Ga naar inhoud
GENEGEERD

Probleem? Nee, uitdaging ;o)


missbir

Aanbevolen berichten

Onder het mom van kom maar op met die uitdaging start ik dit topic.

 

Her en der verspreid over het forum stellen mensen vragen die met een beetje denkwerk simpel opgelost kunnen worden.

Een topic dus over kleine problemen die in een shtf situatie, grote problemen kunnen worden en dit vooraf oplossen.

 

Voorbeeld;

Vraag: Water voor de vaat, te kostbaar! Leven als een beest wil je niet! Eten van een bord, maar dat is afwas dus water, geen optie.

 

Antwoord:

- afschrapen, voor lief nemen en volgende keer weer op je zelfde vieze bord,

- afwassen met slootwater al dan niet gekookt.. (goed voor de norrit fabricant

- plastic bordje, prijzig, veel afval.

- rolletje boterhamzakjes van 19 cent de 100, die als hoesje op je bord. Voordeel geen afwas, niet veel werk, goedkoop, afval probleem wordt afval uitdaging, passen wel 7.007.345 zakjes in een vuilniszak.

 

 

Vraag: Wasverzachter, (luxeproduct) Nu eigelijk al te duur, maar kan in shtf geen wasdroger gebruiken, geen stroom, buiten hangen alles hard.

 

Antwoord: Fles azijn 49 cent. Laatste spoelwater of in je wasverzachterbakje van je wasmachine een scheutje. *geen volle dop of halfvolle dop maar scheutje 2 a 3 eetlepels..

Je was wordt net zo zacht, je was ruikt niet naar azijn, je wasmachine krijgt een ingebouwde gratis ontkalking, super lage kosten.

Nou hoor ik je zeuren maar dan ruikt mijn was niet lekker.. voeg dan een druppeltje etherische olie toe (lavendel) roos of wat jij lekker vindt.

 

 

Dus kom maar op met die uitdagingen, samen zijn we nog beter geprept.;o)

 

xxbirgittexx

 

Liefde overwint alles!!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Onder het mom van kom maar op met die uitdaging start ik dit topic.

 

Her en der verspreid over het forum stellen mensen vragen die met een beetje denkwerk simpel opgelost kunnen worden.

Een topic dus over kleine problemen die in een shtf situatie, grote problemen kunnen worden en dit vooraf oplossen.

 

Voorbeeld;

Vraag: Water voor de vaat, te kostbaar! Leven als een beest wil je niet! Eten van een bord, maar dat is afwas dus water, geen optie.

 

Antwoord:

- afschrapen, voor lief nemen en volgende keer weer op je zelfde vieze bord,

- afwassen met slootwater al dan niet gekookt.. (goed voor de norrit fabricant

- plastic bordje, prijzig, veel afval.

- rolletje boterhamzakjes van 19 cent de 100, die als hoesje op je bord. Voordeel geen afwas, niet veel werk, goedkoop, afval probleem wordt afval uitdaging, passen wel 7.007.345 zakjes in een vuilniszak.

 

 

Vraag: Wasverzachter, (luxeproduct) Nu eigelijk al te duur, maar kan in shtf geen wasdroger gebruiken, geen stroom, buiten hangen alles hard.

 

Antwoord: Fles azijn 49 cent. Laatste spoelwater of in je wasverzachterbakje van je wasmachine een scheutje. *geen volle dop of halfvolle dop maar scheutje 2 a 3 eetlepels..

Je was wordt net zo zacht, je was ruikt niet naar azijn, je wasmachine krijgt een ingebouwde gratis ontkalking, super lage kosten.

Nou hoor ik je zeuren maar dan ruikt mijn was niet lekker.. voeg dan een druppeltje etherische olie toe (lavendel) roos of wat jij lekker vindt.

 

 

Dus kom maar op met die uitdagingen, samen zijn we nog beter geprept.;o)

 

xxbirgittexx

 

Liefde overwint alles!!

 

als ik geen stroom heb en me droger dus niet kan gebruiken kan ik me wasmachine toch ook niet gebruiken:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je dit er ook onder kunt scharen, maar dit is zeg maar een alternatieve geneeswijzen

 

Ik had ooit ergens gelezen dat yoghurt goed werkt tegen schimmels.

Ik had last van zwemmersexceem en heb uit pure nieuwsgierigheid een aantal dagen mijn voet ingesmeerd met volle yoghurt (geen smaakje oid, gewoon naturel).

