Ga naar inhoud
GENEGEERD

het griekse graaien neemt nu andere vormen aan PREP NU HET NOG KAN!!!

Dutchprepper
 Share

Recommended Posts

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3226178/2012/03/16/Grieken-graaien-in-vuilnisbakken-om-aan-eten-te-komen.dhtml

als dit ook ons voorland is en dat vermoed ik wel, dan kunnen we beter nog maar even snel investeren in onze supply,s

erg hoor voor die mensen, kan daar wel verdrietig gevoel van krijgen, het zijn natuurlijk weer degene die het minste al hadden die het eerste de sjaak zijn.

dit is nu het gebeurd alweer bijgeschreven in de geschiedenis mensen.

en we kennen het spreekwoord: wie zijn geschiedenis niet kent zal gedoemt zijn hem te herhalen.

vlak voor de 2e wereldoorlog was er ook honger en tekorten, een crisis in de jaren 30 volgde een oorlog op.

wij staan volgens mij ook aan de vooravond van een hele grote depressie/ineenstorting.

doe wat je kunt nog, meer kun je niet doen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vind het zelf ook erg triest dat de man van de Griekse pet hier ook niet zo heel veel aan kan doen en dat de politiek en het systeem het zo ver heeft laten komen en dat veel van deze mensen hun schaapjes wel op het droge hebben.

Denk dat Nederland het een stuk beter voor elkaar heeft en we dit niet zo snel laten gebeuren. Echter zijn wij natuurlijk compleet afhankelijk van andere landen en als Griekenland en daarna Portugal e.d. om zouden donderden krijgen wij natuurlijk ook ons portie over ons heen. De aankomende tijd zal cruciaal zijn hoe veel dingen zullen ontwikkelen. Dat Griekenland sowieso "screwed" is staat voor mij als een paal boven water wat we er ook proberen aan te doen.

Link naar reactie

Nadat ik dit bovenstaande berichtje typte las ik het volgende op de telegraaf.nl Het zit zo in de cultuur van de Grieken om belasting te ontduiken en dit ga je er gewoon niet 1, 2, 3 uit krijgen. Er zijn zoveel voorbeelden en de beerput gaat helemaal open.

Ruim 36.000 Grieken frauderen met bijstand ATHENE - Meer dan 36.000 Grieken krijgen een uitkering waarop ze geen recht hebben. De fraude kost het noodlijdende land zeker 111 miljoen euro per jaar en mogelijk zelfs 230 miljoen euro. Dat blijkt maandag uit een onderzoek dat het ministerie van Gezondheid in Athene heeft laten uitvoeren.

In totaal krijgt een op de zes Grieken ten onrechte steun van de overheid. Uit de studie kwam onder meer naar voren dat er opvallend veel astmapatiënten zijn in Boeotië, een streek ten noorden van Athene. Op het eiland Kalymnos wonen verdacht veel mensen met psychische ziektes.

Link naar reactie

dat klopt allemaal helemaal mr gold.

alleen het gaat wel zorgen dat de euro in mekaar flikkert als het zo doorgaat.

inflatie devaluatie,instorting , depressie etc.

als wij denken dat we soort onkwetsbaar zijn in nederland dan komt de nederlander nog wel van een koude kermis thuis ben ik bang.

verhaaltjes over dat het goed gaat hecht ik niet al te veel waarde aan, maar ik bemerk het graag mocht het goedkomen.

Link naar reactie

Wat een schrijnend filmpje, in die link van het AD. Verstond er welliswaar geen woord van ;) maar de strekking is duidelijk. Laten we ook niet vergeten dat in vele delen van de wereld dit - helaas - aan de orde van de dag is, al lange tijd. Maar nu schrikken we pas echt, want nu komt het ook op deze schaal op ons eigen continent voor.

Mijn verwachting is toch dat de spreekwoordelijke bom in Athene zelf uitbarst, dus dat het volk het niet meer pikt van de eigen regering en er een revolutie komt, wat waarschijnlijk de beste kans heeft om over hun bankroet heen te komen. Dus faillissement, en vanuit dat dieptepunt als samenleving de schouders eronder, en gezamelijk weer wat opbouwen. Ik zeg het heel simplistisch, maar dat lijkt me echt 100 x beter dan doormodderen met dat nepgeld van de ECM, de banken en alle corrupte lui erom heen.

