Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ben je voorbereid op een nieuwe virus uitbraak


Aanbevolen berichten

Wat ik nog niet ben tegen gekomen op deze site is wat te doen bij een uitbraak van een nieuwe griep variant o.id. Welk soort masker zou je op voorraad moeten hebben zodat als je de straat op moet je zo goed mogelijk beschermd bent. Tegen die tijd is er geen masker meer te krijgen. Er zijn veel verschillende soorten tegen verschillende bedreigingen. Ik ben op zoek naar een gelaatsmasker tegen virussen. Heeft iemand al eens onderzoek gedaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zeker geen onderzoek naar maskers enzo - daar ben ik nog ff niet aan toe, haha.

Wel vertrouw ik heel erg op mijn natuurmiddelen zoals Tea Tree olie en ben ervan overtuigd dat die virussen wel kan aanpakken / elimineren.

Heb dit dus ook altijd op voorraad omdat het sterk ontsmet, virussen en bacteriën dood en dus de weerstand verhoogt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar Willson Sperian gelaatsmasker gekocht http://www.liff.nl/epidemie-c-87.html en diverse veiligheid overalls en handschoenen. Dit soort dingen komt altijd wel een keer van pas en vergaat niet. Daarnaast vond ik het ook wel handig om mensen af te schikken als je veiligheid overalls aan hebt op onze "safe house" locatie mocht dat nodig zijn. Als ik een hoop mensen in witte pakken zou zien lopen, loop ik wel even een straatje om :)

 

We hebben ook veel gels (antibacterieel) om handig te kunnen desinfecteren zonder water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog weinig over ingelezen maar zeker interessante materie.

Probeer toch zo 'breed' mogelijk te preppen.

 

Voor wat betreft een virus uitbraak ga ik uit van een bug in situatie.

Wij zitten het wel een tijdje thuis uit.

Mochten we toch het huis uit moeten dan zullen we maskers moeten hebben die kunnen beschermen.

 

Naar wat ik heb begrepen heb je om virussen te ontlopen een FFP3 masker nodig.

Ik ga maar eens op zoek naar een goede en goedkope aanbieder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm dit is voor mij echt nog een brug te ver. Om rekening te houden met virussen e.d., ik voel bij mezelf een weerstand om gasmaskers enzo te willen kopen. Misschien niet helemaal consequent, want preppen is preppen (grotendeels) maar ik ervaar een virusuitbraak niet als bedreiging. Je moet voor jezelf ook grenzen stellen denk ik. Van een iets andere orde nog, maar ik zou bv. ook geen schuilkelder willen hebben die zeg maar kernwapenproof is. Want als dat nodig gaat zijn, dan denk ik niet dat ik zin heb om te overleven. Lastig dilemma, ik ga er nog eens over nadenken :) ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele Mexicaanse Griep vond ik destijds uitermate interessant. Met name dat wat zou kunnen gebeuren en hoe wij als gezin daarop zouden kunnen en moeten reageren.

Wij waren toen nog schromelijk afhankelijk van alles: totaal niet voorbereid.

 

Inmiddels kunnen we het een behoorlijke tijd uithouden mits we binnenshuis kunnen blijven.

We hebben verwarming, verlichting, voedsel, brandstof, water, kleding, dekens, EHBO middelen etc

 

Echter, als we ons huis uit moeten dan wordt het problematisch.

We hebben nog geen bescherming tegen een simpel virusje.

Wel wat antibacteriele gel (is dat overigens wel nodig: gewone zeep doodt toch ook bacteriën??) en een keer een paar FFP2 maskers gekocht in de aanbieding, maar dat is amper een voorbereiding te noemen.

