Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tactische Vesten


Aanbevolen berichten

Ik kon geen topic vinden over tactische vesten, bij deze, een topic over tactische vesten :D

 

Tactische vesten worden oa gebruikt door speciale politie en militaire eenheden, ze zijn erg handig/tactisch omdat er veel zakken aan zitten, tevens zijn er aanpassingen aan het vest mogelijk. Wat ikzelf ook wel fijn vind is dat ze wat ondersteuning geven aan de rug, ze zijn gemaakt van een vrij stug materiaal.

 

Dit is mijn vest van het merk UTG: http://imageshack.us/photo/my-images/17/img2155jo.jpg/

De linkerkant van het vest heeft de optie voor zakken of een holster die bevestigd word met klittenband, de NASA patch heeft ook klittenband waardoor die op of af gezet kan worden: http://imageshack.us/photo/my-images/600/img2144f.jpg/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter

ik heb daar een goedkopere versie van, is wel handig voor allerlei kleine zooi in combinatie met kleine rugzak . of als ik het bos in ga . het wel de compartimenten op de rug er af gesloopt zodat ie onder een jas kan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog zo een Broek met 21 zakken van het merk Evisu,

Die waren in mijn jeugd jaren echt iets die je moest hebben om "Cool & Gangster" te zijn.

en bij die documantaire van UK Preppers heeft 1 van die mannen een groen jas achtige iets die chemische stoffen etc. afweert,

weet iemand hoe die heet want die zou wel goed staan in de collectie..:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
ik heb daar een goedkopere versie van, is wel handig voor allerlei kleine zooi in combinatie met kleine rugzak . of als ik het bos in ga . het wel de compartimenten op de rug er af gesloopt zodat ie onder een jas kan .

 

oeps, ik heb dus een loadbearing vest . das vast iets anders dan tactical .

Link naar reactie
Delen op andere sites

In SHTF denken de boefjes "shoot first ask later" bij de mensen die er zo bij lopen en geen proppenschieter hebben als je het mij vraagt.

Praktisch? Zeker, verstandig: discutabel. Maar dat is ieders keuze natuurlijk.

 

Voor nu? Geen probleem om met zo;n ding je kit te dragen natuurlijk.

Persoonlijk gebruik ik een kleinere rugzak (

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes heb zelf ook een ops/tactical/modulair vest in combinatie met een daypack, Hij is wel in camo maar af en toe komt er via marktplaats een zwarte voorbij ( KNMAR)

Maar dan moet je ook iets geluk hebben, ze zijn normaal moeilijker verkrijgbaar omdat er minder van gemaakt worden.

Maar ze zijn wel verdomd geniaal in die van mij zit : kaarten, kompas, firestarter, liter water, morakniv, karabijn haken, ehbo pakketje, fluit, en een S.A.S boek.

Achterkant is helemaal vrij want daar zit me rugzak natuurlijk weer, die ik weer kan koppelen aan me slaapzak/tent ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij SHTF zijn kogels mijn laatste zorg, verwacht niet dat mensen schietend gaan rond lopen na een natuurramp. Tenminste, niet in Nederland.

Maar goed, zo denk ik erover, kan me vergissen. Ikzelf heb vroeger veel geschoten met diverse soorten kaliber vuurwapens, mocht het toch nodig zijn om een vuurwapen te dragen of onschadelijk te maken dan heb ik de kennis daarvoor over hoe ermee om te gaan. Zelf draag ik liever geen vuurwapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de koppelriem van mijn vest zaten twee opbergzakjes die ik verplaatst heb naar de banden van mijn (25L) rugzak, zo vind ik ze makkelijker toegankelijk.

In de ene zak zit een zaklamp, de ander heeft een fluitje met kompas: http://imageshack.us/photo/my-images/16/img2264qq.jpg/

 

Aan de voorkant van de rugzak heb ik klittenband laten aanbrengen zodat de verwijderbare zakken van de vest erop bevestigd kunnen worden.

http://imageshack.us/photo/my-images/703/img2267zb.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/189/img2266cs.jpg/

In deze zakken zit nog niets behalve twee vuilniszakken, ben nog een beetje aan het schuiven met een aantal zaken van rugtas naar vest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Gast ancestral-viking

ik heb mijn mening over tactische vesten na ondervinden van het gemak wat het me opleverde moeten bijstellen.

enige tijd geleden heb ik een weekend met zo,n vest rond gelopen in combinatie met een recon pack.van +/- 30 liter

en ik moet eerlijk zeggen dat het een betere gewichtsverdeling was , ik had minder last van mijn rug en de zaken die ik het meeste nodig had droeg ik aan mijn lichaam mee. ze waren makkelijk toegankelijk en ik hoefde minder vaak mijn rugzak af te doen .

 

nu ga ik proberen te sparen voor een tactisch vest en een kleinere rugzak (molle)......

 

keep on prepping ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Tactisch vest kan een bepaalde meerwaarde hebben,KAN !

 

Maar gezien er in dit Topic ook gepraat word over een beschermingsvest( Kogel/steek/scherfwerend),

denk ik dat de meeste niet weten wat zo'n vest voor ongemakken met zich meebrengt !!!

 

Militairen worden getraind,Ja juist GETRAIND om met die vesten te bewegen en te doen.

Tegen die tijd dat je er als Militair aan gewend bent dan ben je een hele tijd verder met ontzettend veel litertjes zweet

die van jou lichaam in je kleding zijn gaan zitten.

Die dingen wegen vaak meer dan 10 Kgm(Met kogelwerende platen)

Ben jij eindelijk aan jou Rugzakje gewend komt er nog eens dat vestje bij :o

Ik heb er destijds Twee vanuit het leger meegenomen(Gekocht).

Maar heb ze weer verkocht.Alleen al vanwege het gewicht.En de Situatie ???

Tja daar hoop ik van dat we er nooit inkomen.Dat de dreiging zo groot word dat je werkelijk jou Kogel/scherfwerend vest ) als lichaamsdeel moet gaan zien

 

Zonder Platen !? ,voor je gevoel,onder je kleding en het goede MODEL vest.Misschien het overwegen waard om in jou lijstje van uitrusting op te nemen.

 

Maar laat die Legervesten(Met platen) liggen!!!!! Zoveel vocht(energie) wil jij als overlever niet verliezen:confused:

Of je moet flink gaan Trainen ,ZWEEEEEEEEEEETEN :(

 

Zijn er ook manieren (Mogelijkheden) om Zweetvocht te hergebruiken ???:confused:

:D;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking
Ja zoals meer dan de helf van de bevolking doet: bank hangen, chips vr3ten, bier tanken. Dit uitpissen en door je Sawyer heen halen.......

 

Sweat and pain is just weakness leaving the body......... :D

 

helemaal met je eens prepass tijdje geleden met een volle rugzak 65 liter mijn zweetklieren even getest , hier vlakbij een flink stuk bos met onwijse stijle heuvels en dalen , me kisten aan getrokken , en geprobeerd deze heuvels 10 x te nemen parcourtje uitgezet :)

geloof me ik ben nog nooit zoveel Weakness verloren :p

vandaar mijn geplande overstap naar een betere verdeling van het gewicht , en meer gebruiksgemak .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...