Ga naar inhoud
GENEGEERD

E-nummers, voedselmanipulatie?


Chinook

Aanbevolen berichten

Heb je een bron hiervoor? Eerlijk gezegd geloof ik het niet dat een kunstmatig of geconcentreerd goedje (msg) in 'vrij hoge mate' (schadelijk) voorkomt in paprika.

 

Ik beweer nergens dat vrij hoge mate schadelijk zou zijn.

 

LOL, een topkok die msg gebruikt is geen topkok en geen ster waardig, laat michellin dit maar niet horen

 

Dat je dit zegt, maakt wel duidelijk dat je helemaal niet weet wat het IS waar je zo tegen fulmineert. Nogal schaapachtig. Vetsin is umami, de vijfde smaak!

 

Ik ga hier verder ook niet meer op in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Dat je dit zegt, maakt wel duidelijk dat je helemaal niet weet wat het IS waar je zo tegen fulmineert. Nogal schaapachtig. Vetsin is umami, de vijfde smaak!

 

Ik ga hier verder ook niet meer op in.

 

?? dat jij zo reageert zegt ook meer over jou helaas dan over mij. Ik weet donders goed wat het is, en we kennen maar 4 smaken namelijk; zoet, zuur, zout en bitter via de tong, de rest is geur. Als msg al iets is komt het niet verder dan op kunstmatige wijze verkregen zout uit glutaminezuur. De S in MSG staat namelijk voor sodium (is engels voor) of natrium en in dit geval een zout van natrium. Ik weet niet of je het snapt maar er bestaat geen vijfde smaak hoor!

 

Een chefkok of topkok kan alles zelf goed op smaak maken zonder die troep, als je deze troep nodig hebt ... snap je de hint wel, kijk maar eens goed naar een bekende bijv tv kok als jamie oliver. of die nederlander die frans nederland spreekt...msg gebruiken is daar een doodzonde hoor. Michellinkoks idem. Denk aub even na, een kok die zulke kunstmatige smaakversterkers ipv de echte specerijen en kruiden.... snap je nu de hint, ik neem aan dat je kok bent ;-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

E nummers zijn wel relatief, je kan dat niet veralgemenen.

 

Bv E 300, is gewoon vitamine C of ascorbinezuur. Wordt veel in voeding gebruikt als anti-oxidant. Als geraspte knolselder of gesneden witloof besprekelt wordt met wat citroensap om te voorkomen dat het bruin verkleurt doe je eigenlijk net hetzelfde als in de voedingsindustrie.

 

E 330 is citroenzuur, wordt ook gebruikt als anti-oxidant, is trouwens een lichaamseigen produkt (citroenzuurcyclus of de cyclus van Krebs)

 

Zelfs chlorofyl of bladgroen heeft een E nummer (E140), dus je zou net zo goed op je krop sla kunnen vermelden dat het E 140 bevat.

 

Ik wil daar alleen maar mee zeggen, het is niet omdat het een E nummer is, dat het slecht is. Het is trouwens ook niet omdat het natuurlijk is, dat het gezond is. De natuur heeft ook de knapste vergiften uitgevonden.

 

O Ja! Het genoemde giftige natriumglutamaat is gewoon het natriumzout van een natuurlijk aminezuur (Glutaminezuur), en talloze oosterlingen gebruiken het al eeuwen. Wij kennen het van de Toko : "Veh Tsin". Ik vind de discussie over de E-nummers erg overtrokken. Iedereen kan trouwens nagaan wat de identiteit is van een bepaald E-nummer. Ik vind het een goede zaak dat addditieven geregistreerd zijn (moeten zijn). Ik zou me meer zorgen maken over additieven die NIET geregistreerd staan.

@vheeswijk (chemicus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast ghostwhiper

@Yoyo dat doen ze al jaren en in veel landen is die rotzooi zelfs al verboden maar in Nederland is het nog steeds een wonder middel.

Er zijn andere alternatieven maar die kosten meer geld.

In Nederland zijn ze ook nog steeds blind voor de langere termijn effecten die oa ritalin

Link naar reactie
Delen op andere sites

E nummers zijn wel relatief, je kan dat niet veralgemenen.

 

Bv E 300, is gewoon vitamine C of ascorbinezuur. Wordt veel in voeding gebruikt als anti-oxidant. Als geraspte knolselder of gesneden witloof besprekelt wordt met wat citroensap om te voorkomen dat het bruin verkleurt doe je eigenlijk net hetzelfde als in de voedingsindustrie.

