Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Tja, goud wordt niet altijd netjes gedolven.

Als koper zijnde weet je niet waar het oorspronkelijk vandaan komt.

Nog afgezien van het feit dat je niet altijd het extra kunt betalen voor 'goed' goud.

Hier een Radio1 reportage over hoe goed goud langzaamaan zijn weg vind naar de markt.

10:07 min.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast armageddon

Tjaa is met veel dingen zo he

koffie chocolade diamanten rubber enz enz.

Op alle producten die gewild zijn is er volop uitbating.

Helaas maar waar

Deze post delen

Nog afgezien van het feit dat je niet altijd het extra kunt betalen voor 'goed' goud.
Marc ik zal je matsen.

Bij mij kun je goud kopen voor 25% boven de marktwaarde :)

Deze post delen

Jij levert wel fysiek spul?

Deze post delen

Marc ik zal je matsen.

Goed, natuurlijk, geen probleem.

Koop ik wat van je voorraad terug, die je bij me hebt gekocht voor, ..., hm, teveel. ;)

Deze post delen

Fout goud en goed goud zijn al duizenden pagina's over geschreven.

Het probleem is alleen dat als je goed goud laat smelten met bijv wat oude gouden ringen, heb je dan plots goed fout goud?!?

In mijn optiek weer een mooi verhaal om de premie boven spot op te kunnen krikken.

Greener

Deze post delen

Let ook op zilver. Daar is nog geen wolfraam voor gevonden.

Er zijn wel goedkope legeringen die als zilvervulmateriaal worden gebruikt, op youtube staan filmpjes van chinese imitatie munten.

Je kan om te beginnen je munt meten met een schuifmaat, diameter en dikte van rand, en dan wegen

geldig zilver bullion heeft nogal wat grotere gewichts foutmarges (+- 1% kan voorkomen) dan goud.

Zilver kan je testen met een magneet glijbaantje, zilver is licht magnetisch, het wordt magnetisch als je het in een magnetisch veld beweegt of zoiets, jew moet dan echter wel een gegarandeerd goede referentie munt of munten hebben zodat je het verschil in gedrag kan zien op het glijbaantje.

Er is ook een test met een pendeltje dat vlak over de munt zweeft.

• Leuk 1

Deze post delen

Zilver, inderdaad.

Met alle zaken die je noemt ben ik bekend.

Magneten liggen klaar en ik bestel steeds een beperkte set munten van bekende handelaren.

Mijn zilver klinkt dus ook als zilver...!

Dank dus voor het opnoemen, anderen kunnen er wellicht wat mee! (er zijn leuke videos over op de jijbuis)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...