Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sluip moordenaar

Kans
 Share

Recommended Posts

Na mijn bijna dagelijkse rondje alternatieve media deze gedachte sprong:

We hebben te maken met een wereldwijde sluip moordenaar: de komende crisis.....

Als je de echte feiten en richting van alles bekijkt, dan kun je volgens mij niet anders dan concluderen dat er hoog spel gespeeld wordt.

We worden bespeeld dat alles nog onder controle is, ik hoor in iedergeval niet op het nieuws dat we ons moeten voorbereiden op een recessie, depressie of erger....

De feiten zijn toch wel anders en eigenlijk redelijk onbevatbaar, de hoeveelheid schuld, problemen met alle financiele producten, de bubbles die er nog steeds zijn en die, bv de schuld bubble, de huize bubble de olie bubble enz., en groter zijn dan de meesten kunnen bevatten.

Het lijkt dat nog steeds ruim 90% en meer niet wil horen hoe slecht het gaat, griekenland spanje lekker ver weg....

We willen geloven dat het door iemand wel gefixed wordt, maar niemand lijkt met echte oplossingen te komen.

Alsof geld bijdrukken en nog meer schuld een uitweg zijn, nee het is uitstel van een steeds groter wordend probleem.

Soms zijn echte oplossingen niet fijn, been amputeren igv ganggreen bv, maar wel noodzakalijk om te overleven.

Wanneer gaan we inzien dat dit niet meer houdbaar is, moet er eersts een oorlog ontstaan, moet de dollar om vallen, moet pm nog een factor 10 stijgen, moeten er de eerste rellen om de hoek zijn, moet je eerste kind verhongeren, laten we het dan echt ontploffen?

Het lijkt er toch steeds meer op dat we een doodlopende weg zijn ingeslagen en dat we zels het bord dat dit aangaf gewoon zijn platgereden, gaan we nu op volle snelheid tegen het stootblok klappen?

Prep ze,

Kans

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@ Kans,

En dan te bedenken dat het merendeel van de kudde dit niet ziet of wilt zien?.

Niet willen zien vooral. Is voor de meesten heel eng, en waarschijnlijk ook niet voor te stellen dat het morgen opeens compleet anders kan zijn, zonder je iPad, Senseo, Goede tijden slechte tijden, warm water uit de muur en (redelijk) vers eten uit de winkel. Volgens mij voelen de meeste mensen wel dat er iets niet in de haak is, maar zijn toch te naief om er wat aan te doen.

Link naar reactie

Zolang 51% van de mensen het niet wil zien blijft het systeem in tact.

De rest blijft gewoon lekker deze slow motion trein ramp bekijken, zichzelf opvretend.

In Africa ™ kijken ze zo al honderden jaren naar de complete fuckup, en daar geeft ook niemand een zak om.

Not a shit was given, je kan alleen jezelf redden, doe het.

Link naar reactie

In amerika hebben ze een onderzoek gedaan over het veiligheids gevoel van mensen in een gemeente aan de voet van een enorme oude dam. Als de het dam ooit zou begeven zou het hele dorp verpletterd worden onder tonnen water. Opvallend was dat hoe dichter de mensen in de buurt van de dam woonden, en dus hoe zekerder het was dat ze zon ramp niet zouden overleven, hoe stelliger de mensen ervan overtuigd waren dat ze geen gevaar liepen! De mensen die meer heuvelopwaards in de gemeente woonden en alleen natte voeten zouden krijgen volgens de berekeningen, maakten zich ernstige zorgen over de conditie van de dam die al jaren scheurtjes vertoonde. Dus kennelijk hoe meer mensen in gevaar zijn hoe meer ze het willen ontkennen.

Link naar reactie

In amerika hebben ze een onderzoek gedaan over het veiligheids gevoel van mensen in een gemeente aan de voet van een enorme oude dam. Als de het dam ooit zou begeven zou het hele dorp verpletterd worden onder tonnen water. Opvallend was dat hoe dichter de mensen in de buurt van de dam woonden, en dus hoe zekerder het was dat ze zon ramp niet zouden overleven, hoe stelliger de mensen ervan overtuigd waren dat ze geen gevaar liepen! De mensen die meer heuvelopwaards in de gemeente woonden en alleen natte voeten zouden krijgen volgens de berekeningen, maakten zich ernstige zorgen over de conditie van de dam die al jaren scheurtjes vertoonde. Dus kennelijk hoe meer mensen in gevaar zijn hoe meer ze het willen ontkennen.

"Normalcy bias" noemen we dat. http://en.wikipedia.org/wiki/Normalcy_bias

Link naar reactie

De ellende is dat ik deze materie gewoon te groot en ingewikkeld vind om te bevatten. Het is niet dat ik niet geloof dat het gierend mis kan gaat, maar ik voel me gewoon onmachtig om veel actie te kunnen ondernemen anders dan mijn preps. Kan alleen maar hopen dat wanneer de zaak van de rails loopt dit me een eind verder helpen kan.

Dat er vuile spelletjes gespeeld worden, vast wel, die worden er altijd gespeeld zolang de mensheid bestaan. Je mag alleen hopen dat de spelletjesspelers ook inzien dan zonder de miljoenen "kleine mannen" niet veel meer te spelen valt...