 

E 330 is citroenzuur, wordt ook gebruikt als anti-oxidant, is trouwens een lichaamseigen produkt (citroenzuurcyclus of de cyclus van Krebs)

 

Zelfs chlorofyl of bladgroen heeft een E nummer (E140), dus je zou net zo goed op je krop sla kunnen vermelden dat het E 140 bevat.

 

Ik wil daar alleen maar mee zeggen, het is niet omdat het een E nummer is, dat het slecht is. Het is trouwens ook niet omdat het natuurlijk is, dat het gezond is. De natuur heeft ook de knapste vergiften uitgevonden.

 

Ik ben daar volkomen mee eens; de discussie over E-nummers is zéér overtrokken.

Iedereen kan opzoeken op het Internet wat de identiteit is achter elk E-nummer. Waar ik me eerder zorgen over maak is niet wat voor "toxines" in voedsel zou kunnen zitten maar wat niet meer in ons voedsel zit (wat daarin hoort te zitten) door GM of bodemuitputting van belangrijke mineralen.

 

[....] @Chinook : De overheid blijkt veel giftige stoffen in het voedsel te stoppen en waarom? Is het om de mensheid te verzwakken/ de zwakken te elimineren? Is het om controle te houden, levens te verkorten, mensen te vergiftigen?

[....]

@Chinook : Enige paranoia in deze is wél op zn plaats. De overheid of straks de NWO is niet gebaat bij zieke slaven maar wel van domme slaven. Dit kan men o.a. bereiken door vooral een tekort aan mineralen (Mg, Mn, Co, Zn, P) en bepaalde nutriënten of in het het meest extreme geval zelfs het toevoegen van bepaalde stoffen. Ik kan u verzekeren dat dit soort stoffen (ook in chemtrails, zoals Aluminium (Al) en Barium (Ba)) echt niet worden vermeld op een etiket en zéker niet als E-nummer.

Jacob Moleschot, de Nederlandse arts en denker uit de negentiende eeuw, heeft eens gezegd: 'Ohne Phosphor (P) kein Gedanken'.

 

@vheeswijk (chemicus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
  • 1 maand later...

Maggi haalt pakjes noedels uit de schappen in India.

 

http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/article/detail/4055651/2015/06/05/Maggi-haalt-pakjes-noedels-uit-schappen-in-India.dhtml

 

Volgens bovenstaand bericht omdat er teveel lood in zou zitten.

 

En dan kom je het volgende tegen:

http://www.ninefornews.nl/indiase-voedselveiligheidsautoriteit-waarschuwt-tegen-voedsel-dat-msg-e621-bevat/

 

Er zou 7* teveel E621 ofwel msg ofwel natriumglutamaat (smaakversterker) inzitten.

 

Wie ik moet geloven weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maggi haalt pakjes noedels uit de schappen in India.

 

http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/article/detail/4055651/2015/06/05/Maggi-haalt-pakjes-noedels-uit-schappen-in-India.dhtml

 

Volgens bovenstaand bericht omdat er teveel lood in zou zitten.

 

En dan kom je het volgende tegen:

http://www.ninefornews.nl/indiase-voedselveiligheidsautoriteit-waarschuwt-tegen-voedsel-dat-msg-e621-bevat/

 

Er zou 7* teveel E621 ofwel msg ofwel natriumglutamaat (smaakversterker) inzitten.

 

Wie ik moet geloven weet ik niet.

 

E621 zit echt in veel producten, mijn schoonzus kan er niet tegen.. Krijgt er hartkloppingen van enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...

Lang niet alle E-nummers zijn slecht. Conserveermiddelen zijn vaak zelfs nodig, anders kun je na 1 dag alles gelijk weg kieperen. Alleen dingen zoals 'smaakversterkers' en zo moet je uit de buurt bij blijven. Trouwens ook een goede tip is om bijvoorbeeld op te letten bij ingrediënten of bij het product dat je wilt aanschaffen geen "palmvet" of "palmolie" in verwerkt zit. Deze is namelijk wel ongezond voor je. Ik zou gewoon zeggen: lees eerst voor je koopt de achterkant van het product. Hoe meer E-nummers er in zitten hoe slechter het product. Vooral huismerken zijn vaak kwalitatief véél minder goed voor je dan duurdere merken. Houd maar eens een AH brood naast een goed brood en vergelijk hoeveel ingrediënten er in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

