Ga naar inhoud
GENEGEERD

Homestead


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik vermoed dat je een commune bedoelt? Een groep mensen die samen alles doen in een woongroep? Met zijn allen werken voor het belang van de groep. Bedoel je dat?

 

Nou nee, ik bedoel een kleine boerderij de gericht is op zoveel mogelijk zelfstandig funcioneren, dus eigen eten,dieren,water energie ect, evt in samenwerking met anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee, ik bedoel een kleine boerderij de gericht is op zoveel mogelijk zelfstandig funcioneren, dus eigen eten,dieren,water energie ect, evt in samenwerking met anderen.

 

Ik vrees dat dat niet mee gaat vallen in Nederland. Wanneer je bereid bent om back to basic te gaan, en dus een hoop comfort in te leveren, kan je in ruime mate zelfvoorzienend zijn. In die zin is er dan niets eens noodzaak tot een productieoverschot.

 

Het probleem is echter dat je ook belastingen etc. zult moeten betalen. Dan is een productieoverschot en verkoop daarvan wel noodzakelijk. Als je ook nog een hypotheek op de boerderij af moet betalen is dit niet haalbaar met een kleinschalige boerderij. Helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet samen met jullie allemaal samen op een boerderij:D

Ik vroeg mij alleen af of mensen zin hebben in soort appart groep om dat soort leven te bespreken,mijn Nederlands is zo waardelos dat ik moeiteheb om mijnzelf duidelijk te makken.Er zijn hier meer mensen met een boerderij of plannen voor eentjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wat je bedoelt! Wij hebben als droom om naar Zweden te gaan en daar een huis met een stuk land te kopen om daar zoveel mogelijk zelfvoorzienend te kunnen leven ( helemaal zelfvoorzienend zal niet lukken, want ik gok dat we er gewoon bij moeten blijven werken:rolleyes: ). Ik heb wel interesse om me bij een groepje aan te sluiten om daar over te praten:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook wel overwogen, maar zoals gezegd denk ik dat het financieel gezien niet haalbaar is, tenzij dat je voldoende spaargeld hebt, maar dan is het natuurlijk een groot risico om in een dergelijk project te stappen.

 

Er is ooit eens een televisieprogramma geweest over 5 mensen die een jaar lang op een boerderij moesten leven met alleen middelen die in de 17e eeuw voorhanden waren. Lijkt mij geweldig om zo te leven, maar dan heb je dus wel een behoorlijk startkapitaal nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hee @Mrsjones, wat ben je allemaal van plan dan?

 

1. Waar?

2. Hoe groot?

3. Hoeveel mensen?

4. Vertel! ;)

 

Ik ben wel geïnteresseerd in een stuk grond bij jou.

Voor onze groep Shelter Camping, die @Jager en ik samen begonnen zijn:

 

http://preppers.nl/forum/group.php?groupid=25

 

Wij willen graag een kruising tussen een camping en en moestuin.

Met een aantal mensen samen is dat een mooie BOL.

 

Iedereen skills die nuttig zijn en die je van en aan elkaar kan leren.

En niet te vergeten de veiligheid van een groep.

 

In het Noorden-Oosten van Nederland, liefst Drenthe, want dat is relatief rustig met veel bossen.

En ik woon daar nu al :D

 

En ik maar denken dat je ging emigregen... :o

 

Mensen kunnen het wel een commune noemen, maar wij hebben toch iets anders op het oog:

 

Ruimte voor individualiteit.

Gewoon je eigen spullen.

Dingen zoals land en beveiliging doe je samen.

Een plek om te relaxen - oefenen - trainen - zelfvoorzienend te zijn.

 

Ik ben zeer benieuwd, Mrs. Jones!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga terug na Domenica, daar woonde mijn groot ouders in de orlog,de plantage sta leeg sinds 1985.Ik heb nog bomen geplant in 1990 ,die zijn nu veel geld waard, de opbrengs gebruik ik om de boel te herbouwen, ben nu meer dan 3 jaar mee bezig.naast coffe ,sugar,palmboom, en groenten en fruit.Hebben wij nu 5 bugalows for verhuur,een kleine zeep fabriek(palm vet) en vele diverse activiteit .Het moet zelfvoorzienheid zijn en werk bidden om ong 10/12 mensen.het is groot voor een eiland ,22 hectares. @Heksenboot kom je langs om te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

O ja, zie je nou wel @Mrsjones, had ik het toch goed onthouden :D, emigreren naar Dominica.

