH]

 

 

Leuk ding, merci voor de link!

 

groeten

 

dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grappige is dat een paar dagen geleden er een topic was over het warm stoken van een kleine ruimte. Nou, hier hebben we een serieuze optie lijkt mij!

 

Dat was van mij inderdaad. Deze kachel heeft ook de revue gepasseerd maar is alleen bedoeld voor buiten.

@Dristal, zoek je iets voor binnen of buiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort verwarming is niet geschikt voor grotere ruimtes. Hooguit voor een kleine caravan oid. Of als bijverwarming zoals al is aangegeven. Het is leuk voor direkte warmte dichtbij, maar niet om een (grotere) ruimte op te warmen. Maar ok, alles beter dan niets....

 

Dit is een betere optie. En de kosten voor flessengas zijn een stuk lager dan die cartridges bij de Action...

http://www.gaswinkel.com/terrasverwarming/ruimtestraler.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was van mij inderdaad. Deze kachel heeft ook de revue gepasseerd maar is alleen bedoeld voor buiten.

@Dristal, zoek je iets voor binnen of buiten?

 

hey!

 

Ik zoek iets voor binnen voornamelijk. Ik weet dat deze bedoeld is voor buiten, maar ik denk dat je deze mits voldoende verluchting ook wel even binnen kan gebruiken. Maar is natuurlijk niet ideaal.

Ik zoek dus iets voor binnen dat liefst ook op die lange gasflesjes van de action werkt omdat ik daar al een hele vooraad van heb voor het kookstelletje :)

 

Bedankt voor je reactie

 

 

dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
hey!

 

Ik zoek iets voor binnen voornamelijk. Ik weet dat deze bedoeld is voor buiten, maar ik denk dat je deze mits voldoende verluchting ook wel even binnen kan gebruiken. Maar is natuurlijk niet ideaal.

Ik zoek dus iets voor binnen dat liefst ook op die lange gasflesjes van de action werkt omdat ik daar al een hele vooraad van heb voor het kookstelletje :)

 

Bedankt voor je reactie

 

 

dristal

 

 

Als je al een kookstelletje met gasjes hebt, kan je daar ook een kachel van maken. Met een omgekeerde bloempot erop.

Ventileren natuurlijk, maar dat moet met die andere ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey!

 

Ik zoek iets voor binnen voornamelijk. Ik weet dat deze bedoeld is voor buiten, maar ik denk dat je deze mits voldoende verluchting ook wel even binnen kan gebruiken. Maar is natuurlijk niet ideaal.

Ik zoek dus iets voor binnen dat liefst ook op die lange gasflesjes van de action werkt omdat ik daar al een hele vooraad van heb voor het kookstelletje :)

 

Bedankt voor je reactie

 

 

dristal

 

ah, voor binnen. In het topic dat ik startte van de week over een kleine ruimte binnen verwarmen, kwamen we eigenlijk tot de conclusie dat je heel kleine ruimtes van minder dan 10m2 alleen maar alternatief kunt verwarmen als je heel heel erg goed kunt ventileren. (ervanuit gaande dat je geen cv hebt in die ruimte) Hier vind je de link naar dit topic http://preppers.nl/forum/threads/3111-Kleine-ruimte-25m3-warm-houden-zonder-elektriciteit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Ik vroeg me af of iemand met deze infrarood hand kachel ervaring heeft? Het lijkt me interessant omdat er dezelfde butagas flesjes ingaan als voor het kookstelletje van de action.

 

Iemand die deze ergens goedkoper als 30 euro heeft gekocht?

 

 

groetjes

 

 

dristal

 

Super ,allen niet vergeten dat het gas in deze busjes butaan is en dat waneer het koud is je de busje moet verwarmen om er nog genoeg gas uit te krijgen .

Het gas busje wat gebruikt word is zonder modificatie ( nooit doen hè' ) het enigste gas wat je hiervoor kunt gebruiken en ik denk dat het wijs is om te kunnen switchen naar wat er tijdens shtf voor handen is.

 

Heb zelf de volgende http://www.gasproducten.nl/verwarming/cago/straler.htm

Let wel infrarode warmte is de lekkere en zuinige warmte

 

 

Warme groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op http://preppers.nl/forum/threads/400-Thuis-warm-blijven heb ik het volgende bericht geplaatst

 

Kotatsu stijl. Japanse traditionele manier om te verwarmen met rookloze houtskool(ballen). Meestal werden de houtskool ballen verhit in een aarden pot onder de tafel. Een kleed over de tafel tot ruim op de vloer. De warmte blijft dan onder de tafel.

Om een ruimte lange tijd met een ijle milde temperatuur te verwarmen: houtskoolballen licht bedekken met as. Dan komt er traag O2 bij en branden de ballen zonder vlam nog langzamer op.

 

Houtskool ballen maken:

verkruimel houtskool en maak er een poeder van

vermeng dat poeder dan met een beetje aarde of klei of houtas

doe er een beetje water bij

en maak er ballen van.

 

Toevoeging: Twee of drie van die ballen kunnen een hele dag branden zonder vlam. Ze worden rood en branden heel geleidelijk op; heel langzaam veranderen ze in as. Ondertussen verspreidt er zich een milde warmte door de kamer.

Als je de ballen een hele nacht aan wil houden, bedek ze dan heel lichtjes met as. Zo kan er maar traag zuurstof in de ballen dringen en branden ze heel langzaam op.

Wanneer er nog iets aan spleten bij deuren (en vensters) is, dan kan de koolstofmonoxide daar door en is het niet nodig een raam open te zetten. Maar voor de zekerheid kan je ook een CO melder ophangen.

Bij deze methode (die eeuwen in m.n. de oosterse landen gebruikt werd) ben je niet afhankelijk van gasflesjes. Bovendien kost het bijkans niets.

Het wordt geen mediterrane temperatuur, maar de ergste kou is eruit :cool:

 

Als je er een driepoot boven zet, kun je het ook nog gebruiken om boven te koken. Duurt wel even voordat het kookpunt bereikt wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...