Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kleine vraag...

littleboyfatman
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hey littleboyfatman , ja hoor. Ook al is doomsday preppers leuk om naar te kijken, blijvrn het vaak toch gekke amerikanen ( no offence). De engelse versie van vandaag was al een stuk nuchterder. Ook hier op deze site zijn een hoop budget preppers (net als ik) die met weinig, maar met gezond verstand ons voorbereiden op een eventuele shtf. Ik weet niet waar jij voor prept dus kan je (nog) geen adviezen geven hoe te beginnen. Maar snuffel eens rond op de site. Veel vragen worden dan vanzelf beantwoordt. Groetjes, Jager

Link naar reactie

als je het geld kan missen waarom niet?

Als je het geld hebt. Ik hoef niets achter te laten voor de kinderen die ik niet heb. De spullen die ik heb mogen verkocht worden door degene die mijn huis komt leegruimen, en als ik het goed heb gedaan heeft diegene voor de jaren na het leegruimen voldoende lucifers, kaarsen en weet ik veel wat voor spullen. Die blijven altijd goed. En met de inflatie is het ook nog een leuke investering. Als je toch al weet dat je het op enig moment moet kopen, waarom dan niet nu al?

Link naar reactie

vergis je niet he, de meesten zijn al jaren bezig met deze voorbereidingen. Daardoor loopt de prijs uiteindelijk best hoog op.

Ik ben nu zelf een paar maanden bezig, en heb toch al wel boven de €1000,- euro uitgegeven. niet alleen aan de voorraad, maar ook; de kippenkooi, gereedschap, etc..

Plus de dingen die je al had....je bakkie, je tent, je slaapzakken, je lamp, je zakmes...ik denk dat jij en ik, als je alles gaat uitrekenen, op een veelvoud zitten. Mijn handboog was kaal al duizend, alles erbij twee.

Link naar reactie

jeetje, zijn die krengen zo duur? :(

Het kan goedkoper maar goede dingen kosten nu eenmaal wat. Ik maak vaak een afweging bij het kopen van nieuwe spullen. Hoe vaak denk ik het te gebruiken en hoe belangrijk is het dan dat het goed werkt. Weinig gebruik of makkelijk te vervangen dan ga ik voor een budget variant. Weinig gebruik maar kritisch, dan ga ik voor kwaliteit.

Link naar reactie

Het kan goedkoper maar goede dingen kosten nu eenmaal wat. Ik maak vaak een afweging bij het kopen van nieuwe spullen. Hoe vaak denk ik het te gebruiken en hoe belangrijk is het dan dat het goed werkt. Weinig gebruik of makkelijk te vervangen dan ga ik voor een budget variant. Weinig gebruik maar kritisch, dan ga ik voor kwaliteit.

Dan nog vind ik 1000 euro voor een boog, aan de hoge kant.

Met een beetje handigheid kun je ze namelijk zelf maken. En ondanks het feit dat ik dit een kritisch item vind, zou ik daar nooit zo'n bedrag voor kunnen neertellen. Ik kijk dan ook naar effectiviteit.

bij de UK Preppers uitzending van 4 december jl, die hier elders op het forum terug te vinden is, zie je een aantal voorbeelden van zelfgemaakte constructies mij in mijn ogen duurzaam zijn en effectief bij het jagen.

die zullen hooguit een 100 euro hebben gekost.

Link naar reactie

Ik denk dat in de Amerikaanse uitzendingen vaak het extreme word opgezocht.Ik ben t met Jager eens dat die Engelse n stuk nuchterder zijn.

Aan de andere kant moet ik ook zegge.,Als ik echt een hoop centen had zou ik waarschijnlijk ook gekke dingen doen.

Hele gekke dingen. Grote oceaanstormer, klein eilandje met alle aspecten om zelfvoorzkenend te leven. Alleen wat minder "amerikaans" dramatisch :p Tja, als je geld had........

Link naar reactie

Dan nog vind ik 1000 euro voor een boog, aan de hoge kant.

Met een beetje handigheid kun je ze namelijk zelf maken. En ondanks het feit dat ik dit een kritisch item vind, zou ik daar nooit zo'n bedrag voor kunnen neertellen. Ik kijk dan ook naar effectiviteit.

bij de UK Preppers uitzending van 4 december jl, die hier elders op het forum terug te vinden is, zie je een aantal voorbeelden van zelfgemaakte constructies mij in mijn ogen duurzaam zijn en effectief bij het jagen.

die zullen hooguit een 100 euro hebben gekost.

Nu zat ik gisteren een nieuwe lattenbodem van Ikea in elkaar te zetten. Die latten zouden een mooie basis kunnen zijn voor een boog. Ik heb de versie met dunne latjes van een centimeter of drie. Voor 70 euro heb je iets van 58 latten dus daar zou je een heel eind mee moeten kunnen komen.

Link naar reactie

vergis je niet he, de meesten zijn al jaren bezig met deze voorbereidingen. Daardoor loopt de prijs uiteindelijk best hoog op.

