Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Hachee met Aardappelen


Gast Ghost

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden via @Geert m gekocht. 3 dozen met legervoedsel. Stamppot Boerenkool, Parijse Jachtschotel en Hachee met Aardappelen. Jaren geleden al eens dit soort voedsel gehad. De vader van een vriendje van mij was kapitein in het leger. Thuis stonden er pallets met dit soort voedsel. ik herinner mij dat het toendertijd prima smaakte, tijd dus om eens de proef op de som te nemen en dit gerecht aan een test te onderwerpen.

 

Het blik:

 

002.jpg.24fef3d5b21180ccb7011a5de2477d54.jpg

 

400 gram, te weinig voor mij om een volle maag te hebben, maar het is dan ook een noodrantsoen.

Op het blik staat verwarmen in kokend water voor 10-15 minuten. Ik wil op safe spelen dus 15 minuten is het minimum voor mij.

 

003.jpg.48c9cb372be3d062677a673e4d81f102.jpg

 

Na 15 minuten het blik uit het water gehaald en geopend. Gaat trouwens verrassend eenvoudig, het lipje koelt snel af en is prima met de blote vingers los te trekken. Het gehele deksel is erg makkelijk los te trekken, geen getrek en gescheur zoals je wel eens hebt bij sommige blikjes.

 

004.jpg.d9c069e6cf283ed86850957f138c90b1.jpg

 

Het ziet er niet zo erg smakelijk uit, maar het is dan ook geen haute cuisine zal ik maar denken. De geur die er vanaf komt is wel erg lekker, beetje zoals oma's stoofpotje van vroeger.

Zoals ik al zei is 400 gram voor mij te wenig dus snel nog even een potje rode kool met stukjes appel geopend en genuked in de magnetron. Tel daarbij een volle lepel biologische appelmoes (beduidend beter dan die troep van hak) en je hebt een godenmaal.

 

005.jpg.27ca0b90029d000d69f764d87082d07d.jpg

 

De smaak: over smaak valt niet te twisten, maar dit is wel erg erg lekker. Het vlees is prima en van ouderwetsche draadjesvlees-kwaliteit, de aardappeltjes zijn stevig en smakelijk. De uistukjes kan ik ook nog ontdekken maar de parikastukjes zijn er niet of nauwelijks. De andere ingredienten zijn voornamelijk smaakversterkers.

 

Eindoordeel:

 

een erg smakelijke hap en, met groente erbij, een volwaardige maaltijd. Jammer dat de THT datum 06-2013 is. Hier zou ik gerust een voorraadje van aan willen leggen.

 

Vandaag ga ik de Parijse Jachtschotel proberen, morgen komt daar de review wel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...