Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oefening baart kunst


de eekhoorn

Aanbevolen berichten

Beste medepreppers.

 

we praten over van alles en nog wat en hebben over alles bepaalde ideeen maar dit is vaak slechts theorie.

zijn hier bijvoorbeeld ook preppers die praktijk oefeningen houden.

ik namelijk wel als je nu bepaalde situatie's nabootst en natuurlijk vallen bepaalde situatie's niet of nauwelijks na te bootsen.

dan ben je straks in praktijk optimaal voorbereid.

probeer eens een oefening waar je de gaskraan het water en alle elektra minus de vries/koelkast voor het gemak uitzet voor een dagje of 3.

dan weet je gelijk wat je bent vergeten en wat je nu nog kunt veranderen en verbeteren want als er echt een wtshtf situatie is dan kan het niet meer en moet je roeien met de riemen die je dan hebt.

ik ben benieuwd.

 

mvg de eekhoorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb deze herfst, toen het niet meer aangenaam was ook zonder kachel te vertoeven, een praktijk oefening gedaan. Ik heb de hele middag en avond zonder kachel en zonder licht in huis gezeten. Alleen kaarsjes en (gesmokkeld) de laptop aan.

Ik heb er van geleerd dat ik normaal heel veel het licht gebruik, dat doe ik nu ook veel minder en dat het hier in huis met alleen kaarsjes zeer aangenaam was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat weer in de planning voor komende week.

 

Inderdaad Sandokan en ook NdG hadden het er al eens over gehad.

 

Maar vertel @de eekhoorn, hoe ging het met jouw laatste oefening? Was je helemaal compleet?

 

ja die oefenigen met de gas/kraan uit het water eraf en de electra op stop exclusief koel/vries die hebben toch wel wat.

en dat is toch wel rust.

even weg van het dagelijkse gestres en dan lekker met ze twee aan de bosvruchtenthee en met de waxinelichtjes aan en mens erger je niet op tafel.

je zou bijna zeggen dat het ook leuke kanten kan hebben een wtshtf situatie.

ik denk wel dat in een wtshtf situatie iedereen meer dan genoeg tijd heeft om echt na te denken over het leven en weer met beide beentjes op de aarde te komen en meer te genieten, iedereen die teruggeworpen wordt naar een leefwijze van de middeleeuwen en die dan een wthtf sitatie overleeft die gaan heel anders naar het leven kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die oefenigen met de gas/kraan uit het water eraf en de electra op stop exclusief koel/vries die hebben toch wel wat.

en dat is toch wel rust.

even weg van het dagelijkse gestres en dan lekker met ze twee aan de bosvruchtenthee en met de waxinelichtjes aan en mens erger je niet op tafel.

je zou bijna zeggen dat het ook leuke kanten kan hebben een wtshtf situatie.

ik denk wel dat in een wtshtf situatie iedereen meer dan genoeg tijd heeft om echt na te denken over het leven en weer met beide beentjes op de aarde te komen en meer te genieten, iedereen die teruggeworpen wordt naar een leefwijze van de middeleeuwen en die dan een wthtf sitatie overleeft die gaan heel anders naar het leven kijken.

 

btw vandaag nog even naar de lidl geweest 24x6 flessen bottle water romi gehaald 36 blikken soep kip/erwt&groente en 5 x suikerklonten.wat is er toch met de mensen ze kijken je heel appart en angstig aan

 

 

Yep, de Eekhoorn,goede oefening. Edoch; lijkt inderdaad alsof er tijd over blijft. Maar ja, geen stroom = alles met de hand!!! En zeker zonder OF fiets aangedreven werktuigen (bv graanmolen) OF handige ouderwetse hulpmiddelen (bv. voor de was: wasstamper, wasketel, wringer/mangel, zeepklopper e.d.) gaat er heel veel tijd en energie zitten in een electriciteit-, water-, winkel- en autoloos leventje..(dus ook geen koelkast noch vriezer)

 

Diverse keren gedaan.Verslag ervan kun je lezen op http://preppers.nl/forum/threads/28-Geen-stroom-meer-en-dan/page4

 

Ook uiteindelijk een keer 1 maand gedaan.