e nummers zijn ingredienten die over de hele wereld gebruikt worden, en zijn door de Europese unie goedgekeurd, E = Europa. persoonlijk denk ik dat het stukje, 'vergiftigen en elimineren' inderdaad behoorlijk overdreven is. bovendien is het niet de regering maar de voedselindustrie die het erin doet. de overheid heeft gewoon een lijst met ingredienten die toegestaan zijn en de voedselindustrie gebruikt die. en daar zit ook het stofje bij dat een bekende chips fabrikant gebruikt om het hongergevoel te versterken zodat mensen chips blijven eten, ondertussen is het wel een giftige stof maar het word toegestaan. WEET HET NIET ZEKER maar ( na wat research ) denk ik dat het e621 was. maar ik eet ook niet zo veel chips dus is het iets minder relevant.

 

er zijn altijd dingen die je aan je eten kan verbeteren. probeer anders zoveel mogelijk zelf te kweken en te bakken. chips kun je bijvoorbeeld heel makkelijk zelf maken. en brood ook. en alles uit de salade is in principe zo makkelijk te kweken dat zelfs de leek ( ik dus ) het kon/kan/ en het smaakt veeeeeeeeeeeeel lekkerder, ik had komkommers gezaaid, werden grote planten en grote vruchten ( zelfs een komkommer van ruim een kilo gehad ) en die komkommers zijn veel harder omdat ze geen uren zijn getransporteerd en in de schappen hebben gelegen. en die smaken echt naar komkommer en niet naar water, als je nu een schijfje komkommer eet op een verjaardag is die zacht, de kern is papperig en hij smaakt naar water met een heel lichte nasmaak van wat komkommer kan zijn. dat is dus officieel niet de bedoeling, een komkommer moet stevig zijn, en knapperig, en hij moet smaak hebben.

 

tot zover het gezeur van mij over komkommers, dat was één van de voorbeelden, het was zo verschrikkelijk makkelijk, ik had dan een kleine kas om het op te kweken, maar voor het raamkozijn kan ook. en daarna gewoon uitzetten, om de zoveel tijd lekker water geven en kijken of er al vruchten aanhangen.

 

ik heb 2.50 uitgegeven aan het laten zagen van de plankjes voor mijn kas, maar met alleen de komkommers heb ik die hele kas al ruim terugverdient. en het was superleuk, volgend jaar gewoon weer.

 

en geen e-nummer te bekennen, het enige verkeerde kunnen de zaden zijn geweest, er zijn hele verhalen te vinden over monsanto e.d.

 

maar het is in principe zo makkelijk om alles zelf te maken, en alles e-nummer vrij. want of je er nou wel of niet een complot achter denkt, het is toch fijner als je meer zekerheid hebt over wat je in je giechel stopt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er word in dit soort stukken, een soort framing gebruikt, waar ik me afvraag of iedereen, iedereen maar na papagaait..

 

Welke overheid in europa, maakt voedsel ?, Hoe kan de overheid (welk verborgen agentschap dan), ons eten manipuleren. Behalve veiligheidseisen en etiketnormen opleggen bemoeit de overheid zich nauwelijks met onze voedselvoorziening.

Na genoeg is alles van in particuliere ondernemingen, die slimme marketing doen..

 

Van Leven ga je dood.. Alles is giftig, de hoeveelheid bepaald hoe snel je er aan doodgaat.. Ook water is giftig, en er E-nummers voor bietensap, voor zout, voor vitamines..

 

Huisarts Pieter Barnhoorn uit Leiden geeft het al aan. 'Een mens lijdt dikwijls het meest door/van het lijden dat hij vreest'

Barnhoorn6_n.jpg.695fb87f756e3d89c3700c096cbe223a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auteur van het boekje "wat zit er in uw eten", Corinne Gouget woonde in Frankrijk, had twee jonge kinderen en stond midden in het leven.

Op 22 juni dit jaar heeft een trein een abrupt einde gemaakt aan haar leven.

 

Velen twijfelen aan de uitleg van de media, ze was met een aantal projecten bezig en werkte aan een nieuw boek...

Uit veiligheidsoverwegingen was haar adres geheim...

Blijkbaar was ze een te grote bedreiging... nu niet meer.

 

er gaat veel (te veel) geld om in de voedingsindustrie, als je te lastig wordt, zullen ze je verwijderen, hoe dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...