Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Waterkoker op HOUT


Dispar Vulgo

Aanbevolen berichten

Beste preppers,

 

Ook ik heb diverse alternatieve warmte bronnen en kooktoestelen, zelfs een conversie om 3 verschillende gasflessen op dezelfde toestellen te gebruiken.Dan nog een kooktoestel met een aparte gasbus,kompleet zou je zeggen........

 

Niet wanneer de stroom voor langere tijd uitvalt en mijn gasleverancier niet meer kan leveren.......heb minimaal 11kg gas staan maar dat is ook niet oneindig .

 

Vorige week een houtgestookte waterkoker gekocht, een ghillie kettle bij varg outdoor.

Twee keer getest 1 liter inhoud binnen 10 minuten aan de kook met een bescheiden hoeveelheid vurenhout en een aanmaakblokje.

(Boeh boeh ,kant en klaar hout en een aanmaakblokje met lucifers ook nog! Ja ik weet het firesteel,houtkrullen,tondel enz)

 

Snel,universele brandstof,compact,energiezuinig,multifunctioneel door pan met opzetstuk en BBQ rooster,hulpstukken in ketel op te bergen en het geheel in mini rugzakje.

 

Nog enkele test voor de handigheid er in te krijgen en dan kan ie in de BOB.

 

Bij verdere ontwikkeling post ik verder.

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Het ketel-concept is perfect, met die schoorsteen door de ketel heen.

Water van binnenuit verwarmen, ongeveer zoals in een stoommachine.

 

Alleen ben ik geen fan van aluminium en goedkoop is hij ook niet.

 

Wel een mooie set. Lichtgewicht en snel.

 

Firesteel is alleen nodig als laatste redmiddel. Waarom moeilijk doen? Wel bij je hebben natuurlijk.

 

 

http://www.fache-instituut.be/artikel/aluminiumvergiftiging-natuurlijke-antidota

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot

 

bedankt voor de reactie, ik heb een 1 liter ketel met pannenset en pannensteun voor een mats prijs ,inderdaad aluminium in grote hoeveelheden zal nooit goed zijn (geld voor ieder metaal) .Maar zoals met al mijn voorbereidingen hoop ik hem nooit nodig te hebben.

Hij is er ook in rvs ,word ie alleen weer een stuk duurder.

 

gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ah, RVS, mijn lievelings. Zwaarder, maar duurzamer en minder giftig, dus ook goed voor dagelijks gebruik.

 

Eigenlijk heb je aan die ketel genoeg, minimalistisch gezien.

 

En de andere kant op denken: combineren met rocket stove.

 

Dank je wel, allemaal, dat zijn mooie dingen voor de mens. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw dat zijn leuke dingen.Die ga ik van de week een sbekijken of ze die in de outdoorwinkel hebben.

 

Kijk maar eens op varg outdoor .nl komt die van mij ook vandaan.geen RVS helaas maar wel diverse maten en diverse accessoires .En een belangrijke ,de fluit voor wanneer het water kookt,ik kwam er tijdens mijn twee test runs achter dat het zicht in de waterzijde van de ketel moeilijk is in het donker en de rook en het vuur lastig kunnen zijn voor je ogen

 

Gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...