Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ik begin voorzichtig wat positiever te worden.....

Teotwawki
 Share

Recommended Posts

Serieus.....ik denk dat de seinen voorzichtig aan wat minder rood worden....de al op een andere thread genoemde schalie-gas/olie ontwikkelingen acht ik immens belangrijk....verder denk ik dat de eurocrisis op een bepaalde manier z'n dieptepunt bereikt heeft....ik denk dat er bij de bevolking een besef is gaan dagen dat we door een hele zure appel heen moeten bijten, maar als we dat doen kan er idd over een paar jaar voorzichtig aan groei gedacht worden....het wordt erg zwaar , we zullen veel moeten inleveren, materiele en immateriele welvaart, we zullen ook veel vrijheid moeten inleveren, huizenmarkt zal nog jaren onderuit gaan.....en toch acht ik de kans vrij groot, dat we over een jaar of 4-5 weer een betere tijd tegemoet kunnen zien....

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Sorry ik deel uw positieve gedachte nog niet.

Ik ben van mening dat de EU uit elkaar zal vallen.

Onze regering knijpt zijn burgers uit en wij laten dat tot nu toe nog over ons heen komen.

Maar zoals in alles is er een grens!

Zodra de mensen dakloos en niet meer te eten hebben breekt ook in Nederland de hel los.

En dan zal het einde van de EU niet lang meer op zich wachten met alle financieele gevolgen van dien.

Target 2 zoek dat maar even op want als de EU uit elkaar valt mogen wij die 200.000.000.000 terug gaan betalen.

En 200 miljard terug betalen doen u en uw kinderen en kleinkinderen ongeveer 100 jaar over.

Link naar reactie

Ik bestrijd die visie. (nix persoonlijks hoor)

Het perspectief bij Griekenland is nu helder. Doorploeteren met wat de trokia doet en ergens 2015 ofzo fors afschrijven omdat het ze andrs helemaal niet lukt.

Maar wat bij Italie, Spanje, Portugal, Frankrijk (!) ?

Of zelfs Ierland?

Willen die ook een bailout? Of zelfs kwijtschelding?

En hoe zit het met onze Nederlandse begroting? Die heeft nog steeds niet de 3% gehaald (achteraf gebleken, dus geen projectie!), laat staan 0% of zelfs positief om de schuldberg te kunnen verkleinen.

De kosten gaan overal omhoog. De overheid is ngo steed sgroot.

Nog steeds verdoen we geld aan buitenlandse `missies`, aan JFS, etc.

En we liegen over AOW/WW/Pensioen zonder de burger de vrijheid te geven zijn eigen broek op te houden.

20, 30 jaar mismanagement moet gemaskeerd worden!

Dan nog de USA die over een Fiscal Cliff wat kabuki opvoert. Want het schuldplafond moet omhoog, en we willen wat symoblische bedragen gaan bezuinigen.

Maar structureel de begroting sluitend maken, DAAR doenw e nix aan.

Het EMPIRE moet in de lucht blijven.

De United Police States of AMerica zijn nog immer Worldpolice.

En dat terwijl er 80 miljard per maand opgekocht wordt aan hypotheken en andere rommel.

En terwijl de FED de Amerikaanse schulden grotendeels in fiat omzet.

Let ook op Japan dat in een onhoudbare situatie komt:

Ruim 20 jaar stilstand met nu een verouderende bevolking.

De pensioenfondsen aldaar lopen dus langzaam leeg en verkopen dus japanse schatkistpapieren.

Ik zie het dus niet minder erg worden.

Eerder stabiel erg of juist erger erg.

• Leuk 1
Link naar reactie

Zucht, dieptepunt nog niet bereikt...

Teletekst pag 136

In de Amerikaanse staat nevada is gisteren een ondergrondse kernproef gehouden. Het experiment was bedoeld om de kwaliteit van hetkernwapenarsenaal te meten. Volgens een woordvoerder is de proef geslaagd Er zijn meer gegevens verzameld dan bij alle voorgaande experimenten samen....

Ra Ra krentemik .. vanochtend half 8 onze tijd aardbeving japan 7.3 met tsunami waarschuwing... Hoe ken t zou je zeggen :mad:

xxbirgittexx

Liefde overwint alles!!