 

Wat had jij als vervanging voor het watertoilet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Waarom laat je de koelkast en vriezer aan. We zijn er enorm mee verwend maar juist die dingen zorgen ervoor dat je het lastig krijgt als je geen stroom meer hebt. Dus leegeten die dingen en ook daar de stekker eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom laat je de koelkast en vriezer aan. We zijn er enorm mee verwend maar juist die dingen zorgen ervoor dat je het lastig krijgt als je geen stroom meer hebt. Dus leegeten die dingen en ook daar de stekker eruit.[

 

waarom ik mijn koelkast en vriezer niet uizet is omdat ik in tijden dat er geen stroom is ik de vriezer en koelkast van een noodstroomvoorziening zal voorzien.

je bespaart je er veel ellende en moeite mee als je in een wtshtf situatie een vriezer vol vlees hebt dat is het eerste wat opraakt tijdens dat soort situatie's en een goed stuk vlees is heel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom laat je de koelkast en vriezer aan. We zijn er enorm mee verwend maar juist die dingen zorgen ervoor dat je het lastig krijgt als je geen stroom meer hebt. Dus leegeten die dingen en ook daar de stekker eruit.

 

ik zou t zelf zonde vinden om alles weg te gooien bij een oefening

ik snap je punt wel hoor

middenweg is die aanlaten en niet gebruiken OF aanlaten en alleen gebruiken en op alternatieve manieren klaarmaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort de eerste grote oefening met me vrouw die is er nog niet helemaal mee eens maar ze snapt wel dat het belangrijk is,(oefening baart kunst)

1 dag oefenen in huis zonder luxe enz.

en 1 dag buiten met onze BOB`s hopelijk met slecht weer maakt het net iets moeilijker.

 

PS (preppy)

Als toilet heb ik een aantal emmers met deksels en honderden meschien wel duizenden pedaal emmer zakjes (na gebruik begraven, verbranden of verweg dumpen.)

Of natuurlijk een diep gat in de tuin graven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort de eerste grote oefening met me vrouw die is er nog niet helemaal mee eens maar ze snapt wel dat het belangrijk is,(oefening baart kunst)

1 dag oefenen in huis zonder luxe enz.

en 1 dag buiten met onze BOB`s hopelijk met slecht weer maakt het net iets moeilijker.

 

PS (preppy)

Als toilet heb ik een aantal emmers met deksels en honderden meschien wel duizenden pedaal emmer zakjes (na gebruik begraven, verbranden of verweg dumpen.)

Of natuurlijk een diep gat in de tuin graven.

 

 

Uh, bedoel je dat je dan die zakjes in je poepemmer doet voor je erop gaat ? Is dat niet wat overbodig? Leeggooien afspoelen en weer neerzetten kan dan toch ook en spaart wel het milieu..

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS (preppy)

Als toilet heb ik een aantal emmers met deksels en honderden meschien wel duizenden pedaal emmer zakjes (na gebruik begraven, verbranden of verweg dumpen.)

Of natuurlijk een diep gat in de tuin graven.

 

Ipv die pedaalemmerzakjes, kun je ook zaagsel en as gebruiken. Als de emmer vol is, een jaar of twee laten composteren en dan kan het de tuin in. Bespaart je het gedoe al die zakjes weer ergens te moeten dumpen.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met enkel je poncho, bijltje, vuur, hond, handboortje en metalen drinkfles is ook echt aan te raden ;)

 

Edit: en zeer belangrijk: schoenen met goede stevige veters ;)

 

Het mag van mij wel net iets comfortabeler.. firesteel, mes, tentje, slaapzak, matje, nalgene fles, iets om in te koken, voldoende eten mee, hoeft niet stealth, gewoon gezellig rond een kampvuurtje, je mag best een beetje vals spelen met wat droog hout mee, om lekker op gang te komen..

 

Ik denk dat voor veel preppers dat al een aardige stress oplevert.. maar dat is misschien wel een leuke oefening om mee te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...