Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fat Nelly


Gast der_obergefreiter

Aanbevolen berichten

Ziet er goed uit. Onverwoestbaar, daar ga je een hoop plezier van hebben.

mmmm.....die van mij heeft twee doorgeroeste chassis delen, staat nu bij de lasser, er worden originele Land Rover chassis delen aangebracht....hij is te koop....motorisch perfect, schakelbak dito, chassis dus straks ook weer tiptop, alle lampjes doen het, nieuwe snaar, nieuwe koppelingsplaten nieuwe accu....diesel loopt 1:10 en hij rijdt 120 km p/u. Extra hoog, nieuwe bussen en draagarmen, nieuwe veren. Kortom, een koopje voor 7000 euro en gezien bijna 29 jaar (waarschijnlijk ook blijvend!!!) belastingvrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Heksenboot D ringen zou ik niet weten waar ze voor dienen , zal eens in handleiding werkplaats handboek duiken . als ik binnen het frame van bak bekijk denk ik niet dat ik daaraan iets wil slepen, laat staan het hele voertuig op wil laten tillen .

 

Wat je ook kunt doen en meer nut heeft is deze ringen op de voorbumper monteren dat heb ik ook gedaan.

Anders is het gewoon dood gewicht wat je meesleept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

zo vandaag stuk kast eruit gezaagd , zodat alleen de wielkast er nog zit aan de rechterkant , kan ik daar de kast voor kooktoestel kwijt . gas leiding wel gelegd maar nog niet in klemmen gezet , wordt snel donker , helaas en had geen trek om in de sneeuw te staan klooien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Mooie kar...heb er in Mil Dienst in gereden, drama want de bijrijder stoel staat zo ver naar voren door de ruimte voor de zuurstoffles die dwars achter de stoelen zit. Een monteur gooide die bak spontaan op zijn zijkant bij een scherpe bocht, hij is wat topzwaar....de kleur is net zo'n drama als die van mij!

 

[ATTACH=CONFIG]1986[/ATTACH]

 

Nee, deze is erger. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

nog even een stuk binnenwand geïsoleerd met van die troep voor onder laminaatvloer , heb ik in 1 klap vocht scherm, extra isolatie en misschien blokkeert die zilverfolie ook nog mijn gsm, heb ik binnen rust :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo vandaag stuk kast eruit gezaagd , zodat alleen de wielkast er nog zit aan de rechterkant , kan ik daar de kast voor kooktoestel kwijt . gas leiding wel gelegd maar nog niet in klemmen gezet , wordt snel donker , helaas en had geen trek om in de sneeuw te staan klooien .

 

een kleine tip, zorg er voor dat er ventilatie is naar buiten als je een gas tankje ofzo in de laro plaatst.. laatste wat je wilt is stikken in je slaap omdat je het kraantje niet goed hebt dicht gedraait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Heel mooi, heb je ook communicatie apparatuur aan boord?

nog niks , maar is wel de bedoeling , wil 27 mc en scanner inbouwen . maar da's voorin , daar ben ik nog niet aan toe .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik zat te denken aan oranje en blauwe reflecterende strepen, schuin, en dan een AIVD logo op de deuren met tekstje erbij: onopvallende surveillance auto.

 

Daar krijg je problemen mee, want dat logo is geheim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Hee, @Preppie&kokkie, dat zwart is wel cool, maar is dat wel cool? In de zon?

 

Voordat ik het ook ga doen. En @der_obergefreiter.

 

Extra isolatie?

Bij mij is hij nog mariniers-kaal van binnen. Dus dat varieert van vriezen tot oven-temperaturen.