Soms moet je gewoon je verlies pakken. En van daaruit is elke stap die je zet een stap omhoog, dus for the better. En dat lijkt me niet alleen voor Griekenland, maar eigenlijk voor de hele westerse wereld een goede stap. Een stap van herwaardering van het leven, de maatschappij en gezamelijk geluk creeeren. Klinkt misschien beetje zweverig of utopisch, maar zo is mijn gevoel erover :)

Link naar reactie

vraag en je zult ontvangen:):

1) waterfilter met reservefilter(en watervoorraad in flessen of jerrycans)

2) eten veel eten(blik,zak,pot etc)

3) kookstel(len) met brandstof veel brandstof (organisch,gas,alcohol,petroleum,benzine weet ik wat).

4) uitgebreide ehbo kit kopen en daarna met flink veel verband,pleisters etc vullen

5) reinigings en medicamenten(receptuur,pijnstillers,diarreeremmers,hoestmiddelen, neusdruppels,oogdruppels etc zeep/shampoo,cremes etc maar ook condooms, maandverband(als je vrouw bent tenminste) etc etc.

6) tools (messen,hamer,bijl,zaag,etc etc)

7) bindmiddelen(touw,tape,twraps etc etc)

8) stevige tassen/koffers waar je dit evt mee zou kunnen vervoeren in geval van nood

9) noodverwarming voor je huis

10) chloor,spiritus,aceton,wasbenzine, allesreiniger,doekjes, sponsen,zemen etc(als je de boel niet schoon houd word je ziek).

11) in geval van dat je je huis moet verlaten zorg voor een goede deugdelijke lichtgewicht tent en bijbehorende slaapmat,slaapzak,en slaapzakliners(voor als het gaat vriezen)

12) zorg voor vormen van vermaak, de uitdrukking ledigheid is des duivels oorkussen is nog altijd van toepassing, zorg dat je je niet verveeld, verveling moet je niet onderschatten je gaat er heel domme dingen van doen,wij zijn echte verveling niet meer gewend in nederland, omdat we zoveel hebben maar ook dat kan zomaar afgelopen zijn, dus

boeken, films,games ,muziek etc zijn geen overbodige zaken

zorg dus bijvoorbeeld voor een mp3 speler, laptop, portable tv, handheld gameconsole dingen die je met een ook aan te schaffen zonneenergielader terug kan brengen op spanning.

13) beveiliging/versterking van je woning, deurbalken,extra sloten en grendels op voorraad,plexiglasplaten of inbraakwerende folies, plaatmateriaal spijkers en schroeven, een rol prikkeldraad als je een tuinschutting hebt , brandblussers(schuim en poeder).

14) zorg voor een mogelijkheid om jezelf te beschermen, ze buiten je huis houden is beter natuurlijk maar mocht het te ver gaan dan moet je een stok of knuppel hebben ofzo, een steek/slagwerend vest is ook geen overbodig iets en kan je veel leed besparen.

15) zorg als het even kan dat je zoveel mogelijk van je electronica opslaat in een metalen kist(of in ieder geval je duplicaten), een E.M.P pulse vanaf de zon (de zon laat ook wel eens een boertje en dan word alle electronica gefrituurt.)

hier ben je voorlopig wel even mee in de weer vermoed ik, ik moet zelf ook nog best veel van dit lijstje aanschaffen, maar het is een prioriteitenlijstje dus het belangrijkste gaat voor.

Link naar reactie

Hey thanks! :D

Moet eerst maar eens een waterfilter gaan aanschaffen.. bij de ANWB hebben ze die las ik ergens.

Heb vannacht weer gedroomd dat de SHTF en dat ik nog gauw een tent moest kopen in de winkel nou, dat was geen pretje :p

Voelde me totaal onvoorbereid. Gelukkig is het nog niet zover ;-).