 

Zo'n mooie plek heb jij ook.

Wat een leuke mensen over de hele wereld kom je hier tegen!

Jij in Domenica, @Piroska in Hongarije, wat een paradijzen.

 

Voorlopig moet ik het hier zien te rooien. Als dat niet zo zou zijn, zou ik niet eens meer kunnen kiezen, dan moet ik wereldreiziger worden :D

 

Mensen kijk toch eens!

Dit is nou de perfecte BOL/werk/wonen/leven!

Sla je slag, want Mrs. Jones is ook nog eens een topkok!

 

Echt een super aanbod.

Wat doen we hier nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een superplekken. Niet jaloers, niet jaloers, niet jaloers. Misschien ga ik het zelf dan nog geloven :) Nee hoor, ik weet dat het hard werken is en dat als je zo iets graag wil je bepaalde dingen opzij moet zetten. Wij hopen daar ooit te komen, maar nu gaan andere zaken nog voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha @Mrsjones, wat een mooie plannen zeg! Ik zou Nederland of op zijn minst Europa niet uit willen eerlijk gezegd. Maar wat meer naar het Oosten (of naar Drente @Heksenboot, daar vind ik het fantastisch) zou voor mij prima zijn. Het is een soort droom van mij om met meerdere mensen in een soort klein dorp te wonen, waar iedereen wel zijn zelfstandige woonruimte en financieën heeft.

 

Maar waar gezamenlijk zaken worden gedeeld en ontwikkeld op het gebied van:

 

- woningbouw op een natuurlijker manier

- energie

- moestuin, zelfvoorziend

- vee, kippen, eenden, etc

- bijen

- kleding maken

- rond het kampvuur (in een soort van hartcirkel groep dingen delen)

- kruiden en hun geneeskracht

- bier (of mede) brouwen

- survical skills

- etc.

 

De bedoeling is dus niet dat je in alles zelfvoorzienend bent, maar dat de één iets met vee doet en de ander met groente en dat je goederen en kennis met elkaar deelt en ruilt. Terwijl iedereen wel zijn eigen huishoudboekje heeft. Zoiets lijkt me fantastisch, ik zie het al helemaal voor me.

Ik persoonlijk zou je me dan richten op groenten en geneeskrachtige kruiden en daarnaast kleding maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hee @Richa, ik zie je wel de hele tijd voorbijkomen, met dezelfde golflengte als ons, maar waarom zit je nog niet in de groep dan?

 

http://preppers.nl/forum/group.php?groupid=25

 

Kom dan even kamperen!

Of kijk ik weer met mn neus, want er zitten al 40 leden.

 

BTW, mooie avatar, dat dringt nou pas tot mijn volle kop door :o

Als ik hier in Drenthe rondrij, geniet ik elk moment.

Toen ik leerde lezen, hadden de bomen gezichten, in de leerboekjes en daar moet ik steeds aan denken, want veel bomen hier, lijken er op :D

 

Hee, we spreken elkaar nog wel.

En Mrs. Jones ook, natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee @Richa, ik zie je wel de hele tijd voorbijkomen, met dezelfde golflengte als ons, maar waarom zit je nog niet in de groep dan?

 

http://preppers.nl/forum/group.php?groupid=25

 

Kom dan even kamperen!

Of kijk ik weer met mn neus, want er zitten al 40 leden.

 

BTW, mooie avatar, dat dringt nou pas tot mijn volle kop door :o

Als ik hier in Drenthe rondrij, geniet ik elk moment.

Toen ik leerde lezen, hadden de bomen gezichten, in de leerboekjes en daar moet ik steeds aan denken, want veel bomen hier, lijken er op :D

 

Hee, we spreken elkaar nog wel.

En Mrs. Jones ook, natuurlijk!

