Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fins gasmasker


Dakhaas

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Betreft een M61 gasmasker die van de jaren 60 tot de jaren 80 is gemaakt. Daardoor per definitie afgekeurd en ongeschikt voor NBC doeleinden. Rubber wordt poreus, waardoor de masker zijn dampdichtheid verliest.

 

Grote fout van mensen, is denken dat de je hem vacuum kan zuigen, dat die dan ook nog goed is. Damp is niet hetzelfde lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag dan direct:

Wat zijn wel goede?

 

Dat is dan een goede vraag.. volgens mij is daar ook al een en ander over geschreven..

 

De eerste vragen die je je zelf moet stellen, waar tegen wil ik me zelf beschermen, en voor welke duur, en hoeveel ben ik bereid te oefenen.

De vervolgvragen die je moet stellen zijn : wat is dan het totale pakket van beschermingmaatregelen.. (Snelle detectie, overige beschermingsmaatregelen en decontaminatieprocedures,)

 

Op basis de antwoorden op bovenstaande vragen moet je kijken kijken naar afhankelijke of onafhankelijk adembescherming.

en of iets een het vluchtsysteem of is het iets voor langdurig gebruik

 

Hoelang is de dode ruimte en ademweerstand, moet je mechanisch lucht toevoeren. Als je hard moet werken, zal je iets meer lucht moeten toevoeren, dan dat je door een standaard filters kan halen.

 

Als je dan kijkt naar fitersystemen, moet je kijken de combinatie van masker en filters geschikt zijn voor waar je tegen gaat beschermen.

 

 

Pas dan kan je keuze maken voor de adequate PBM.

 

Wil je alleen beschermen tegen rook, roet, CO, en chemische giffen bij brand.. heb je een aan vluchtmasker nodig..

Wil je beschermen tegen alle soorten NBC strijdgassen,heb je wat meer nodig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel van gasmaskers gehaald bij de dump ( die in de jaren 60 tot 80 zijn gemaakt ) is dat er vaak nog asbest in zit ook. Ik heb er zelf ook één van, inclusief extra filter. Maar het is een 'hebbedingetje'. In een echte shtf zal ik nooit zoiets gebruiken. Ik heb tevens wel deze aangeschaft: http://www.liff.nl/sundstrm-halfgelaatsmasker-combinatiekit-hoogwaardige-herdraagbare-comfortabele-meest-optimale-bescherming-p-641.html?osCsid=hjf96c3mtqfdjmte7lujaugtm3

Als er vraag naar is zal ik hier een review over schrijven, ik krijg hem maandag binnen hoogstwaarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...