En idioot maar waar, het hielp echt. (En nee, niet stiekum ook candesten erop gesmeerd)

 

Of het nu dat bekende placebo effect is of niet, was wel mooi van mijn zwemmersexceem af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tijgertje19 Als ik geen stroom heb heb ik ook geen wasmachine ;o)

Of je doet het bij je laatste spoelwater (op de hand) of in je wasmachinebakje (bij stroom)

 

Azijn is echt een multimiddel die verschillende *dure luxe producten prima kunnen vervangen.. zelfs nog beter zijn.

 

Azijn met natriumbicarbonaat (zuiveringszout) door je afvoer, prima ontstopper bruist als een vulkaan. (het oog wil ook wat)

Azijn met zout voor kalkwaterdruppels in bad/wastafel

Azijn als groene aanslag verwijderaar van je tegels buiten, sproeien over mosgroei, droogt met zon uit.

Azijn om komkommertjes in te zuren.. jumm uitjes... Langer houdbaar ;o)

Azijn als wasverzachter.

 

Vraag: hoe voorkom je overkoken van aardappels rijst pasta groente?

Antwoord door als het kookt een pollepel dwars over de pan te leggen.

 

xxbirgittexx

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@tijgertje19 Als ik geen stroom heb heb ik ook geen wasmachine ;o)

Of je doet het bij je laatste spoelwater (op de hand) of in je wasmachinebakje (bij stroom)

 

Azijn is echt een multimiddel die verschillende *dure luxe producten prima kunnen vervangen.. zelfs nog beter zijn.

 

Azijn met natriumbicarbonaat (zuiveringszout) door je afvoer, prima ontstopper bruist als een vulkaan. (het oog wil ook wat)

Azijn met zout voor kalkwaterdruppels in bad/wastafel

Azijn als groene aanslag verwijderaar van je tegels buiten, sproeien over mosgroei, droogt met zon uit.

Azijn om komkommertjes in te zuren.. jumm uitjes... Langer houdbaar ;o)

Azijn als wasverzachter.

 

Vraag: hoe voorkom je overkoken van aardappels rijst pasta groente?

Antwoord door als het kookt een pollepel dwars over de pan te leggen.

 

xxbirgittexx

 

ik was mijn haar zelfs met bakingsoda en daarna azijn voor het beter doorkambaar te maken helemaal geweldig heb al een jaar geen shampoo gekocht of zo en ben veel sneller klaar onder de douche

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Baking soda doet het haar gelijk een beetje oplichten. Of ook haar wassen met Marseille- of Alepzeep. Daarna naspoelen met azijn voor een mooie glans en zachtheid van je haar. Een super gezichtslotion voor alle huidtypen: appelazijn! Moet je eens kijken hoe je huid opknapt.

 

ja ik weet dat appelazijn nog iets beter is maar dat stinkt nog erger en prikt nogmeer hahah ik hou het bij gewone azijn vermengd met water

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baking soda doet het haar gelijk een beetje oplichten. Of ook haar wassen met Marseille- of Alepzeep. Daarna naspoelen met azijn voor een mooie glans en zachtheid van je haar. Een super gezichtslotion voor alle huidtypen: appelazijn! Moet je eens kijken hoe je huid opknapt.

 

Gaat je haar dan niet gigantisch stinken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed topic!

 

Voor als je met meer mensen dan je lief is in een kleine ruimte je behoefte moet doen en er is geen toiletverfrisser meer bij de hand, allemaal een neus vol en dan ben je er zo doorheen.

 

Nee, geintje, lucifer aansteken, windgassen ed verbranden erdoor.

Voor algemene luchtjes in die ruimte: zet maar weer een schaaltje azijn neer, neemt geuren op.

 

Voor nog meer leuke tips http://www.froot.nl/posttype/froot/handige-tips-die-je-leven-makkelijker-maken/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een zuurtegraad probleem hebt wel, maar je moet toch altijd oppassen de balans niet te verstoren, nu met dit droge weer krijg je ook automatisch meer roos klachten bijvoorbeeld, dat hoef je verder niet te behandelen, gewoon normaal wassen met water.

 

Droog weer? we hebben nu al weken een luchtvochtigheid vanaf 80 tot 95% en veel regen, ik noem dat niet droog hoor, dat noemen ze vochtig. Dus als je dan droog als je nu roos klachten krijgt ligt het niet aan het weer, maar heb je toch echt ergens anders last van.

Verander maar eens naar een mildere of minder agressieve shampoo (neutral?) of ga eens die baking soda azijn tip gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...