Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke telefoon


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tip vooraf: voordat je SD-kaartjes uit China in je telefoon stopt is het aan te bevelen deze eerst goed te

testen op een PC met een speciaal burn-in testprogrammaatje.

 

Ongeveer een jaar geleden kocht ik namelijk via AliExpress een "Merk" micro-SD kaart van 32GB voor mijn

dashcam, maar uiteindelijk bleek 8GB maar te werken.

In eerste instantie gaf ik mijn dashcam de schuld, maar na enig zoeken bleek het gewoon de kaart te zijn.

 

Zal ik zeker doen, bedankt voor de tip. :)

@-geanonimiseerd-: Die V10 is geen opvolger maar een mini smartphone met veel mindere specs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleine aanvulling/update over de Discovery V8:

 

Het beperkte RAM geheugen blijkt niet voor problemen te zorgen. Antivirus, whatsapp, navigatie, tapatalk, appkiller, etc, het draait allemaal zonder problemen tegelijkertijd.

Wat wel tegen valt is de camera, lichtgevoeligheid, kleuren, zo'n beetje alles. In reviews over deze telefoon heb ik daar weinig over gelezen, geen idee wat die lui gewend zijn als camera. :confused:

Mijn goedkope 5MP compact cameraatje van een paar jaar oud blijf ik dus maar meeslepen als ik de DSLR wil thuis laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds een paar weken de sonim xp7 . nadat mijn experia z3 al een paar keer gebarsten was en niet waterdicht bleek te zijn was ik het zat. Tot nu toe erg tevreden met het ding. Zwaar en lomp, maar lekker robuust.

 

Ik lees dat het zo'n beetje de meest degelijke smartphone is die je kan kopen en de garantie toppie is. :cool:

Maar jezus wat een advies prijs voor een telefoon met die specs. Dat was ook mijn grote probleem bij het zoeken van een smartphone, een normale is bij mij zo stuk en de stevige modellen kosten een vermogen, vandaar dat ik in China uit kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SHTF proof hoeft die van mij neit te zijn, als hij het overleeft is het leuk maar als die dat niet doet is het pech, ik zou toch niemand kunnen bereiken want de zendmasten zijn onbemand.

 

ik denk dat een kortegolfradio beter werkt.

 

en als ik al een bomproof telefoon zou hebben ken ik geen nummers van mensen die er ook een zouden hebben, en als ik al een paar nummers ken dan kunnen ze me misschien nóg niet bereiken.

 

ook voor dagelijks gebruik heb ik geen smartphone, maar dat maakt het nog steeds geen dumphone, ik heb er eentje waarmee je kan bellen, sms'en en . . . niks, er zit FM radio op, maar zonder de headset ( die fungeert als antenne ) heb ik daar nóg niks aan.

 

ik heb ook geen zin in dure internet abonnementen, en voordat ik het geld eruuit heb wat die telefoon me extra heeft gekost maar waardoor ik wel gebruik kan maken van wifi punten is dat kreng allang weer verrot.

 

bovendien geniet ik enorm van mijn nachtrust, de stilte en rust om mij heen als ik door de polder fiets, en het veilige gevoel vanwege mijn aanzienlijk hogere oplettendheid omdat ik niet met zo'n kreng in mijn handen of in mijn oren fiets. bellen en sms'en zijn de hoofdfuncties, dus ik heb een mobiele telefoon, iedereen met een iets "slimmer" ( betwijfelde term ) apperaat ( want het is dus geen telefoon te noemen ) kan dus niet zeggen een mobiele telefoon te hebben.

 

zo, tot zover mijn visie in mobiele apperatuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

SHTF proof hoeft die van mij neit te zijn, als hij het overleeft is het leuk maar als die dat niet doet is het pech, ik zou toch niemand kunnen bereiken want de zendmasten zijn onbemand.

 

ik denk dat een kortegolfradio beter werkt.

 

en als ik al een bomproof telefoon zou hebben ken ik geen nummers van mensen die er ook een zouden hebben, en als ik al een paar nummers ken dan kunnen ze me misschien nóg niet bereiken.

 

ook voor dagelijks gebruik heb ik geen smartphone, maar dat maakt het nog steeds geen dumphone, ik heb er eentje waarmee je kan bellen, sms'en en . . . niks, er zit FM radio op, maar zonder de headset ( die fungeert als antenne ) heb ik daar nóg niks aan.

 

ik heb ook geen zin in dure internet abonnementen, en voordat ik het geld eruuit heb wat die telefoon me extra heeft gekost maar waardoor ik wel gebruik kan maken van wifi punten is dat kreng allang weer verrot.

