Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wind-energie, tips en ervaringen (going off the grid Part II)


Aanbevolen berichten

Met windenergie heb ik nog geen enkele ervaring (bv. mobiele/flexibele oplossingen) heeft iemand zich hier al eens in verdiept, of tips voor?

 

Wel gezien dat je kleine (mobiele) windturbines hebt zoals op http://www.stroomwinkel.nl/p-2704-windturbine-rutland-914i12v.aspx maar geeen idee of iets dergelijke een goede oplossing is. Zeg maar flexibel genoeg om een computer, tv en dvd op aan te sluiten. Toch wel lekker als je af en toe nog een leuk filmpje kan kijken als de crisis is uitgebroken en je even wil bijkomen van het houthakken voor je kachel, na een voettocht van 15km uit het bos terug naar huis :).

 

Tips & ervaringen, anyone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

een goede opzet met een rij accu,s en combineren met zonne energie kun je heel huishouden op laten draaien, er zijn 12 volt koelkasten,vriezers,koffiezetters,waterkokers en zelfs strijkijzers te krijgen

 

als je er maar genoeg geld tegen aan gooit kun je er alles op afspelen.

de vraag is: ga je het ook echt nodig hebben, of heb je later zoiets van: dat geld had ik beter in meer longterm voedsel kunnen investeren ofzo.

das een afweging die je zelf zult moeten maken.

 

kijk voor mij persoonlijk een zonnepaneel voor je notebook kan ik inkomen,zo,n windmolentje enkel evt voor een mini koelkastje op 12 volt ook nog wel, voor de rest moet ik denk ik al blij zijn als ik me staande kan houden in een tijd waar iedereen mekaar naar het leven zou staan om beetje eten.

ik zou deze aankoop nu financieel nog niet kunnen rechtvaardigen voor mezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...