Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sneeuw


Sneard

Aanbevolen berichten

Het Rode Kruis adviseert vandaag een noodpakket mee te nemen in de auto, met daarin eten, water en een deken.

 

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21140014/__SNEEUWJACHT_OVER_NEDERLAND__.html

 

Joh, je verwacht het niet! Waarom kunnen mensen hier zelf niet aan denken? Als ik langere reizen maak, of met winterweer zoals dit neem ik altijd mijn GHB mee. Dat voelt veilig en je kunt gemakkelijk 1-2 dagen winterweer overleven.

 

2 jaar geleden heb ik 8 uur vastgestaan in de file, en dat wil je niet meemaken zonder eten en drinken. Pech wil je niet meemaken zonder warmte en een dekentje. En je wilt met dit weer niet in een auto zonder benzine komen te staan. Dus: zorg ervoor dat de tank altijd minimaal halfvol zit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Sneard

Heb al menig geadviseerd om dit te doen, en vooral extra wandelschoenen (waterdicht) vooral vrouwen me hun moderne mode schoentjes die dus nergens heen kunnen lopen. Maar men verklaart me voor gek. Dus er is gewoon een grote groep die niets bij zich heeft en dat ook niet van plan is:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wist je dat je met 2 waxinelichtjes 4 uur lang een warme auto hebt bij pech?

 

Dit is de tweede keer dat ik een reactie geef op dit advies. Ik heb het geprobeerd, s nachts met winterweer. Met 6 waxinelichtjes maar bij mij werkte het niet!. Ik raad iedereen aan om dit voor jezelf te proberen, want misschien ben ik wel een grote kou kleum en misschien hebben bepaalde omstandigheden ervoor gezorgd dat het bij mij niet werkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Dit is de tweede keer dat ik een reactie geef op dit advies. Ik heb het geprobeerd, s nachts met winterweer. Met 6 waxinelichtjes maar bij mij werkte het niet!. Ik raad iedereen aan om dit voor jezelf te proberen, want misschien ben ik wel een grote kou kleum en misschien hebben bepaalde omstandigheden ervoor gezorgd dat het bij mij niet werkte.

 

Het is geen cv natuurlijk. Heb je het wel eens ZONDER waxinelichtjes geprobeerd??

 

Het feit dat je deze posting kunt plaatsen, bewijst al, dat het wel degelijk gewerkt heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb helaas al een keer meegemaakt dat het water keihard bevroren was, mazzel dat de verpakking niet scheurde...

Dat bevriezen is niet eens zozeer het probleem... er achter komen dat het gescheurd is voordat het gaat dooien is de truuk :)

 

Maar even alle gekheid op een stokje, Ik heb ook standaard wat flesjes spa in de auto, daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad, het lijkt dat er voldoende ruimte in zit om de expansie op te vangen. Dat blikje cola wat ik vergeten was in de middenconsole daarintegen... Dat geeft echt een enorme rotzooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik vinden wat er allemaal in een bob moet voor in de auto?

Een paar dingen had ik zelf al verzonnen,zoals lucifers,aansteker,waxinelichtjes,water,wollendekens en nu extra kleding.

 

wat te eten, wat te drinken (thermos koffie, thee, of choco), water, goede wandelschoenen, wat te lezen, zaklamp, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lovetea

Ik heb standaard een handenwarmer (met van die koolstofstaafjes), lucifers, wc papier, een deken, twee luiers voor de jongste, een pak koeken (wel rouleren), wat te drinken, een uitgebreide EHBO set, extra ruitenwisservloeistof, twee aluminium nooddekens, een opwindbare lamp en 2 breeklichten, een muts en handschoenen, paraplu, 2 waxinelichtjes en een leeg blikje en wat snoep in de auto liggen.

Op verschillende gelegenheden onderdelen ervan nodig gehad. Ben dus erg blij dat ik het heb.

Misschien heb jij wat aan deze lijst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de tweede keer dat ik een reactie geef op dit advies. Ik heb het geprobeerd, s nachts met winterweer. Met 6 waxinelichtjes maar bij mij werkte het niet!. Ik raad iedereen aan om dit voor jezelf te proberen, want misschien ben ik wel een grote kou kleum en misschien hebben bepaalde omstandigheden ervoor gezorgd dat het bij mij niet werkte.
Je moet die wel aansteken hoor haha Grapje !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook even de waxine lichtjes getest gisteren, want wilde reageren, maar dacht, laat ik eerst testen voor ik mijn grote mond open doe.

 

Eerst de auto, nog onder de sneeuw (ik heb een smart, dus klein, wellicht maakt dat verschil) begin temp. -1°. Waxinelichtje aangedaan en in de auto gaan zitten (ik ben zelf ook een kacheltje van plusminus 37°C!!)

 

30 minuten laten, temp +8°, niet erg behaaglijk, maar wel 9° winst.

 

Toen een stukje gereden, verwarming aan, want dat doe je met die weer. Toen auto aan de kant gezet (om een auto met pech in de berm te vormen). Begin temp +19°. Motor uit, waxinelichtje aan, na een half uur temp nog steeds +19°. Let wel, ik ben in de auto gebleven, dat is ook verstandiger als je met temperaturen onder het vriespunt met panne komt te staan. De waxinelichtjes werken dus wel degelijk, alleen je moet geen wonderen verwachten ;)

 

Verder zal ik mijn auto-tas even uitlichten :)

 

1.5 liter fleswater

muesli repen

oploskoffie

suiker

waxinelichtjes

aanstekers (2)

lucifers (waterdicht verpakt)

fleece deken

sokken

sjaal

muts

mok

knijpkat

ehbo basics

Link naar reactie
Delen op andere sites

jup, een! En natuurlijk heb ik dat getest! Als ik straks echt met autopech in the middle of nowhere (oke, das overdreven, maar ik woon nogal buitenaf) vast kom te zitten, en t werkt niet... Dan zit je met de gebakken peren (of bevroren billen in dit geval) En omdat ik gehoord had dat het werkte, heb ik de proef op de som genomen. 2 keer een half uur om te zien of ik er niet onderkoeld vanaf kom... en een paar waxinelichtjes in de auto... kleine moeite toch? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nu in mijn emmer zitten:

Lucifers

1 aansteker

1 pak maandverband

5 grote waxinlichten

2 flessen 1,5 water

2 pakjes cup a soup

Ik heb altijd over de banken wolen dekens een stuk 4 in de auto

zo een lamp die je moet draaien voor licht(ben even de naam kwijt hahaha)

touw

musten en handschoenen en sjaals

rol wc papier

meuslirepen en paar appelkoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...