 

bovendien geniet ik enorm van mijn nachtrust, de stilte en rust om mij heen als ik door de polder fiets, en het veilige gevoel vanwege mijn aanzienlijk hogere oplettendheid omdat ik niet met zo'n kreng in mijn handen of in mijn oren fiets. bellen en sms'en zijn de hoofdfuncties, dus ik heb een mobiele telefoon, iedereen met een iets "slimmer" ( betwijfelde term ) apperaat ( want het is dus geen telefoon te noemen ) kan dus niet zeggen een mobiele telefoon te hebben.

 

zo, tot zover mijn visie in mobiele apperatuur

 

Ben het met je eens dat in een SHTF geval zo'n ding weinig waarde heeft. Wellicht als offline computertje met wat e-books, navigatie voor zolang het duurt. Zodra ik meer opslagcapaciteit heb, gaat die vol met nuttige info.

 

Mijn ervaring is ook dat zo'n smartphone een aandachtsziek dingetje is, inmiddels heb ik zo'n beetje alle biepjes wel tot rust gebracht, ik hoef geen melding bij iedere emailtje, whatsappje, als de batterije vol is, etc. Mobiel internet heb ik ook niet, de belangrijkste functie is de navigatie en dat gaat prima offline. Als ik op voor mij wat onbekendere plekken loop kan ik even op de kaart zien wat er in de buurt is. Leuke meertjes, uitzichtpunten, etc. Mijn wandelingen worden zo een stuk interessanter.

Ook de automatische gespreksopname app is voor mij belangrijk, ik heb regelmatig met instanties te maken die hun toezeggingen of gezeur weigeren via de email te doen zodat je geen 'bewijs' hebt.

 

Ik ben geen social media tijger dus voor mij was er geen reden veel geld uit te geven aan zo'n ding. Bellen, navigeren en heel blijven zijn de belangrijkste prio's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat het zo'n beetje de meest degelijke smartphone is die je kan kopen en de garantie toppie is. :cool:

Maar jezus wat een advies prijs voor een telefoon met die specs. Dat was ook mijn grote probleem bij het zoeken van een smartphone, een normale is bij mij zo stuk en de stevige modellen kosten een vermogen, vandaar dat ik in China uit kwam.

 

Ja de prijs is niet mis. Met een zakelijk abbo is het te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de prijs is niet mis. Met een zakelijk abbo is het te doen.

 

Ik begrijp het, acuut de helft minimaal. Heftige telefoon qua degelijkheid, daar ga ik m'n chinese speelgoed niet mee vergelijken.

Maar dat 'ie bij mij heel blijft is op zich wel een klein wonder. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

SHTF proof hoeft die van mij neit te zijn, als hij het overleeft is het leuk maar als die dat niet doet is het pech, ik zou toch niemand kunnen bereiken want de zendmasten zijn onbemand.

 

ik denk dat een kortegolfradio beter werkt.

 

en als ik al een bomproof telefoon zou hebben ken ik geen nummers van mensen die er ook een zouden hebben, en als ik al een paar nummers ken dan kunnen ze me misschien nóg niet bereiken.

 

ook voor dagelijks gebruik heb ik geen smartphone, maar dat maakt het nog steeds geen dumphone, ik heb er eentje waarmee je kan bellen, sms'en en . . . niks, er zit FM radio op, maar zonder de headset ( die fungeert als antenne ) heb ik daar nóg niks aan.

 

ik heb ook geen zin in dure internet abonnementen, en voordat ik het geld eruuit heb wat die telefoon me extra heeft gekost maar waardoor ik wel gebruik kan maken van wifi punten is dat kreng allang weer verrot.

 

bovendien geniet ik enorm van mijn nachtrust, de stilte en rust om mij heen als ik door de polder fiets, en het veilige gevoel vanwege mijn aanzienlijk hogere oplettendheid omdat ik niet met zo'n kreng in mijn handen of in mijn oren fiets. bellen en sms'en zijn de hoofdfuncties, dus ik heb een mobiele telefoon, iedereen met een iets "slimmer" ( betwijfelde term ) apperaat ( want het is dus geen telefoon te noemen ) kan dus niet zeggen een mobiele telefoon te hebben.

 

zo, tot zover mijn visie in mobiele apperatuur

 

Vrijwel alle pingels staan uit hier. Als non-zakelijk kan ik dat doen;). Mocht ik een eigen bedrijf hebben dan is dat niet zo handig.

