Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gasvoorziening


Aanbevolen berichten

Even een vraag hier, want de netbeheerder kan er geen antwoord op geven.

 

Ik heb het met een maat over mijn preps gehad, o.a. over mijn voorbereidingen om de cv ketel te laten draaien tijdens lange stroomuitval. Nu komt hij met het (nog ongefundeerd) verhaal:

Uit veiligheidsoverweging zijn er automatische afsluiters geplaatst in de verdeelkast van je wijk, die de gastoevoer automatisch sluiten als de stroom uitvalt. Ik doe navraag bij de netbeheerder en ik krijg de standaard klachtenlijn miep die me probeert af te wimpelen met een "maakt u maar geen zorgen meneer" verhaal.

Heeft iemand hier al eens eerder van gehoord? Zijn er toevallig mensen die bij een gasleverancier werken!

 

 

Ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

OBL-Rien bedankt. Als ik definitief een antwoord heb gehad van de netbeheerder hier zal ik hem ook posten.

Een allesstoker in huis is idd onmisbaar. Mijn plannen zijn ingesteld om te kunnen degraderen wanneer er minder soorten brandstof beschikbaar worden.

Dus eerst generator bij en blijven stoken op mijn cv ketel (met interval) als het gas stopt kan ik volledig over op hout.

Hout moet ik hier ook in voorraad nemen. Ik woon niet in de buurt van een bos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de stroomuitval net in een regio is waar de grote compressorstations staan wordt het gas ook niet doorgepompt via het landelijke gasnet

http://www.gasinbeeld.nl/index.php?id=25

 

In de Ardennen hebben ze huizen met verwarmingsketels en gas ovens die gewoon op propaan werken dus tank in de buurt van je huis.

Je merkt er niets van net zo goede en warm als op onze aardgas rendements-ketels.

Je hebt tanks voor waar een paar duizend liter in kan, voor de hele winter.

Erg handig, alleen de ketels hebben natuurlijk een regeluinit die op elektra werkt:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Als de stroomuitval net in een regio is waar de grote compressorstations staan wordt het gas ook niet doorgepompt via het landelijke gasnet

http://www.gasinbeeld.nl/index.php?id=25

 

In de Ardennen hebben ze huizen met verwarmingsketels en gas ovens die gewoon op propaan werken dus tank in de buurt van je huis.

Je merkt er niets van net zo goede en warm als op onze aardgas rendements-ketels.

Je hebt tanks voor waar een paar duizend liter in kan, voor de hele winter.

Erg handig, alleen de ketels hebben natuurlijk een regeluinit die op elektra werkt:mad:

 

Zo,n tank had ik bij woonboot oop staan , zijn wel regels aan verbonden ivbm met plaatsing en vond het gruuuuuwelijk duur .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat mij ook nog een verhaal bij dat, toen rusland de kraan dicht draaide ivm polen, polen na ruim 10 dagen dacht ik de rekening ging betalen omdat 3/4 van polen inmiddels geen gas meer had. Er zit dus redelijk wat druk nog op zo'n pijplijn, alhoewel toen in NL maar vooral in DE de spanning hoog begon te worden. Dus ik gok dat in nl er nog wwel ff wat druk op de lijn zal blijven. Maar bij stroomuitval...geen idee. Zit er hier niemand uit die sector die prept? hmm okee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...