Ga naar inhoud
GENEGEERD

Extreme Couponing


Diamantje

Aanbevolen berichten

Misschien kennen jullie het programma: Extreme Couponing van TLC wel..

Dit gaat over gezinnen, die heel veel kortingsbonnen sparen om uiteindelijk maar voor een klein bedrag heel veel boodschappen te doen..

 

http://www.youtube.com/watch?v=OMgEn1tl3C0

 

Soms zie je gezinnen die bijvoorbeeld voor 600 dollar aan boodschappen hebben, en uiteindelijk maar 40cent betalen..

Zouden deze mensen onbewust met het preppen bezig zijn?

 

Ik vind het stiekem wel jammer dat we dit niet in nederland hebben..

 

Wat vinden jullie hiervan?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tjaa... Laat ik als eerste maar zeggen dat dit soort mensen totaal niet mijn type mensen zijn. Of ze preppen? Nah, dat denk ik niet. Ze houden gewoon van kopen. Op hol geslagen kapitalisten dus... Kijk als ze nou zou veel probeerde te besparen om daarna het aan arme mensen te geven, dan zou er zeker over te praten zijn, maar dit? Ik schaam me. Straks gooien ze alles weer weg omdat het over de datum is en uiteindelijk geven ze even veel uit als elk ander gezin, maar moeten ze alleen een grotere vuilnisbak kopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die het kapitalistische systeem bespelen en er zelf voordeel uit trekken. En ik vindt het prima. Nederland is te klein voor dit soort dingen (helaas). Mijn vrouw heeft altijd gezegd dat als dit in NL mogelijk zou zijn we enorme voorraden zouden hebben.

 

Laten we eerlijk zijn: de prijzen voor levensonderhoud zijn ronduit belachelijk... Maar ja, we zijn afhankelijk geworden he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom we dit in Nederland niet hebben is volgens mij vanwege de kleine lettertjes bij alle onze kortingsacties: ''Deze aanbieding is niet geldig in samenwerking met andere acties'' of iets wat daarop lijkt. Wij Nederlanders zijn gierig want als ons hier mogelijkheden voor werden geboden hadden we ook zo lopen hamsteren ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom we dit in Nederland niet hebben is volgens mij vanwege de kleine lettertjes bij alle onze kortingsacties: ''Deze aanbieding is niet geldig in samenwerking met andere acties'' of iets wat daarop lijkt. Wij Nederlanders zijn gierig want als ons hier mogelijkheden voor werden geboden hadden we ook zo lopen hamsteren ;).

 

Ja ik denk dat iedereen dan een grote voorraad zou hebben.. Dat zou voor ons weer wat makkelijker leven zijn in een SHTF haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn groupen die inkoopen via couponing om te geven aan soup kitchen ed.Ook mensen van guerilla gardening geven veel weg.

Het is in Nederland best mogelijk om inkoopen te doen via alternarieve wegen,zo ben ik lid van een groente club in bussum, wij kopen groot en rechtsteek bij bio boeren en volgende woensdag breng mijn slager mij 20 kg rund a 6 euro de kilo.Via mp koop ik honing per kilo ,ect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland dan wel geen "extreme couponing" maar zeker wel bonnetjes met kortingen of spaar systemen e.d. Wij letten hier zelf toch echt wel op en waarschijnlijk is dat gewoon met de pap lepel erin gegooid omdat mijn moeder dat ook altijd deed. Als er ergens een actie is van 3=2 neem ik dat ook gewoon mee (uiteraard als we het kunnen gebruiken of langer kunnen bewaren). Overal liggen koopjes op de loer maar kost wel tijd.

 

Ik heb ooit 3 maanden lang in Las Vegas gezeten en met slim te doen "bonnetjes' en genoeg tijd heeft deze periode bijna geen geld gekost. Ze hebben hier ook eens een documentaire over gemaakt van mensen die dat zo doen in deze stad. Geld ligt voor het oprapen zeg ik altijd alleen je moet wel even bukken en dat heb ik in de afgelopen 20 jaar steeds minder mensen zien doen. Ach die paar euromuntjes die je kan besparen ik bespaar wel als ik naar de autodealer ga hoor ik ze zeggen. Heb hier nog wel een paar verhalen over en misschien leuk voor in de radio uitzending bij @Communicator

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook jammer dat je dit in nederland niet hebt. Maar aan de andere kant dom van amerika om dit soort acties toe te staan want dat gaat je uit eindelijk je kop kosten. Als elke klant dat zou doen blijft er weinig winst over, maar gelukkig voor hun doet niet welke winkelende klant dit 'extreme couponing'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook wel leuk om te kijken, kan me voorstellen dat het een vorm van financiele zekerheid is voor veel van die mensen. Velen beginnen er ook aan omdat ze krap zitten.