 

Telefoon kan volgens reclame een zonnevlam weerstaan (MIL-STD 810G). Daarnaast heb ik maps.me geinstalleerd voor de, volledige offline beschikbaar, gedetaileerde kaart van nederland.;)

 

Komt bij dat ik er een powerbank heb bijgekocht (EDNET 6600 Mah). Heb er 1 kunnen vinden @Vempain:). Had er 1 gehaald bij de Xenos voor €10,- maar die deed vreemd met opladen. Ik hou nu eenmaal niet van knetterende geluiden tijdens chargen van m'n foontje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ongeveer een jaar geleden kocht ik namelijk via AliExpress een "Merk" micro-SD kaart van 32GB voor mijn

dashcam, maar uiteindelijk bleek 8GB maar te werken.

In eerste instantie gaf ik mijn dashcam de schuld, maar na enig zoeken bleek het gewoon de kaart te zijn.

 

IK denk dat je belazerd bent, chinese sd kaartjes zijn hier berucht om, de verpakking zegt 8Gb, werkelijk is het soms nog geen 2GB. Zelfde geldt voor usb sticks en zelfs harddrives.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip vooraf: voordat je SD-kaartjes uit China in je telefoon stopt is het aan te bevelen deze eerst goed te

testen op een PC met een speciaal burn-in testprogrammaatje.

 

Ongeveer een jaar geleden kocht ik namelijk via AliExpress een "Merk" micro-SD kaart van 32GB voor mijn

dashcam, maar uiteindelijk bleek 8GB maar te werken.

In eerste instantie gaf ik mijn dashcam de schuld, maar na enig zoeken bleek het gewoon de kaart te zijn.

 

IK denk dat je belazerd bent, chinese sd kaartjes zijn hier berucht om, de verpakking zegt 8Gb, werkelijk is het soms nog geen 2GB. Zelfde geldt voor usb sticks en zelfs harddrives.

 

Na wat wazige foutmeldingen bleken beide sd kaartjes niet ok. Veel te veel errors waardoor ze feitelijk onbruikbaar zijn.

Een 'Dispute' geopend via aliexpress en volledige refund gevraagd. Eens kijken of dat net zo goed gaat als de vorige keer, toen is een geschil keurig opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen is een geschil keurig opgelost.

Ik zou er bij de geheugenboeren maar niet op rekenen. :rolleyes:

 

Zelf kon ik geen dispute meer openen omdat ik de transactie al gesloten had toen ik erachter kwam.

Dan maar een berichtje eraan gewaagd en toen boden ze aan mij te compenseren met een extra 8GB SD kaartje... die ik vervolgens nooit meer gekregen heb.

 

Hopelijjk gaat het bij jullie wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt bij dat ik er een powerbank heb bijgekocht (EDNET 6600 Mah). Heb er 1 kunnen vinden @Vempain:). Had er 1 gehaald bij de Xenos voor €10,- maar die deed vreemd met opladen. Ik hou nu eenmaal niet van knetterende geluiden tijdens chargen van m'n foontje.

 

keek op marktplaats en zag deze

 

http://aanbieding.marktplaats.nl/?d=28515&show_popup=no&utm_source=l0&utm_medium=onsite&utm_campaign=DE_Buy_NB_SELECT_MI-to-home_OnsiteWidget&utm_content=samson-powerbank-voor-het-opladen-van-mobiele-apparaten-2

 

weet niet of het wat is maar het is tevens tien euro.

 

persoonlijk heb ik liever geen powerbanks, ik heb liever dynamo chargers, dat vind ik een prettiger idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er bij de geheugenboeren maar niet op rekenen. :rolleyes:

 

Zelf kon ik geen dispute meer openen omdat ik de transactie al gesloten had toen ik erachter kwam.

Dan maar een berichtje eraan gewaagd en toen boden ze aan mij te compenseren met een extra 8GB SD kaartje... die ik vervolgens nooit meer gekregen heb.

 

Hopelijjk gaat het bij jullie wel goed.

 

Een dispute openen kan tegenwoordig ook nadat je de transactie hebt gesloten.

We gaan het zien.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol, tijdens het opruimen van een kast met daarin ruim 15 jaar rotzooi, je weet wel, zoals een man dat verzameld, snoeren, stekkers, schroeven, adapers, spijkers enz. vond ik mijn oude Nokia 3310. Adapter eraan en dat ding begint gewoon te laden en start op :) Ik heb er nog geen sim in geprobeerd maar eigenlijk verwacht ik dat dat ding het gewoon nog doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol, tijdens het opruimen van een kast met daarin ruim 15 jaar rotzooi, je weet wel, zoals een man dat verzameld, snoeren, stekkers, schroeven, adapers, spijkers enz. vond ik mijn oude Nokia 3310. Adapter eraan en dat ding begint gewoon te laden en start op :) Ik heb er nog geen sim in geprobeerd maar eigenlijk verwacht ik dat dat ding het gewoon nog doet.