 

Lijkt me (voor ons gezin in elk geval) een goede volgende stap om te onderzoeken, terwijl ondertussen de lijst wordt afgewerkt voor wat betreft de nog te realiseren preps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt voor een wijdverbreide epidemie, maar ik houd er wel rekening mee dat bij een economische ineenstorting hygiëne een groter probleem wordt. Ook ziekten zoals cholera kunnen weer de kop opsteken. Met dat in het achterhoofd heb ik wel wat FFP2 gelaatsmaskers, latex handschoenen en anti-microbiële handgel in huis. En natuurlijk kunnen we onszelf met onze voedselvoorraad wel een tijdje isoleren.

 

@Cardhu:

Nee, gewone zeep doodt in principe geen ziekteverwekkers. Wat gewone zeep doet is zich hechten aan ziekteverwekkers (net zoals vet en ander vuil), zodat je ze weg kunt spoelen met water. Dit is allesbehalve betrouwbaar; ik weet niet het precieze gegeven, maar ik kan me vaag herinneren dat er gemiddeld nog wel een paar tientallen procenten van de ziekteverwekkers overblijven op je hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Ik acht de kans op enge virussen niet klein hoor. Kijk maar eens naar de laatste 10 jaar en wat voor rare, vaak dodelijke, virussen erbij zijn gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het blijft maar doorgaan met die enge kleine ziekteverwekkers. Dan weer een andere soort vogelgriep, dan weer Schmalenberg, beetje EHEC en wat hebben we nog meer gehad de afgelopen tijd.

Als er ooit een massa vernietigingswapen ingezet zal worden zal dat waarschijnlijk eerder een of ander super dodelijk virus zijn dan een atoombom. Met de huidige bevolkingsdichtheid en bereistheid van de mensen is het zeer waarschijnlijk dat dit zich in en razend tempo zal verspreiden.

 

Bedenk me net een goede film die over dit thema gaat: Contagion met oa Matt Damon, Kate Winslet en Jude Law

Zal het ook even bij de prepperfilms posten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

virussen zijn een bedreiging voor de mensheid, waar bacterien dat (minder) zijn. om jezelf tegen virussen te beschermen wordt wel heel moeilijk ( denk aan speciale pakken, gasmaskers, niet te vergeten dat je ook moet weten hoe je de pakken aantrekt en alles aansluit op elkaar) daarbij bestaan een aantal ziektes al een aantal jaren. (zoals EHEC, MRSA) Deze dingen zijn gemaakt door de mens, dus deze duiken ook niet zomaar op :p . De kans dat er virale wapens worden gebruikt kan je misschien groot schatten, maar dan zal er altijd van de gebruiker een tegengif aanwezig zijn, anders is het dom om iets te gebruiken als wapen waar je geen genezing voor hebt ( lijkt mij). Ik ben van mening dat bij een virale uitbraak dat ik het beste naar mijn safe house kan gaan want daar is de bevolkingsdichtheid niet groot. (dus kans op besmetting klein)

laten we overigens een duidelijk verschil maken tussen virussen en bacterien:

bacterien kan je in bepaalde gevallen ( dankzij resistentie helaas) bestrijden met antibiotica. De meeste bacterien die komen door onhygienische situaties zijn hier goed mee te bestrijden.

Virussen kan je niet bestrijden met antibiotica. Deze zijn ook in de meeste gevallen niet te bestrijden met medicatie. Het enige wat je kan doen vor de patient is de patient ondersteunen ( vocht toedienen, voeding toedienen zodat de patient op kracht blijft)

Het idee dat virussen worden gebruikt als massavernietigingswapen is eng:p maar naar mijn mening ook onwaarschijnlijk (zie bovenstaande)

mij lijkt het eerder dat bacterien zoals antrax eerder gebruikt zullen worden als massavernietigingswapen. Deze zijn namelijk makkelijker te verspreiden en makkelijker en goedkoper te maken.

 

maar toch blijft het idee eng...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prep niet specifiek tegen een virusuitbraak al ben ik, en vele wetenschappers, er zeker van dat er binnenkort weer een flinke aankomt.

Aangezien ik in de buurt van chemische bedrijven woonachtig ben heb ik meerdere soorten gasmaskers en uiteraard filters aangeschaft. (Bijv. die op de foto naast mijn naam)

Dus mocht het zo ver zijn dan kan ik deze in ieder geval gebruiken.

