Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tanken aan de pomp weer goedkoper

CMFC1988
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat is er anders dan?

Door recessie/depressie is er wat minder vraag.

Dus lagere prijs.

Maar de kern van het probleem, teveel mensen met teveel geld is nog steeds aanwezig.

Als de amerikaanse economie aantrekt (als...) dan staat de benzine zo op 2 euro.

Als de chinezen doorzetten qu autoverkoop is het 2,20.

En dan heb ik het nog niet over inflatie.

Of peak-oil.

Link naar reactie

Ik heb een paar jaar geleden besloten om te gaan fietsen naar mijn werk in plaats van met de auto.

Dat scheelt aanzienlijk, dat is 18 km per dag minder aan benzine.

Gebruik de auto nog 1 keer per week voor de boodschappen, of als ik naar familie enz ga die ver weg woont.

Link naar reactie

Gast gerbewoner

Ik werkte vroeger een keer in de week op een autoclub aan de pomp. Toen zeiden de mensen "Als de benzine 1 gulden 70 wordt stop ik met autorijden. Ik zie het nog niet rustiger worden op de weg.

Wat ik wel bijzonder vind. Een paar jaar geleden was de olie 150 dollar per vat en de benzin 1,50 per liter ongeveer. Nu is de olie 90 dollar en de benzine 1,80 euro. Ik snap de logica er niet van. Je zou zeggen dat de benzine inmiddels weer 1,20 zou moeten zijn.

Link naar reactie

Misschien een overbodige post mmmaaaarrreee jullie weten dat het omslagpunt voor LPG G3 al bij 14000 op jaarbasis ligt?

Maar betekend wel minder bagageruimte (of geen reserve wiel), mag je niet in bepaalde garages parkeren en iets meer onderhoud.

Vooral het eerst is best wel irritant in een wat kleinere auto. Tevens kan je niet overal LPG tanken en moet je afhankelijk van waar je woont weer omrijden om te tanken.

Link naar reactie

Wat ik wel bijzonder vind. Een paar jaar geleden was de olie 150 dollar per vat en de benzin 1,50 per liter ongeveer. Nu is de olie 90 dollar en de benzine 1,80 euro. Ik snap de logica er niet van. Je zou zeggen dat de benzine inmiddels weer 1,20 zou moeten zijn.

De logica is simpel. Shell als marktleider in Nederland en bepaalt de prijs. Indien een vat ruwe olie 10 dollarcent in prijs stijgt, volgt Shell binnen een minuut met aanpassing van de adviesprijs. Indien de prijs van een vat olie $10,- daalt, volgt Shell na een dag of vier met een verlaging van een dubbeltje. Bij wijze van spreken.

Link naar reactie

Maar betekend wel minder bagageruimte (of geen reserve wiel), mag je niet in bepaalde garages parkeren en iets meer onderhoud.

Vooral het eerst is best wel irritant in een wat kleinere auto. Tevens kan je niet overal LPG tanken en moet je afhankelijk van waar je woont weer omrijden om te tanken.

Moet je een fatsoenlijke auto kopen..:-)

De meeste tanks worden op plaats van het reservewiel in de vorm van een ringtank gemonteerd. Je hebt dus in bijna alle gevallen geen ruimteverlies.

Ik rij al jaren op LPG en heb nog nooit een garage gezien waar ik niet in mocht. Een goede LPG installatie is bijna zo goed als storingsvrij. In de meeste gevallen voldoet schoonmaken van het LPG systeem (stappenmotor).

Wist je dat het octaan getal van LPG superieur is aan dat van alle andere fossiele brandstoffen?

Het octaangetal (en niet het octaangehalte, zoals het ten onrechte soms ook wel wordt genoemd) van benzine wordt gemeten door de klopvastheid te vergelijken met een mengsel van het makkelijk ontbrandbare n-heptaan en het moeilijk ontbrandbare iso-octaan (2,2,4-trimethylpentaan). Hierbij geldt per definitie dat de klopvastheid van n-heptaan 0 en die van iso-octaan 100 is.

Hoe hoger het octaangetal, hoe klopvaster de benzine. Er bestaan brandstoffen die klopvaster zijn dan iso-octaan en dus een hoger octaangetal hebben dan 100. Lpg bijvoorbeeld heeft een klopvastheid van 108-110

Wat betreft het tanken, dat is gewoon een kwestie van logistiek. Of je moet echt in een uithoek wonen, maar meestal is het goed te regelen als je een vaste route hebt.

Schrijft een pro lpg gebruiker..

Link naar reactie

• 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...