Link naar reactie

@Teotwawki

Vrijheid inleveren :rolleyes: dat never, zoals steen (rapper) ooit eens gesproken heeft.

"

Ik haat openbare ruimtes.

Ik haat legitimatie,

pis op een ambtenaar in functie,

sluit me dan op achter tralies.

Ja je doet maar.

Ik houd van boetes, in mijn schrale salaris.

Houd het maar, ik haat geld!

Ik weet niet of je het doorhebt, maar je vrijheden worden de laatste jaren exponentieel sneller ingeperkt.....dat zal iedereen hier beamen....jij zegt "never"....wat heb je er dan tegen gedaan?

Link naar reactie

@Teotwawki, "Ik begin voorzichtig wat positiever te worden..... "

Weet je Teo, eigenlijk hoop ik stiekem dat jij gelijk krijgt. Maar wanneer ik dit alles wat nu gaande is realistisch bekijk, weet ik bijna zeker dat het niet meer goed komt. Bijna ieder land op deze aarde heeft meer schulden dan bezit. Wat wil je doen? Steeds weer geld bijdrukken? Vroeger hadden wij nog de tegenwaarde van ons geld in goud, maar dat is nu ook niet meer. (waarschijnlijk verkocht haha) En wanneer ik dan dat stelletje heikneuters zie die onze regering moet voorstellen dan wordt ik helemaal bang en angstig. :mad:

Link naar reactie

Zucht, dieptepunt nog niet bereikt...

Teletekst pag 136

In de Amerikaanse staat nevada is gisteren een ondergrondse kernproef gehouden. Het experiment was bedoeld om de kwaliteit van hetkernwapenarsenaal te meten. Volgens een woordvoerder is de proef geslaagd Er zijn meer gegevens verzameld dan bij alle voorgaande experimenten samen....

Ra Ra krentemik .. vanochtend half 8 onze tijd aardbeving japan 7.3 met tsunami waarschuwing... Hoe ken t zou je zeggen :mad:

xxbirgittexx

Liefde overwint alles!!

Weer zo'n false flagg ? operatie van die amerikanen, laten we even zien wat we nog in huis hebben, volkje daarmee rustig houden, en gelijk een waarschuwing naar Iran en consorten.

Link naar reactie

Jullie zullen de komende jaren zien dat het langzaam wat beter gaat....dat wil niet zeggen dat alles hunky dory is...er blijven genoeg gevaren (Iran, derivaten etc) ik denk alleen dat de effectiviteit van het crisismanagement van de afgelopen 3-4 jaar(en dan heb ik het niet over de three(EU) stooges)toch boven verwachting is geweest, want geef toe na het Lehman moment hadden veel van jullie al lang TSHTF verwacht.....en voorlopig kabbelt het 4 jaar later gewoon door en is bijvoorbeeld Duitsland hard naar een begrotingsoverschot aan het werken.....

Link naar reactie

The way things are going, Europe can be safely written off until the 2020s. And it will drag everybody else a long way down with it, from Tokyo to Toledo, from Wellington to Washington, and from Sydney to Seattle.

Voor hen die engels machtig zijn, lees eens: http://theautomaticearth.com/Finance/is-it-time-to-write-off-europe-for-the-next-decade.html

Dat geeft wat inzichten ter ondersteuning van eender wiens/wier visie...

Link naar reactie

Jullie zullen de komende jaren zien dat het langzaam wat beter gaat....dat wil niet zeggen dat alles hunky dory is...er blijven genoeg gevaren (Iran, derivaten etc) ik denk alleen dat de effectiviteit van het crisismanagement van de afgelopen 3-4 jaar(en dan heb ik het niet over de three(EU) stooges)toch boven verwachting is geweest, want geef toe na het Lehman moment hadden veel van jullie al lang TSHTF verwacht.....en voorlopig kabbelt het 4 jaar later gewoon door en is bijvoorbeeld Duitsland hard naar een begrotingsoverschot aan het werken.....

Is gewoon stilte voor de storm....