Link naar reactie

koop niet zo,n brita waterzuiveringsding, dat zijn wel filters maar eigenlijk toch ook weer niet.

je kunt er niet echt regenwater of slootwater mee zuiveren, ik noem maar wat.

het is meer om water te ontkalken enzo

gewoon een katadyn of iets dergelijks dat zijn goede dingen met een hoop liters in het verschiet, eenvoudig te reinigen etc.

Link naar reactie

Aha, we hebben een waterpomp achterin de tuin maar eigenlijk niet diep genoeg. Denk alleen niet dat dat snel gaat gebeuren want daar moet echt voor geboord worden en er kan niet echt een machine bij komen (ligt een moestuin achter etc). Dus nu zitten er teveel metalen in het water.. erg jammer.. denk ook niet dat je die eruit kunt zuiveren of wel? :)

Link naar reactie

Hier hebben we het al tijden over het slaan van een waterput. Al is het voorlopig alleen maar om het toilet door te spoelen, de wasmachine te laten draaien enzo. Als het op drinken aankomt, zou dat ook nog best kunnen. Gewoon even filteren, of micropur gebruiken. Misschien ooit nog een windmolentje, zonnepanelen en een zonneboiler (is ook zelf te maken), maar dat is een behoorlijke aanslag op de pecunia.

Ik ga eerst maar eens kijken naar een Katadyn. Da's al weer een stap in de goede richting.

Link naar reactie

Een put laten slaan is toch een behoorlijke investering die we ons voorlopig nog niet kunnen veroorloven.

Ik denk dat wij voor water maar naar de plaatselijke vijver zullen gaan.

Paar emmers mee en het e.e.a. naar huis zeulen. Net als de rest van de buurt.

Ons voordeel is echter dat we zojuist de trotse eigenaren zijn geworden van een goed waterfilter en ons water dus thuis kunnen zuiveren

Daarnaast hebben we nog zo'n 100 liter gebotteld water indien we een tijd lang ons huis niet uit kunnen.

Binnenkort willen we een flinke hoeveelheid granen en een goede handmolen aanschaffen. Ik heb echt het gevoel dat de "grote ellende" niet al te lang op zich zal laten wachten en wil graag de basics voor elkaar hebben.

Link naar reactie

@chinook:

nee dat word een moeilijk verhaal inderdaad, maar als je een achtertuin hebt heb je dus ook mogelijkheid om regenwater op te vangen toch?

nou als je dat steeds vol laat lopen en weer verbruikt als het te oud word heb je ook altijd wel voldoende, een half uur douchen is er tijdens een shtf toch niet meer bij,

zowiezo fijn om je gewassen van water te voorzien in tijden van droogtes, water is transparant goud in tijden van shtf, en nog steeds zijn er mensen die pas inzien hoeveel water ze gebruiken op een dag totdat het water eens afgesloten is of er geen druk meer op zit.

mensen denken wel eens dat water altijd blijft stromen uit de kraan, maar waterdruk word verkregen door pompen, en als die pompen ophouden wegens no power dan kom er vrijwel niks meer uit.

een buffervoorraad met flessen/jerrycans en bijvoorbeeld een uitvouwbare zwembad om als de nood aan de man is flink water op te kunnen vangen tijdens een plensbui hoeft zeker niet duur te zijn

je kan ze vaak al voor een paar tientjes oppikken bij een speelgoedwinkel, je haalt ze toch pas tevoorschijn wanneer nodig.

water wat je gebruikt om jezelf en je kleding te wassen hoeft als het niet groen is en je het even door een nylonkous gehaald hebt niet gezuiverd te worden, je verwarmt het een beetje en een paar druppels gewone chloor wat je uurtje laat intrekken doet dan al genoeg en je wast je toch ook met zeep dus.

ik zou buiten een waterfilter ook iets van een zuiverings/conserveringsmiddel aanschaffen, zowiezo is dat goed voor je buffervoorraad dat die langer meegaat, en het is fijn als je een keertje het water niet vertrouwt dat je extra zekerheid hebt dat je er niet ziek van word.

