Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dristal

België zonder stroom?

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
misschien die 200 euro heffing weer van de zonnepanelen af halen ;p

Die is goed. Had ik moeten schrijven maar alle hulde aan jou zilver

Deze post delen

Het winterstroomplan is eindelijk af! Nu hopen dat we een mildere winter als vorig jaar gaan krijgen... Hier is een artikel

groeten

Oud nieuws, is al meerdere keren hier gepasseerd, bron datum krant: vrijdag 30 november 2012, 15u12

Deze post delen

Gast der_obergefreiter

Net hadden ze nog licht, benzine en tabak dus zal wel goed komen .

Deze post delen

nja wat is eigenlijk het probleem dat de stroom af en toe uitvalt?

t leven word daan vaak een stuk simpeler, ik heb 2 maanden met 1 stopcontact geleefd, dat is prima te doen, dus de omschakeling naar geen stroom tja, lekker boeiend

warmte en koken kan op de kachel, zolang het drinkwater maar niet uitvalt is het allemaal prima te doen

mits je een beetje materiaal hebt

Deze post delen

Het winterstroomplan is eindelijk af! Nu hopen dat we een mildere winter als vorig jaar gaan krijgen... Hier is een artikel

groeten

De winters worden volgens mij alleen maar kouder(brrr).

Deze post delen

Dit draadje is precies 2 jaar geleden geopend . De kaarten liggen nu iets anders . Maar goed is het te lezen dat Nederland het belgen land gaat helpen . Al was ik er nu niet bang voor . Heb wel wat voorzien .

Deze post delen

Dus we hoeven Bob Geldof niet in te schakelen voor een liedje?

Neuh. @Kans rolt gewoon een verlengsnoer uit. Geregeld.

• Leuk 1

Deze post delen

Of in Belgie valt de stroom uit en Nederland probeert te helpen , hierdoor ontstaat een Kettingreactie die leidt tot giga-stroomuitval.

En dan ? Zie

Deze post delen

Probleem opgelost, NL gaat BE stoom leveren in geval van nood. Wij hebben voldoende voor NL en BE zonder problemen.

http://www.nu.nl/ondernemen/3942704/tennet-kan-belgie-stroom-leveren-in-winter.html

er is genoeg vermogen beschikbaar, maar voor zover ik weet zijn de huidige verbindingen hiervoor niet geschikt, en kunnen ze die grote hoeveelheden niet aan.

Deze post delen

Volgens het journaal gaat ze de gesaboteerde kernreactor dit jaar nog terug opstarten in Doel dit jaar . Dus straks hebben we nog teveel stroom.

Deze post delen

Volgens het journaal gaat ze de gesaboteerde kernreactor dit jaar nog terug opstarten in Doel dit jaar . Dus straks hebben we nog teveel stroom.

klopt ook volgens elia.

http://www.elia.be/nl/grid-data/productie/ongeplande-uitdienstnames

(ik heb veel respect gekweekt voor dat bedrijf sinds ik ontdekt heb hoe open ze zijn met alle data)

Deze post delen

Te veel, dat weet ik niet. Te duur, beslist.

• Leuk 1

Deze post delen

Ja dat beslist . Algoewel de stookolie en gas prijzen dalen .

voor de energiemaatschappijen, of voor ons verbruikers?

Deze post delen

voor de energiemaatschappijen, of voor ons verbruikers?

Volgens het journaal gaat de gas prijs sterk dalen . Maar het meeste geld gaat in het transport . Dus de grootverbruikers gaan daar het meest van profiteren . Wij de particuliere gaan het minder voelen . Hooguit een paar euro per maand . En dit als je aan het gasnet bent aangesloten .

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...