Link naar reactie

Even alles op een rij zetten:

Elk land dat meer dan 90% schuld/bbp heeft zal een vorm van afschrijving moeten krijgen en is dus technisch al failliet. Laten we even opsommen wie dit zijn:

Griekenland

Italië

Portugal

Verenigd koninkrijk

Ierland

Verenigde staten

België

IJsland (enige die dalende trend heeft)

Helaas zijn hier niet de activa opgeteld van de ECB/FED die vaak waardeloos zijn (schulden van Zuid-Europese landen zijn praktisch niets waard, maar worden voor de volle 100% gerekend ?_?)

De reservemunt van de wereld staat op het punt te imploderen en zal gigantische schokgolven door de wereld geven. Bijna iedere centrale bankier drukt Ctrl+P in, om een voorbeeld te geven. De FED moet nu 85 miljard dollar per maand in het systeem gooien om het "normaal" te laten functioneren. Dit is meer dan 1 biljoen (een 1 met 12 nullen!) dollar per jaar!

Hierboven op zie je dat de persoonlijke schulden blijven stijgen en de deposito's bliijven dalen in de westerse wereld, de demografische veranderingen (lees vergrijzing) in het westen, de bevolking op de wereld blijft groeien met daarboven op een te grote overheid en dan heb ik het niet eens gehad over de grondstoffen die steeds moeilijker te bereiken zijn.

Positiviteit zit standaard in het menselijk psyche om jezelf te beschermen van depressies, helaas heeft dat weinig te maken met de bovenstaande realiteit.

Link naar reactie

Ik kan nog steeds doen en laten wat ik wil, en was niet van plan om dat op te geven. En als we toch beperkt gaan worden, dan zorg ik dat ik uit het beeld verdwijn.

Dan breekt de anarchie hier ook door ;) ben al mensen aan het ronselen voor dat moment :p

En als het ooit zover gaat komen dan mag het binnenhof zich de borst nat maken ;)

En even een nummertje hoe het nu zit ;)

Link naar reactie

Ok, ok.....wellicht hebben jullie gelijk,....toch zijn er enkele hoopvolle ontwikkelingen....we gaan het zien.....misschien is het systeem wel sterker dan we dachten....nogmaals, velen dachten in 2008 dat het licht uit zou gaan, en kijk nu dik 4 jaar verder, alles draait nog vrolijk door... waarom niet nog 4 jaar of 8 of meer.....

Link naar reactie

Ok, ok.....wellicht hebben jullie gelijk,....toch zijn er enkele hoopvolle ontwikkelingen....we gaan het zien.....misschien is het systeem wel sterker dan we dachten....nogmaals, velen dachten in 2008 dat het licht uit zou gaan, en kijk nu dik 4 jaar verder, alles draait nog vrolijk door... waarom niet nog 4 jaar of 8 of meer.....

Men weigert/weigerde om de zaak failliet te laten gaan.

Men smeerde het systeem opdat het voort kon wankelen.

Maar geleidelijk aan ziet men in dat het zo niet eeuweig kan voortduren.

Link naar reactie

The way things are going, Europe can be safely written off until the 2020s. And it will drag everybody else a long way down with it, from Tokyo to Toledo, from Wellington to Washington, and from Sydney to Seattle.

Voor hen die engels machtig zijn, lees eens: http://theautomaticearth.com/Finance/is-it-time-to-write-off-europe-for-the-next-decade.html

Dat geeft wat inzichten ter ondersteuning van eender wiens/wier visie...

Sorry niet mijn taal kan je dat even vertalen.:)
Link naar reactie

translate.google.com zegt daarop:

De manier waarop de dingen gaan, Europa veilig kan worden afgeschreven tot de jaren 2020. En het zal slepen iedereen een lange weg naar beneden met het, van Tokyo tot Toledo, van Wellington naar Washington, en van Sydney naar Seattle.

Link naar reactie

We willen gewoon lichtpuntjes zien maar die zijn er echt niet,ook al wordt het in mijn ogen 1 en al drama in de komende jaren,positief denken is goed.

Ik blijf erbij dat we een grote klap gaan krijgen al weet ik niet op welk gebied (nuclair,economie instorting,grondstoffen etc)maar dat het er komt is toch wel vrij zeker en waarschijnlijk moet het ook wel want we zijn met teveel mensen op aarde en dat moeten er gewoon minder worden.De elite weet hier al veel meer van en is allang bezig met voorbereiden,maar blijf positief denken want dat is echt het beste!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...