Ik ben nu zelf een paar maanden bezig, en heb toch al wel boven de €1000,- euro uitgegeven. niet alleen aan de voorraad, maar ook; de kippenkooi, gereedschap, etc..

klopt ook helemaal, als je dat wat je had mee kan tellen loopt het al een eind in het honderden

zo is dat bij mij ook wel, buksen messen leger spul wat ik al had als ik dat nu ook nog eens had moeten kopen

Link naar reactie

Als reactie op die dure boog. Jazeker, das heel veel geld en voor veel minder kun je ook een best goede boog kopen. Maar zoals dat met alle sporten gaat, wanneer je meer dan zondagochtend hobbymatig wil gaan schieten, lopen de kosten al snel aardig op. Alle waar naar zijn geld is ook hier zeker waar. Ik heb de boog van KS mogen aanschouwen en vasthouden. Kan er alleen maar van zeggen dat het gewicht, maar vooral de stabiliteit fenomenaal zijn! Natuurlijk geef je dat geld niet uit wanneer je een boog aanschaft voor een SHTF situatie, dat zou gekkenwerk zijn. Persoonlijk heb ik een jachtboog van Pearson, krachtig, maar wel zwaar. Goed genoeg als het erop aan komt maar kan niet in de schaduw staan van die dure boog. Ik denk dat je het kunt vergelijken met andere schiet disciplines, je hoeft alleen maar te kijken in de wereld van de luchtdruk wapens.

Ik ben gestopt met het kijken naar DDP, omdat ik me vaak dodelijk irriteer aan die ongelooflijke overtrokken types. Ik ben afgehaakt na die vrouw met haar pandemie angst. Heb de Britste versie nog niet bekeken, maar klinkt al beter zoals ik het hier lees.

Link naar reactie

Ik vind die amerikanen knettergek, maarja ze zitten ook met zijn allen bijelkaar die rare types. Vandaar dat de een meer wapens en munitie wil hebben dan de ander, ze moeten zichzelf beschermen tegen andere idioten.

Vilgens mij is het helemaal afhankelijk van waar je voor aan het preppen bent.

Wil je helemaal zelfvoorzienend leven en jezelf beschermen tegen het allerergste wat je maar bedenken kunt voor de rest van je leven, ja dan gaat het waarschijnlijk in de papieren lopen.

Prep je voor een paar weken en dan komt het allemaal wel weer goed, dan heb je geneog aan een klein beetje voorraad.

Verder zijn alle senario,s ertussenin ook mogelijk.

Kijk naar jezelf, je wensen en je mogelijkheden.

Ik begin low key en probeer van daaruit op te bouwen.

Link naar reactie

Ach man das niks joh! Wat is geld? Vroeger kostte een postzegel 1miljard Duitse Mark! Das gewoon inflatie man! :rolleyes:

uitleg: indien geld niks waard is/wordt maak je je dan druk om een paar wagens papier die van je eigenaar hebt verwisseld? Of ben je blij dat je dat waardeloze papier hebt omgeruild in tastbare goederen waarmee je jezelf kan redden? ;)

Link naar reactie

Als je het geld hebt. Ik hoef niets achter te laten voor de kinderen die ik niet heb. De spullen die ik heb mogen verkocht worden door degene die mijn huis komt leegruimen, en als ik het goed heb gedaan heeft diegene voor de jaren na het leegruimen voldoende lucifers, kaarsen en weet ik veel wat voor spullen. Die blijven altijd goed. En met de inflatie is het ook nog een leuke investering. Als je toch al weet dat je het op enig moment moet kopen, waarom dan niet nu al?

als je met doel op inflatie spullen koopt zoals eten lucifers en dingen die je eingelijk over 500 jaar nog zult nodig hebben vind ik goed idee want in 1 jaar Bijv ben je dan 20 misschien zelf 30 % goedkoper uit spullen die je ook daadwerkelijk dagelijks wekelijks gebruikt ls je geld hebt uiteraad...

maar ik heb over dingen zoals leger trucks bunkers... containers.... honderden radios... en weet ik veel...

Link naar reactie

als je met doel op inflatie spullen koopt zoals eten lucifers en dingen die je eingelijk over 500 jaar nog zult nodig hebben vind ik goed idee want in 1 jaar Bijv ben je dan 20 misschien zelf 30 % goedkoper uit spullen die je ook daadwerkelijk dagelijks wekelijks gebruikt ls je geld hebt uiteraad...

maar ik heb over dingen zoals leger trucks bunkers... containers.... honderden radios... en weet ik veel...

als je een nucleare aanval of ongeluk verwacht dan ga je die bunker ook gebruiken toch?

Link naar reactie

Ach man das niks joh! Wat is geld? Vroeger kostte een postzegel 1miljard Duitse Mark! Das gewoon inflatie man! :rolleyes:

uitleg: indien geld niks waard is/wordt maak je je dan druk om een paar wagens papier die van je eigenaar hebt verwisseld? Of ben je blij dat je dat waardeloze papier hebt omgeruild in tastbare goederen waarmee je jezelf kan redden? ;)

de papier is niets waard idd (of de cijfertjes op je bankrekening)

maar de tastbare goederen moeten wel goederen zijn... die bijv over 100 jaar nog wat waard zijn...

Link naar reactie

wat vinden jullie van de bedragen die uitegeven worden bij doomsdayprepps.?

ik zelf vind het gestoord... paar honderduizend dollars en talloze wapens... en munitie en voedsel die waarschijnlijk bederven zal...

kun je als gewone man van die programas er wel wat vna leren? bijv als je niet paar hectare grond hebt

Ik denk dat veel van die mensen het voedsel rouleren. Kost dus niet veel extra.

Wapens, zijn ook een hobby.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...