Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe ga je je in deze crisis goed voorbereiden.


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Hoe ga je je in deze crisis goed voorbereiden?

 

Veel mensen denken dat er in ons veilige Nederland niets kan gebeuren, er is hier ook al tijden geen echte ramp geweest. Er is elektriciteit, de schappen van de supermarkten zitten vol en er komt altijd water uit de kraan. We hoeven er nooit over na te denken, alles is geregeld. Het zeewater wordt netjes achter de dijken gehouden, je kunt overal pinnen, niets aan de hand. Maar is dat zo? Wat gebeurt er als de elektriciteit langer dan een dag uitvalt? En wat als de olie zo duur wordt, dat vrachtwagens bijna niet meer rijden om supermarkten te bevoorraden. De economie wordt steeds instabieler, doordat er zoveel geld wordt gecreëerd wordt de kans op inflatie, of zelfs deflatie steeds groter. Het resultaat kan zijn dat ook in Nederland de voedselprijzen (explosief) stijgen. En om eerlijk te zijn, op economisch gebied is de crisis al aan de gang, hoe het verder gaat weet niemand.

 

Lees verder en bron: http://www.zoalsjijwilt.nl/waarom-zou-je-je-in-deze-tijd-niet-goed-voorbereiden/#more-1989

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ga gewoon verder met preppen en de spullen van mijn verlanglijstje nog kopen... Heb nog steeds niet alles, maar de basis is er. Gelukkig bij ons nog geen crisis in de zin van geen inkomsten meer, maar realiseer me wel elke dag hoe luxe het nu eigenlijk is om 'gewoon' een baan te hebben...

Denk wel dat de crisis nog lang niet voorbij is... Helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je jezelf op een crisis voorbereiden? Ik vraag mezelf dat wel eens af. Kun je als gewoon Nederlands gezin inschatten waar je wel of niet op voorbereid moet zijn.

En als je denkt dat je voorbereid bent, wat is er dan nog voor "doom-scenario" dat je niet kunt zien.

Wie denkt er te weten hier wat er dit jaar gaat gebeuren, dat wat we ventileren halen we ook van het WWW af. En of dit nu waarheid, gefilterde waarheid, of totale crap is. Dat weten we niet, dat denken we te weten.

Op je vraag: Hoe ga je je in deze crisis goed voorbereiden moet ik helaas zeggen, niet. Ik ga naar eer en geweten mezelf zelfredzaam zien te krijgen/houden. En mocht ik het verkeerd hebben ingeschat. Of verkeerd voorbereid, dan moet ik daar maar mee omgaan, en op anticiperen.

Ik weet niet wat morgen brengt, of volgende week, of wat er buiten de grenzen van Nederland op de kalender staat....niemand weet dat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je jezelf op een crisis voorbereiden? Ik vraag mezelf dat wel eens af. Kun je als gewoon Nederlands gezin inschatten waar je wel of niet op voorbereid moet zijn.

En als je denkt dat je voorbereid bent, wat is er dan nog voor "doom-scenario" dat je niet kunt zien.

Wie denkt er te weten hier wat er dit jaar gaat gebeuren, dat wat we ventileren halen we ook van het WWW af. En of dit nu waarheid, gefilterde waarheid, of totale crap is. Dat weten we niet, dat denken we te weten.

Op je vraag: Hoe ga je je in deze crisis goed voorbereiden moet ik helaas zeggen, niet. Ik ga naar eer en geweten mezelf zelfredzaam zien te krijgen/houden. En mocht ik het verkeerd hebben ingeschat. Of verkeerd voorbereid, dan moet ik daar maar mee omgaan, en op anticiperen.

Ik weet niet wat morgen brengt, of volgende week, of wat er buiten de grenzen van Nederland op de kalender staat....niemand weet dat..

 

Dat klopt wel, er zijn altijd dingen waar je je nooit op had kunnen voorbereiden. En soms gebeuren er dingen die je vantevoren echt niet had kunnen bedenken. Maar beter "zo goed mogelijk voorbereid" dan helemaal niet.

 

En wat er toch echt wel zit aan te komen is volgens mij een hyperinflatie, de hele situatie in de financiële wereld duidt daar op. Nou, daar kun je je zo goed en zo kwaad als het kan, toch wel wat op voorbereiden, lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster

Op alles kunnen reageren lukt niemand, of je nu voor drie weken, of drie jaar voorraad hebt.

Wat je kunt is proberen voor jezelf in te schatten waar het naar toe gaat, en hoe je er mee omgaat als het zover is.

Van daar uit, en die gedachtegang denk ik altijd nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...