Nice. Prepwaardige foon!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dispute openen kan tegenwoordig ook nadat je de transactie hebt gesloten.

We gaan het zien.....

 

Het is even onderhandelen en volhouden, maar inmiddels een overeenkomst weten te bereiken met de verkoper van die sd kaartjes.

Het was terugsturen (kost 2,30 euro) of de spullen houden en akkoord gaan met een gedeeltelijke compensatie. Het eerste voorstel moet je nooit accepteren, was de vorige keer net zo. Iedere berichtje gooien ze er een dollartje extra bij. Nu overeengekomen dat ik bijna 11 euro terugkrijg van de 14,60, dus uiteindelijk 3,60 kwijt voor 2 x 8 Gb met USB en grote SD kaart adapters.

 

Mocht iemand een programmaatje kennen die de kaartjes kan formateren als de 8Gb's die ze zijn, dan hoor ik het graag, met windows gaat dat niet.

Nu is het wel mogelijk om er slechts 8 Gb data op te zetten, maar een foutje is snel gemaakt als het systeem denkt dat het een 32 Gb is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht iemand een programmaatje kennen die de kaartjes kan formateren als de 8Gb's die ze zijn, dan hoor ik het graag, met windows gaat dat niet.

Nu is het wel mogelijk om er slechts 8 Gb data op te zetten, maar een foutje is snel gemaakt als het systeem denkt dat het een 32 Gb is.

 

Is een tooltje voor onder Windows:

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Hp usb disk storage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een tooltje voor onder Windows:

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Hp usb disk storage.

 

Ik heb hem even gedownload maar het lijkt sprekend op de format tool onder Win7 zelve en er is geen optie om een 32Gb kaartje te formateren als een 8Gb kaartje. (Alleen clustergrote is aan te passen en bestandssysteem)

De kaartjes die ik wil formateren geven in het systeem aan dat ze 32Gb zijn, maar zijn dus in werkelijkheid 8Gb kaartjes.

 

Nu kun je er momenteel wel 8Gb data op kwijt, maar het systeem zal niet melden dat het ding vol zit en rustig verder gaan met schrijven tot de 32 Gb is bereikt, alleen is de laatste 24Gb niet meer te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.

In een sd kaart zit een stukje hardware.

Deze hardware maakt de verbinding tussen je flashgeheugen( jouw "32"gb) en de aansluiting, oftewel die vier metalen stripjes.

Ook deze hardware heeft software nodig, en in deze software staat geprogrammeerd om 32 gb te tonen, terwijl het maar 8 is.

Nu weet ik het niet zker maar volgens mij kan je met testdisk het een en ander aanpassen:

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

 

Ik kan je helaas niet verder helpen, is te lang geleden dat ik handmatig dit soort dingen aanpaste, bootsectors handmatig herschreef etc.

 

Wellicht kan 1 van onze IT preppers je verder helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.

In een sd kaart zit een stukje hardware.

Deze hardware maakt de verbinding tussen je flashgeheugen( jouw "32"gb) en de aansluiting, oftewel die vier metalen stripjes.

Ook deze hardware heeft software nodig, en in deze software staat geprogrammeerd om 32 gb te tonen, terwijl het maar 8 is.

Nu weet ik het niet zker maar volgens mij kan je met testdisk het een en ander aanpassen:

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

 

Ik kan je helaas niet verder helpen, is te lang geleden dat ik handmatig dit soort dingen aanpaste, bootsectors handmatig herschreef etc.

 

Wellicht kan 1 van onze IT preppers je verder helpen...

 

Testdisk houdt niet van usbsticks en sd kaartjes......

 

Ik herken dat, vroeger kon ik ook lezen en schrijven met PC's en kende ik de halve registry van windows XP uit m'n hoofd. Al in 1986 begonnen met m'n eerste PC met dos, daar kon je nog in solderen! :)

 

Googlen brengt met dit soort pagina's: http://www.nldit.com/hardware/computer-drives-storage/201309/51057.html maar die procedure werkt niet. Er is geen optie in windowsschijfbeheer om een kleiner deel te formateren of het ding te partitioneren.

 

Ik zoek nog even verder en wellicht weet @martin een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...