ik had een potje met poeder gekocht bij noodzaken.nl en daar kan ik 50.000 liter mee doen, kostte me toen 20 euro ofzo, ik vind dat persoonlijk niet duur.

ook had ik daar herbruikbare kunststof koffiefilters aangeschaft voor cheapo, puur om vuil eruit te kunnen filteren, weegt niks verders.

ik probeer zelf wat van meerdere dingen aan te schaffen meer voor de opties enzo, beetje gearfreak daarin, ik wil ook zo,n uv pocket ding dat je water kunt zuiveren met uv lampje.

das eigenlijk ook meer voor de kick dan voor het nodige. maarja :o

Link naar reactie

Onder de titel "RED UW VERMOGEN, ZOLANG HET NOG KAN!" een ingezonden brief op Stocktradingnieuws.com die de moeite van het lezen waard is. Een kleine teaser:

Michael Grant laat aan de hand van vele voorbeelden zien dat de gebeurtenissen in Griekenland slechts een voorproefje zijn van wat er zal volgen.

[...]

Zijn onthullingen zijn opzienbarend: de staat zal aan ons vermogen komen, als hij met zijn rug tegen de muur staat. Geraffineerd en slinks, dit heeft hij altijd gedaan en zal dat ook altijd weer doen. Al is het maar omdat politici vaak niet uit het verleden schijnen te kunnen leren, of omdat men slechts met korte-termijn oplossingen handelt.

[...]

Zijn slotconclusie luidt: vertrouw nooit wat uw regering of overheidsinstanties u aanraden of beloven. Vertrouw alleen uzelf en uw gezonde boerenverstand.

Het hele artikel staat op http://www.stocktradingnieuws.com/20120323676/economie/red-uw-vermogen-zolang-het-nog-kan.html (via @elmerhogervorst)

Link naar reactie

Michael Grant schrijft:

Bij voorkeur zelfs zilver, omdat - zo schrijft Grandt - het zomaar zou kunnen zijn dat er (evenals in 1933) weer een verbod op particulier goudbezit, om terugkeer naar een goudstandaard makkelijker en zogenaamd 'eerlijker' te kunnen laten verlopen.

Kan de overheid je dan verbieden op teveel goudbezit?????

Link naar reactie

Michael Grant schrijft:

Bij voorkeur zelfs zilver, omdat - zo schrijft Grandt - het zomaar zou kunnen zijn dat er (evenals in 1933) weer een verbod op particulier goudbezit, om terugkeer naar een goudstandaard makkelijker en zogenaamd 'eerlijker' te kunnen laten verlopen.

Kan de overheid je dan verbieden op teveel goudbezit?????

sterker nog: ze kunnen je een algeheel verbod op goud en zilverbezit geven.

dat word dan natuurlijk anders gebracht.

-het kan net zo worden als met de duitsers in de 2e wereldoorlog, je krijgt dan een waardepapiertje waarop staat dat je je fiets of paard of klokken hebt ingeleverd en dat die zoveel waard is als op het papiertje staat.

-na de 2e wereldoorlog kreeg je het tientje van lieftinck dat was bedoeld om al die mensen die aan zelfverrijking hadden gedaan tijdens de oorlog onderuit te halen, maar de goede mensen werden daar soms ook slachtoffer van.

-in de crisisjaren in amerika in de jaren 30 is dat dus ook gebeurd, al het goud werd in beslag genomen en daarvoor kregen de bezitters een nietszeggend waardepapiertje voor terug.

je kan je geld beter omzetten in land en goederen, eten, drinken, waterfilters/pompen, zaden, (tuin)gereedschap, hengels, goede fietsen en onderdelen daarvoor, etc etc etc.

mensen die nu hun geld in goud en zilver omzetten komen straks van een koude kermis thuis vrees ik, je kan voor 50.000 euro goud hebben gekocht maar als hun je een papiertje geven dat het maar 500 euro waard is dan heb je er niks aan.

goud en zilver moet je eigenlijk pas kopen zodra je alles al had geregeld m.b.t tot bovenstaande land/goederen.

maarja een ieder moet maar zien wat ie doet met zijn of haar geld.

er zijn mensen die sluiten een abonnement af met een mobieltje van 700 euro(of hebben belabonnement van 100 euro per maand zoals mijn collega), tja dat vind ik zondegeld maar mijn maatstaven zijn de andere niet. vroeger kocht ik voor soms 2000 euro vuurwerk, sinds ik prep kan ik dat niet meer over mijn hart verkrijgen, maar ik koop nog steeds vuurwerk met ouwejaar.

