Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat te doen als de pleuris uitbreekt?


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

.VISIONAIR:

We weten allemaal dat het probleem van geld en de banken nog (lang) niet is opgelost. Als redelijk geïnformeerde burger heb ik het idee dat geld an sich nog steeds wordt gebruikt, cq verbruikt door gokverslaafden in maatpakken. Na de crisis in 2008 is hier nog niet heel veel aan gebeurd, het systeem om het zo maar te noemen staat nog steeds overeind, maar wankelt nog minstens zo erg. Als je in meerdere scenario’s denkt, dan ga je je toch afvragen hoe groot de kans is dat het monetaire systeem alsnog in elkaar klapt en dat er dan een crisis aanbreekt die nog veel heviger is dan die van 2008.

 

Wat gebeurt er dan?

 

Lees verder en bron: http://www.visionair.nl/politiek-en-maatschappij/nederland/wat-te-doen-wanneer-de-pleuris-uitbreekt/

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat moet je doen? Situatie inschatten en aktie ondernemen. Heb je een BOL, dan al bij eerste tekenen van "de pleuris" vertrekken....

 

Misschien thuis blijven?

 

Buurtwacht opzetten? Toegangswegen "controleren", laten zien dat er aktief controle/beveiliging is.

1-2 grotere groepen op "standby" houden voor de groepen/teams die in de straten/wijken lopen. Die 1 of 2 standy teams hebben zwaardere middelen om de orde te handhaven, zijn mobiel en hebben goede comms en kennen de wijken van binnen/buiten. Alles is ook geheel afhankelijk hoe de overheid dan nog bij machte is om op te treden? Bovenstaande is natuurlijk niet in 2 dagen geregeld.....

 

Al met al blijft het koffiedik kijken..........dat er meer mensen wakker aan het worden zijn lijkt wel duidelijk, maar is het genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind wij mensen moeten ons meer samen pakken tegen over de regering want als het zo door gaat dan heben wij heelemaal niks meer intebrengen en dat is wat ze willen

en dat zal over de heele wereld gebeuren steeds meer vrijheid word van ons afgenomen hoe meer wij van ons zelf geven op internet hoe strakker de strop om je nek

ik hoop dat nog steeds meer mense de ogen op doen en beseffe waar ze mee bezich zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Inderdaad een zeer nuttig en heftig verhaal. Guns en ammo dus...

 

Beetje magere conclusie, @Secret Prepper, er staat veel meer dan dat in.

 

Het is een van de beste links die ik hierover gevonden heb hier op de site.

Ik was hem al eerder tegengekomen en heb mijn hele plan hierop gebaseerd.

Dit is een verhaal uit de werkelijkheid. Niks games. Niks speculaties.

Zeer leerzaam. Mijn preps zijn er op aangepast.

Dit is ook worst case scenario, dus als je dat prept, kan je heel veel aan.

 

De beste les die ik eruit geleerd heb, is dat je moet samenwerken.

Daarom ben ik met @Jager, samen de groep Shelter Camping begonnen.

 

Echt mensen lezen die link:

 

http://sovietoutpost.revdisk.org/?p=72

 

Hier nog een keer, voor de duidelijkheid.

 

Kan je daar geen verplichte kost van maken @Mr. Gold?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje magere conclusie, @Secret Prepper, er staat veel meer dan dat in.

 

Het is een van de beste links die ik hierover gevonden heb hier op de site.

Ik was hem al eerder tegengekomen en heb mijn hele plan hierop gebaseerd.

Dit is een verhaal uit de werkelijkheid. Niks games. Niks speculaties.

Zeer leerzaam. Mijn preps zijn er op aangepast.

Dit is ook worst case scenario, dus als je dat prept, kan je heel veel aan.

 

De beste les die ik eruit geleerd heb, is dat je moet samenwerken.

Daarom ben ik met @Jager, samen de groep Shelter Camping begonnen.

 

Echt mensen lezen die link:

 

http://sovietoutpost.revdisk.org/?p=72

 

Hier nog een keer, voor de duidelijkheid.

 

Kan je daar geen verplichte kost van maken @Mr. Gold?

 

Ja ik had hem ook al eerder gelezen. Een echte eye opener!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot Dat is toch wel een rode lijn in het verhaal, of je nu in je eentje bent of met familie, of je jezelf beschermt, wil gaan ruilen of op rooftocht gaat, zonder wapens was je daar het haasje. Maar, iedereen zou dit moeten lezen als verplichte kost, en hier zijn eigen conclusies uit moeten trekken. Een andere conclusie is inderdaad dat je het in je eentje niet gaat redden, met of zonder wapens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot Dat is toch wel een rode lijn in het verhaal, of je nu in je eentje bent of met familie, of je jezelf beschermt, wil gaan ruilen of op rooftocht gaat, zonder wapens was je daar het haasje. Maar, iedereen zou dit moeten lezen als verplichte kost, en hier zijn eigen conclusies uit moeten trekken. Een andere conclusie is inderdaad dat je het in je eentje niet gaat redden, met of zonder wapens.

 

 

Mooi, dan zijn we het met elkaar eens :D

 

Maar er staan ook goede tips over ruilhandel in, welke dingen hebben waarde in zo'n situatie.

Wat gaan de mensen missen. En dat kan je zelf ook zijn, dus dat zijn de beste prep tips, IMO.

 

Wapens zijn belangrijk. Maar die gaan we niet massaal preppen.

De gasten met de wapens hebben weer andere dingen nodig, want dat zijn meestal geen preppers.

Dus daar wordt over en weer in gehandeld.

 

Ik kan wel een lijstje maken (eh posten, want ik heb m al), maar lees eerst zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje magere conclusie, @Secret Prepper, er staat veel meer dan dat in.

 

Het is een van de beste links die ik hierover gevonden heb hier op de site.

Ik was hem al eerder tegengekomen en heb mijn hele plan hierop gebaseerd.

Dit is een verhaal uit de werkelijkheid. Niks games. Niks speculaties.

Zeer leerzaam. Mijn preps zijn er op aangepast.

Dit is ook worst case scenario, dus als je dat prept, kan je heel veel aan.

 

De beste les die ik eruit geleerd heb, is dat je moet samenwerken.

Daarom ben ik met @Jager, samen de groep Shelter Camping begonnen.

 

Echt mensen lezen die link:

 

http://sovietoutpost.revdisk.org/?p=72

 

Hier nog een keer, voor de duidelijkheid.

 

Kan je daar geen verplichte kost van maken @Mr. Gold?

 

Soow dit lees ik voor het eerst. Ik zat me al een tijdje af te vragen of er geen persoonlijke overlevings verhalen van mensen in oorlogstijd beschikbaar waren. Dank je wel, erg leerzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...