Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dorp dicht tot de wereld vergaat

Recommended Posts

Ik ben pas een paar dagen bezig op dit forum en ben hoofdzakelijk bezig geweest met het lezen van allerlei topics. Mocht we ingesneeuwd komen te zitten (weinig kans bij ons, wij hebben bijna nooit meer dan een sneeuwdekje), kan ik me uren lang zoethouden met het lezen van alles op de site.

Even de kans gehad om nieuwsberichten te lezen die ik de afgelopen week heb gemist en ik kwam dit tegen op NU.nl:

‘Heilig dorp dicht tot de wereld vergaat'

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2967635/heilig-dorp-dicht-wereld-vergaat.html

Mensen die in Doomsday en de Maya voorspellingen geloven, denken blijkbaar dat een berg naast het Franse dorp Bugarach een poort is tussen verschillende dimensies en dat ruimtewezens de mensen daar komen redden van de ondergang van de wereld. De lokale autoriteiten gaan het dorp van 19 tot 23 december afsluiten omdat ze vrezen een enorme toeloop van pelgrims die denken daar het einde van de wereld te kunnen overleven.

Wat ik niet snap is waarom zoveel mensen steeds bezig zijn met 21 december (ik ben te nuchter om een aanhanger van new age ideeën te zijn). Vorige jaar was het de voorspellingen van de amerikaanse predikant Harold Camping die het einde van de wereld (de Dag des Oordeels) voorspelde, eerst op 21 mei 2011 en daarna op 21 oktober 2011 (hé, beiden ook op de 21ste!). Een grote aardbeving en vloedgolf zou de hele wereld in een klap wegvagen. Ik respecteer het geloof van anderen maar dat vond ik werkelijk een absurde voorspelling. Toch durfden veel mensen over de hele wereld, tot in China en Vietnam toe, zo’n apocalypse scenario niet helemaal naast zich neer te leggen en ze hebben hun bezittingen verkocht en hun baan opgezegd.

Ik vraag me af hoeveel leden van dit forum toch een beetje geloven in de 21/12/12 voorspellingen en dat ze echt opgelucht zullen zijn als ze wakker worden op 22/12/12 en merken dat het leven gewoon doogegaan is.

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Admin

Het was zelf vorige week bij het tv programma "koffie tijd" over dit dorp en moet zeggen dat ik het vaker in de media terug gezien heb. Op een of andere manier kijk ik wel uit naar 21 december en dat komt waarschijnlijk omdat er zoveel over te doen geweest is afgelopen jaren en ik er toch veel over wilde weten. Ik denk dat er in mijn onderbewust zijn wel wat gaat veranderen als het 23 december is.

Het was zelf vorige week bij het tv programma "koffie tijd" over dit dorp en moet zeggen dat ik het vaker in de media terug gezien heb. Op een of andere manier kijk ik wel uit naar 21 december en dat komt waarschijnlijk omdat er zoveel over te doen geweest is afgelopen jaren en ik er toch veel over wilde weten. Ik denk dat er in mijn onderbewust zijn wel wat gaat veranderen als het 23 december is.

Ik moet eerlijk toegeven dat hoewel ik gezegd heb dat ik te nuchter ben om een aanhanger van new age ideeën te zijn, dat ik waarschijnlijk wél benieuwd zal zijn of iets na 21 december is verandered (omdat er zoveel over te doen is geweest). Op 22 oktober vorig jaar werd ik wakker, keek ik naar buiten en dacht ik “zie je wel”!

Ik ben zelf niet zo van de horrorvoorspellingen, dus ook niet van 21 dec, maar de laatste tijd denk ik daar toch wat anders over. Ik lees wel eens wat op de website van zeta talk, dat gaat over de poleshift die er mogelijk aankomt en de gevolgen voor de aarde. Zij hebben het dacht ik niet speciaal over 21 dec. Maar ze doen wel voorspellingen over aardbevingen en aardkorsten die gaan verschuiven en delen van de wereld die gaan zakken en daardoor meer overstroomd gaan raken. En ik moet zeggen, door al die beelden over scheuren in de aardkorst en sinkholes die ontstaan, en natuurlijk ook het grote aantal aardbevingen ben ik toch wat meer rekening aan het houden met een overstroming van nederland, volgens sommigen dus op 21 dec. Dus ja, ik ben toch diep van binnen wel een beetje opgelucht als zal blijken dat er niets gebeurd op de 22e.

Gast Heksenboot

Nee, ik doe niet aan geloven. Alleen aan zeker weten.

Iemand: voorspel wat er morgen gebeurt. Niemand? Gek he?

En dan geloven dat gasten van 5000 jaar geleden, dingen kunnen voorspellen die 5000 jaar later gebeuren.

Hahahaha, :D

En dan geloven dat gasten van 5000 jaar geleden, dingen kunnen voorspellen die 5000 jaar later gebeuren.

IDD ze kunnen het weer nog niet eens goed voorspellen ! laat aanstaan wat er gebeurt 21-12-12.. maar goed je hoeft niet tegeloven maar toch komt er iets aan ... alleen wat ?? en wanneer ??

Gast Heksenboot
IDD ze kunnen het weer nog niet eens goed voorspellen ! laat aanstaan wat er gebeurt 21-12-12.. maar goed je hoeft niet tegeloven maar toch komt er iets aan ... alleen wat ?? en wanneer ??

Ik kan heel precies voorspellen wat er gaat gebeuren.

Je gaat dood.

Maar wanneer?? :)

Nou het wordt sowieso een speciale datum! Alle planeten staan dan op 1 lijn! Das maar 1x in de zoveel duuzend joar!

Het feit dat op dit punt de zon het heftigst tekeer gaat volgens professor doctoranders is volgens mij aardig te beredeneren. De kans op een solar flare of EMP dan ook heb ik begrepen. Als die EMP inderdaad krachtiger zou zijn dan die ene die in 1800 nogwat die de telegramdingesgeval plat legde..tja..dat zou wat wezen als de stroom poef doet hier in NL :p.

Ik ga die dag in elk geval gewoon aan het werk en saafs op de koffie bij @nvd72 heb ik begrepen duz :).

Dat was ook een beetje mijn gedachten. Stel... over 5000 jaar (dus in het jaar 7012) zegt iemand: “op 21 december 7012 vergaat de wereld en dat weten we omdat 5000 jaar geleden (in 2012) is dat voorspeld door... (vul het maar in...)”. Zullen ze dat geloven?

Gast Heksenboot
Dat was ook een beetje mijn gedachten. Stel... over 5000 jaar (dus in het jaar 7012) zegt iemand: “op 21 december 7012 vergaat de wereld en dat weten we omdat 5000 jaar geleden (in 2012) is dat voorspeld door... (vul het maar in...)”. Zullen ze dat geloven?

Altijd wel een gelover ergens.

Okee, daar gaatie:

Over 5000 jaar vergaat de wereld. Echt waar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...