 

aangezien ik nog steeds het woeste plan heb om er een keer mee naar de noordkaap te rijden wil ik er toch wat isolatie in hebben . nou zat er al glaswol in, bleek. maar ik zag dat de achterkant van de orginele betimmering toch iets van nattigheid had gevoeld . vandaar dat ik er die zilverfolie zooi opgeplakt heb . en 's zomers is isolatie ook wel lekker . een isolatie dempt ook een beetje het galmen van motorgeluig en wielen , kan met die enorme klankkast achterop ook geen kwaad .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
aangezien ik nog steeds het woeste plan heb om er een keer mee naar de noordkaap te rijden wil ik er toch wat isolatie in hebben . nou zat er al glaswol in, bleek. maar ik zag dat de achterkant van de orginele betimmering toch iets van nattigheid had gevoeld . vandaar dat ik er die zilverfolie zooi opgeplakt heb . en 's zomers is isolatie ook wel lekker .

 

 

Goed isoleren is echt moeilijk, vanwege dat vochtprobleem.

Bij huizen heb je een spouw - damp-doorlatende laag folie - isolatie - damp-remmende laag folie.

Er bestaan ook van die gelaagde folie's, met dun space-deken en wollig kunststof spul, laag om laag, verschillende diktes.

 

[ATTACH=CONFIG]2030[/ATTACH]

 

Als je alles dichtplakt, krijg je vocht-problemen. Ventileren moet sowieso. Ook als je iets aan het verbranden bent binnen. CO/CO2/brandbare dampen.

 

Mijn webasto heeft het begeven en repareren/nieuw is nou te duur. Houtkacheltje lijkt me wel leuk. :)

 

 

Ha, Noordkaap, cool ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Goed isoleren is echt moeilijk, vanwege dat vochtprobleem.

Bij huizen heb je een spouw - damp-doorlatende laag folie - isolatie - damp-remmende laag folie.

Er bestaan ook van die gelaagde folie's, met dun space-deken en wollig kunststof spul, laag om laag, verschillende diktes.

 

[ATTACH=CONFIG]2030[/ATTACH]

 

Als je alles dichtplakt, krijg je vocht-problemen. Ventileren moet sowieso. Ook als je iets aan het verbranden bent binnen. CO/CO2/brandbare dampen.

 

Mijn webasto heeft het begeven en repareren/nieuw is nou te duur. Houtkacheltje lijkt me wel leuk. :)

 

 

Ha, Noordkaap, cool ;)

 

ja, er komen in betimmering ook luchtgaten voor doorstroming er achter ivbm vocht ik heb er een beetje ervaring mee door het verbouwen van motorjachtjes , dus hoop dat het in auto hetzelfde werkt . ik wil zelfde sandwichsysteem creëren door die ondervloerzooi , hardboard en dan een vinylbekleding aan de binnenkant .

ik heb op het dak 2 ontluchters waar ik (computer)ventilatoren in ga zetten op 12V , zodat ik als ik met deuren dicht moet koken ik de dampen af kan zuigen . en de aanzuiging van verse lucht die er op zat blijft bestaan . die zitten in de cabine , met inlaat openingen boven de voorruit ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
ja, er komen in betimmering ook luchtgaten voor doorstroming er achter ivbm vocht ik heb er een beetje ervaring mee door het verbouwen van motorjachtjes , dus hoop dat het in auto hetzelfde werkt . ik wil zelfde sandwichsysteem creëren door die ondervloerzooi , hardboard en dan een vinylbekleding aan de binnenkant .

ik heb op het dak 2 ontluchters waar ik (computer)ventilatoren in ga zetten op 12V , zodat ik als ik met deuren dicht moet koken ik de dampen af kan zuigen . en de aanzuiging van verse lucht die er op zat blijft bestaan . die zitten in de cabine , met inlaat openingen boven de voorruit ..

 

Aha, dat klinkt goed.

 

Ik heb ook wel eens gedacht om lucht-inlaat van boven te laten komen, idd, omdat warme lucht opstijgt.

 

In huis wil ik een warmte-wisselaar maken, die de koude/droge lucht van buiten eerst voorverwarmd met de warmt/natte lucht van binnen.

 

Een buis (met koelribben) in een buis zou ook nog kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...