 

Hey Heksenboot ik zit al lang en breed warmpjes in jullie groep hoor hahaha, dus we komen elkaar vast weleens tegen, lijkt me leuk. (en natuurlijk ook om de rest te ontmoeten) Mijn avatar is inderdaad de Keltische natuurgod the "Greenman". Is een foto van een tegeltje op mijn kast met meer van dat soort dingen. In Drenthe krijg ik altijd zo'n oergevoel, heerlijk, de ruimte, de natuur, de grafheuvels en de hunnebedden. Maar hier in het midden van het land is het ook best goed vertoeven gelukkig :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hey Heksenboot ik zit al lang en breed warmpjes in jullie groep hoor hahaha, dus we komen elkaar vast weleens tegen, lijkt me leuk. (en natuurlijk ook om de rest te ontmoeten) Mijn avatar is inderdaad de Keltische natuurgod the "Greenman". Is een foto van een tegeltje op mijn kast met meer van dat soort dingen. In Drenthe krijg ik altijd zo'n oergevoel, heerlijk, de ruimte, de natuur, de grafheuvels en de hunnebedden. Maar hier in het midden van het land is het ook best goed vertoeven gelukkig :-)

 

O, gelukkig, ik zat weer aan de alzheimer light. :o

 

Keltische natuurgoden, weer van die ouwe bekenden. Dat spreekt de heksen wel aan, op die boot. ;)

 

Midden van het land, Veluwe, ook super!

 

Alleen met het ook op de toekomst... jeweetwel.

Gelukkig niet zo gek ver weg.

 

Ja joh, we gaan mekaar zien, met z'n allen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer veel gezegd hier waar ik weinig aan toe te voegen heb. Damn...zou graag met @Mrsjones meegaan!!! Helaas moet ook ok het zien te rooien in Nederland. Zoals heksenboot al zegt: kom allemaal eens kijken bij de groep Shelter Camping. Wij zijn al begonnen, maar zonder jullie lukt het niet;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet samen met jullie allemaal samen op een boerderij:D

Ik vroeg mij alleen af of mensen zin hebben in soort appart groep om dat soort leven te bespreken,mijn Nederlands is zo waardelos dat ik moeiteheb om mijnzelf duidelijk te makken.Er zijn hier meer mensen met een boerderij of plannen voor eentjes.

Are you planning to stay in the Netherlands? Coz you know I'm not that far away from the area known to you in the US. Would be a pleasure to hunt for you if needed. Just letting you know.

 

Chin

 

Oeps just reading about your plans to go back to the Domin Republic, well the offer stay's if ever needed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey chinaka, i go down to eau claire almost every year and we go hunting, bunch of friends,we stay out about a week in the woods,come back stinky and cold and usally plenty of meat to fill a frezeer or two.love to meet up.

but big but ,we are not going to the Domenican republic, we have a place on a very small island Domenica, close to Guadeloupe.Very small speck on any map.I actually dont like the domenican republic very much, prefer haiti ,right on the same island but much more soul.

You are from Belgium ,right .

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey chinaka, i go down to eau claire almost every year and we go hunting, bunch of friends,we stay out about a week in the woods,come back stinky and cold and usally plenty of meat to fill a frezeer or two.love to meet up.

but big but ,we are not going to the Domenican republic, we have a place on a very small island Domenica, close to Guadeloupe.Very small speck on any map.I actually dont like the domenican republic very much, prefer haiti ,right on the same island but much more soul.

You are from Belgium ,right .

Yes, but home is in the US, close to Eau claire , Rural environment, you know bears and coyote, lots of deer and critters that pee in your car when its sits there durring winter. And for sure 6 Packs and grilled meat :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf het plan om in de toekomst naar Noorwegen te vertrekken.

Daar heb ik zeer dierbare vrienden wonen, spreek de taal een klein beetje en ben er al vele jaren geweest op vakantie en of werk vakantie bij de boer.

Een fantastisch land met zachtaardige behulpzame hardwerkende inwoners.

Over de natuur hoef ik jullie uiteraard niets te vertellen.

Voorlopig moet ik eerst zorgen dat mijn jongste zijn school opleiding afrond. Bovendien mag ik hem ivm met zijn vader natuurlijk niet zomaar het land mee uit nemen. Over 6 jaar is hij achtien en mag hij zelf beslissen. Maar .... mijn tijd komt nog wel:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...