Toch ben ik blij dat we het niet hebben in Nederland, want wie betaalt uiteindelijk de prijs voor alles wat de producent en de supermarkt samen weggeven en uitgeven aan promotie? Juist, de klant.

Ik krijg wel kortingsbonnen een paar keer per jaar van ik geloof Procter & Gamble, allerlei wasmiddelen, shampoo, pampers, prefab hap (maar ik vind dat vaak nog te duur ten opzichte van eigen merk), ik gebruik ze vaak niet. Ik krijg die bonnen omdat ik me ooit heb aangemeld voor de blije doos ofzoiets.

 

Deze week had ik wel kips paté gratis plus 10 cent erbij via een actie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit niet gewoon een slimme marketingtruc van die supermarkten? Er moet uiteindelijk toch winst gemaakt worden, je kan geen karren met boodschappen meegeven voor een paar dollar. Ze geven een paar acteurs wat kortingsbonnen (die onmogelijk te krijgen zijn voor normale klanten) en maken er een show van. Kost ze een paar duizend dollar en zelfs in Nederland wordt erover gesproken. Vervolgens gaat iedereen het proberen, en ze krijgen uiteindelijk 20% korting (maar de prijzen zijn wel 30% verhoogd).

 

Ik weet niet of het zo is hoor, maar er moet iets achter zitten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het zo is hoor, maar er moet iets achter zitten.

 

Ze sparen de bonnen jarenlang op en ook familie en vrienden helpen mee. Zie het als de Douwe Egberts koffie punten, daar sparen vaak ook hele familie leden mee en na 10 jaar halen ze hun gratis service goed op :) Het is natuurlijk niet zo dat ze elke week naar de supermarkt rijden om daar alles gratis te op te halen met de bonnen. Het zijn vaak ook hele oude bonnen die gewoon nog geldig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook jammer dat je dit in nederland niet hebt. Maar aan de andere kant dom van amerika om dit soort acties toe te staan want dat gaat je uit eindelijk je kop kosten. Als elke klant dat zou doen blijft er weinig winst over, maar gelukkig voor hun doet niet welke winkelende klant dit 'extreme couponing'

 

De winkelier levert die bonnen gewoon in bij de fabrikant en krijgt van de fabrikant geld ter waarde van die bon. De fabrikant schrijft een bon gewoon af als promotie. Krijgen ze waarschijnlijk nog belastingvoordeel meer ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het ook vaak. Niet bijv alleen om het "hebben". Het moet wel iets zijn dat ik gebruik en nodig heb. Dus bijv als Calvé een aanbieding doet van twee potten voor 2,50 en ik betaal van eigen merk voor 2 potten 2,00 € dan ga ik niet die van Calvé nemen. T'is maar ff een voorbeeldje. Maar ja, hoor als ze van die aanbiedingen hebben, dan doe ik dat. Ook van als je er 2 koopt en dan bij de kassa 50 cent terugkrijgt. Het komt toch wel op. En in feite is sparen met je winkelkaart/tankkaart, maakt niet uit van welke keten ook sparen, toch? Ik zie er geen kwaad in. Ik geef die mensen groot gelijk. Wat ik wel ergerlijk vind is dat grote winkelketens dus kennelijk zoveel winst op hun producten maken dat ze dit makkelijk kunnen doen. Maar het is gewoon klantenbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het eerlijk bekijk heb ik nogal moeite met al dat graaien.

Ik heb een jong gezin en ja ieder voordeeltje die wij gebruiken kunnen in onze omgeving/Familie pakken wij ook maar niet in die mate als daar.

Wat ze hier beter kunnen doen is die multinational Unilever aanpakken de prijzen te laten zakken dan wordt het weer betaalbaar.

 

Zie regelmatig mensen naar de voedselbank gaan die hebben het niet en die zouden geweldig goed

geholpen kunnen worden op deze manier met couponnetjes.

Al is het maar die ene pot pindakaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...