Link naar reactie

. vroeger kocht ik voor soms 2000 euro vuurwerk, sinds ik prep kan ik dat niet meer over mijn hart verkrijgen, maar ik koop nog steeds vuurwerk met ouwejaar.

Dit jaar voor 250e aan vuurwerk gekocht en kom nog steeds troep (veel plastic) in mijn tuin tegen. Heb belooft om niet meer zulke bedragen uit te geven aan dit soort zaken. Uiteraard wel een paar kleine dingetjes :)

Persoonlijk denk ik niet dat de regering het goud zal gaan claimen van zijn inwoners, denk dat het gewoon weg niet meer kan. In de jaren "30 waren zulke andere tijden. Gouden munten bijvoorbeeld zijn niet geregisteerd dus hoe weten ze dat jij goud heb in huis? En er zal ook een grote uittocht plaatsen vinden van goud naar landen waar het wel nog gehouden kan worden. Waarschijnlijk moet je gewoon de juiste mix hebben maar zie persoonlijk ook veel meer in ruilgoederen die jij hierboven opnoemt Dutchprepper. Echter als je echt op de vlucht zou moeten slaan is dat ook weer lastig om allemaal mee te moeten nemen.

Link naar reactie

Dit jaar voor 250e aan vuurwerk gekocht en kom nog steeds troep (veel plastic) in mijn tuin tegen. Heb belooft om niet meer zulke bedragen uit te geven aan dit soort zaken. Uiteraard wel een paar kleine dingetjes :)

Persoonlijk denk ik niet dat de regering het goud zal gaan claimen van zijn inwoners, denk dat het gewoon weg niet meer kan. In de jaren "30 waren zulke andere tijden. Gouden munten bijvoorbeeld zijn niet geregisteerd dus hoe weten ze dat jij goud heb in huis? En er zal ook een grote uittocht plaatsen vinden van goud naar landen waar het wel nog gehouden kan worden. Waarschijnlijk moet je gewoon de juiste mix hebben maar zie persoonlijk ook veel meer in ruilgoederen die jij hierboven opnoemt Dutchprepper. Echter als je echt op de vlucht zou moeten slaan is dat ook weer lastig om allemaal mee te moeten nemen.

idd kun je niet alles meenemen maar ik neem liever een kilo eten mee op de vlucht dan een kilo goud of zilver

of een kilo met visspullen of een kilo zaden o.i.d ik denk dat als je zaden te ruilen hebt in een shtf dat daar meer vraag naar is dan goud,

mensen willen ook lekker een rokertje of een drankje hebben, dus ook dat is goede ruilhandel.

voor ons kan 31 gram goud nu 1700 euro zijn, maar in een shtf leverd dat het niet op aan goederen.

dat op de vlucht slaan is goed om rekening mee te houden maar kans is niet heel groot dat we weg zullen moeten. of er moet echt een tragische natuur of chemische ramp gebeuren ofzo.

maarja dan is het uberhaupt de vraag of het werkt.

je kunt niet voor alles preppen, en alles hangt af van variabelen.

Link naar reactie

Er is iemand die op een schitterende manier weet te vertellen waarom hij fysiek zilver de ultieme investering vindt, zie daarvoor deze preptalk: 17 redenen om fysiek zilver te kopen. Maar ook daarbij merkt hij in een aantal fimpjes op, dat je éérst je andere 'savings' op orde moet hebben: eten, drinken, en in een flinke voorraad. Maar daarna zilver, zilver en nog eens zilver.

Kan z'n filmpjes van harte aanbevelen, heb er zelf van genoten!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...