Wat net zo goed helpt zijn stofmaskers van de bouwmarkt. Virussen zijn wat dat betreft nog flinke jongens en worden al gauw tegen gehouden. (Gnoeg info, onderzoek en bronnen over te vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat net zo goed helpt zijn stofmaskers van de bouwmarkt. Virussen zijn wat dat betreft nog flinke jongens en worden al gauw tegen gehouden. (Gnoeg info, onderzoek en bronnen over te vinden)

 

Nooit geweten. Dank je voor de tip! Binnenkort maar eens een Kwantum/Gamma/Praxis oid zoeken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cardhu:

Wees wel kieskeurig; als je maskers om te beschermen tegen ziekten wilt, pak dan minstens maskers met FFP2 classificatie, en een rubberen rand die goed op je gezicht sluit. Bij de bouwmarkt heb je vaak van die maskers die een FFP1 classificatie hebben, en niet eens goed afsluiten aan de zijkant. Beter dan niets, maar niet 'goed'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

de N95 maskers worden wereldwijd gebruikt door medisch personeel die patienten behandelen met open TBC danwel SARS, MRSA enzovoorts.

 

Het Europese equivalent hiervan is FFP2. FFP2 is meer dan voldoende, FFP3 is zeer zeker meer dan voldoende ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

griepkit.jpg.deac6e66957e85fc0878f6b44f45f5fa.jpg

 

Ik had de mogelijkheid om een stuk of wat goedkoop van deze sets te bestellen, dus zit nu bij m'n voorraad. Zit handgel bij en latex handschoenen en FFP2 maskers, alles luchtdicht verpakt dus lang houdbaar.

 

Voor de mensen die dit nog niet weten:

 

FFP staat voor Filtering Facepiece Particals. Je hebt drie soorten: FFP1 (tegen zwevend stof en dergelijke) FFP2 (tegen schadelijke fijnstof met een MAC-waarde van 0,1-10 mg/m3) en FFP3 (tegen giftige fijnstof zoals asbest met een MAC-waarde minder dan 0,1 mg/m3)

De MAC-waarde is de maximaal aanvaardbare concentratie.

Voor virussen zoals SARS en H1N1 is een goed afsluitend FFP2 masker ruim voldoende, en is FFP3 nog beter filterend. FFP1 is niet goed genoeg, omdat deze te grof is. Overigens kan een virus ook meereizen op handen, deurknoppen, etc. dus handen wassen bij een uitbraak is een goed plan ! Virussen muteren snel, en niemand weet wanneer en of een dodelijk virus zoals Marburg of Ebola via de lucht overgedragen kan worden doordat het gemuteerd blijkt te zijn. Het dodelijke Marburg kon al door apen via de lucht worden overgedragen. En apen verschillen genetisch niet zo heel veel van de mens. (Marburg komt van de gelijknamige Duitse stad, waar apen uit Congo allemaal besmet bleken te zijn met dit destijds nieuwe en onbekende virus).

 

Dan nog: Hoe lullig het ook lijkt, bij een kernramp kan zelfs een mondkapje nog het verschil betekenen als het radioactief geworden stofdeeltjes weerhoud van inademen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

reden te meer dus om dit in ieder geval op orde te brengen!

Nooit geweten dat een mondkapje het verschil kan betekenen. Maar ik weet nu wel waar ik het restant van mijn maandinkomen aan spendeer

(en dat is niet een luxe vakantie aan de rivéra :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
De ultieme virale nachtmerrie is terug. We zouden bijna vergeten dat er ook nog zoiets bestond met al het eurocrisis gedoe.

 

Alhoewel de foto onderaan het artikel volgens mij niet klopt. Dat zijn volgens mijn bescheiden mening pokken.

 

http://www.thedailysheeple.com/ebola-strikes-in-uganda_082012

Correct, foto klopt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...