Ga naar inhoud
GENEGEERD

RTV Noord zoekt Prepper(s) in provincie Groningen


LiselotteRTVNoord

Aanbevolen berichten

Dag Liselotte,

 

ik ben een prepper uit Groningen, niet heel fanatiek maar wel heel serieus. Mijn ervaringen met het delen van mijn prep-ervaringen zijn erg negatief; mensen die ik wees op de noodzaak in ieder geval een klein voorraadje levensmiddelen, water etc. in huis te hebben waren not amused. De reacties zijn zonder uitzondering negatief, beledigend of lacherig; niemand schijnt dit serieus te nemen, behalve preppers. Misschien herinner je je nog de waterstoring in Stad, in 2008. Toen had ik ook al een voorraadje water, zij het veel minder dan nu. Dus niets gemerkt behalve dat ik niet kon douchen. Je zou denken dat de mensen er van zouden leren, maar dat is niet zo. Ik geloof niet in de Maya-kalender, of een nucleaire aanval, maar wel in mogelijke verstoringen in de stroomvoorziening, watervoorziening etc. Zoiets gaat cumulatief, het ene na het andere systeem zal uitvallen. Zonder stroom gaat echt niets meer! De burgers denken dat de overheid bij een crisis alles in no-time in orde heeft. Niet dus. Kijk naar de relatief kleine storing in de Betuwe toen er een helikopter crashte op een stroomleidingmast, paar jaar geleden. Dat heeft een week of zo geduurd. Nogmaals, de mensen die ik er in mijn omgeving over aansprak (verleden tijd, want ik ben daar mee gestopt) deden afwijzend of lacherig. Laat ze maar. Ik heb dan ook geen zin in een tv-interview; het spijt me. Desondanks succes gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dag Liselotte,

 

ik ben een prepper uit Groningen, niet heel fanatiek maar wel heel serieus. Mijn ervaringen met het delen van mijn prep-ervaringen zijn erg negatief; mensen die ik wees op de noodzaak in ieder geval een klein voorraadje levensmiddelen, water etc. in huis te hebben waren not amused. De reacties zijn zonder uitzondering negatief, beledigend of lacherig; niemand schijnt dit serieus te nemen, behalve preppers. Misschien herinner je je nog de waterstoring in Stad, in 2008. Toen had ik ook al een voorraadje water, zij het veel minder dan nu. Dus niets gemerkt behalve dat ik niet kon douchen. Je zou denken dat de mensen er van zouden leren, maar dat is niet zo. Ik geloof niet in de Maya-kalender, of een nucleaire aanval, maar wel in mogelijke verstoringen in de stroomvoorziening, watervoorziening etc. Zoiets gaat cumulatief, het ene na het andere systeem zal uitvallen. Zonder stroom gaat echt niets meer! De burgers denken dat de overheid bij een crisis alles in no-time in orde heeft. Niet dus. Kijk naar de relatief kleine storing in de Betuwe toen er een helikopter crashte op een stroomleidingmast, paar jaar geleden. Dat heeft een week of zo geduurd. Nogmaals, de mensen die ik er in mijn omgeving over aansprak (verleden tijd, want ik ben daar mee gestopt) deden afwijzend of lacherig. Laat ze maar. Ik heb dan ook geen zin in een tv-interview; het spijt me. Desondanks succes gewenst!

 

Dat moment heeft bij mij toen wel de ogen geopend. Gebeurde 's nachts rond een uur of 1 voor zover ik me kan herinneren. De supermarkten waren om 8 uur open en de gehele watervoorraad was om half 9 al weg. Een vriendin van mij werkte toen in een supermarkt en ze wist niet wat ze meemaakte. Mensen gingen met winkelkarren vol met water weer naar buiten. Daar zijn nog verschillende nieuwsberichten van te vinden. Uiteindelijk was het water weer terug rond een uur of 2 in de middag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi GroningerPrepper,

 

Dank voor je bericht. Dit is één van de redenen waarom wil ik het verhaal maken. Hoewel volgens mij hier mensen voor verschillende 'dingen' preppen (stroomstoring, val dollar of euro etc) is er één gemeenschappelijk punt van ongerustheid: mocht er iets gebeuren dan is 99% van de bevolking niet voorbereid. De gevolgen zijn dan niet te overzien volgens jullie.

 

Ik zie bij veel onderwerpen hier op het forum jullie woede: Dat gaat voor een deel over de eenzijdige (en volgens jullie vooral negatieve) berichtgeving van de media. Die woede blijft zolang jullie niet de andere kant van het verhaal belichten zal dit beeld ook niet veranderen. Wordt het niet eens tijd om de andere kant van het verhaal te belichten?

 

Voor het Groningse aspect is het natuurlijk helemaal mooi wanneer jullie zijn begonnen met preppen na de waterstoring in de stad in 2008 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...