Link naar reactie

De ellende is dat ik deze materie gewoon te groot en ingewikkeld vind om te bevatten. Het is niet dat ik niet geloof dat het gierend mis kan gaat, maar ik voel me gewoon onmachtig om veel actie te kunnen ondernemen anders dan mijn preps. Kan alleen maar hopen dat wanneer de zaak van de rails loopt dit me een eind verder helpen kan.

Dat er vuile spelletjes gespeeld worden, vast wel, die worden er altijd gespeeld zolang de mensheid bestaan. Je mag alleen hopen dat de spelletjesspelers ook inzien dan zonder de miljoenen "kleine mannen" niet veel meer te spelen valt...

Helemaal mee eens.

Ben wel bang dat de ss (spelletjesspelers) helaas geen moer geeft om de gm 'gewone man'

En dat is dan het positieve scenario in het minder mooie scenario ziet hij de gm als hulpmiddel.

In het negatieve scanario ziet hij de gm als iets onwenselijks dat in de weg zit.

Maak uw keuze aub......

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Meer hoef je niet te doen.

Meer MOET je niet doen imo.

Vrijwel alle ellende in de wereld wordt veroorzaakt door mensen die proberen voor andere mensen te beslissen.

Tja Rien, zo wordt het een kwestie van met hoeveel preps ik me wat zekerder en slagvaardiger voel. Een ieder hier op het forum doet wat hij kan met de middeleln die hij heeft, zo ook ik natuurlijk. Maar ik voel me ook verantwoordelijk voor mijn familieleden. Ik hou zielsveel van ze, maar ze zijn niet van het vooruitdenkende soort. Dit wordt dus mijn volgende fase, MEER van e.e.a. om mijn leven door hun aanwezigheid post-shtf te veraangenamen. Hoezo proberen voor anderen te beslissen? Ik maak me er dus ook schuldig aan, het zal wel aan je bedoeling en insteek liggen. Althans, dat hoop ik maar.

Link naar reactie

ML, er is niets op tegen om ook te preppen voor anderen. Zolang je de preps niet aan hun opdringt, of verwacht dat ze jou er later dankbaar voor moeten zijn.

Bedenk dat jij voor hen prept om aan je eigen emotionele behoefte te voldoen.

Kijk, dat is nu eens een mooie duidelijke vaststelling. Dank je wel Rien. Iets dergelijks voelde ik wel maar had het nog niet helder voor mezelf geformuleerd.

Link naar reactie

Niet willen zien vooral. Is voor de meesten heel eng, en waarschijnlijk ook niet voor te stellen dat het morgen opeens compleet anders kan zijn, zonder je iPad, Senseo, Goede tijden slechte tijden, warm water uit de muur en (redelijk) vers eten uit de winkel. Volgens mij voelen de meeste mensen wel dat er iets niet in de haak is, maar zijn toch te naief om er wat aan te doen.

Dat is ook een reden ja,Ik wijt het vooral aan de voorlichting.

Deze schijnveiligheid die men in het 8 uur journaal ziet is te eenzijdig en de berichtgeving is dermate aangepast dat men inderdaad

de andere kant op gedirigeerd wordt.

Voor de meeste zal de klap erg hard aankomen.

Link naar reactie

Na mijn bijna dagelijkse rondje alternatieve media deze gedachte sprong:

We hebben te maken met een wereldwijde sluip moordenaar: de komende crisis.....

Als je de echte feiten en richting van alles bekijkt, dan kun je volgens mij niet anders dan concluderen dat er hoog spel gespeeld wordt.

We worden bespeeld dat alles nog onder controle is, ik hoor in iedergeval niet op het nieuws dat we ons moeten voorbereiden op een recessie, depressie of erger....

De feiten zijn toch wel anders en eigenlijk redelijk onbevatbaar, de hoeveelheid schuld, problemen met alle financiele producten, de bubbles die er nog steeds zijn en die, bv de schuld bubble, de huize bubble de olie bubble enz., en groter zijn dan de meesten kunnen bevatten.

Het lijkt dat nog steeds ruim 90% en meer niet wil horen hoe slecht het gaat, griekenland spanje lekker ver weg....

We willen geloven dat het door iemand wel gefixed wordt, maar niemand lijkt met echte oplossingen te komen.

Alsof geld bijdrukken en nog meer schuld een uitweg zijn, nee het is uitstel van een steeds groter wordend probleem.

Soms zijn echte oplossingen niet fijn, been amputeren igv ganggreen bv, maar wel noodzakalijk om te overleven.

Wanneer gaan we inzien dat dit niet meer houdbaar is, moet er eersts een oorlog ontstaan, moet de dollar om vallen, moet pm nog een factor 10 stijgen, moeten er de eerste rellen om de hoek zijn, moet je eerste kind verhongeren, laten we het dan echt ontploffen?

Het lijkt er toch steeds meer op dat we een doodlopende weg zijn ingeslagen en dat we zels het bord dat dit aangaf gewoon zijn platgereden, gaan we nu op volle snelheid tegen het stootblok klappen?

Prep ze,

Kans

Het is nog erger. Ons geld (Euro/Dollar) is feitelijk niets meer waard omdat er geen goud tegenover staat. De meeste goudvoorraden van de Europese landen liggen opgeslagen in de VS. Het schijnt dat deze het meeste goud van zichzelf en ook ons goud verpatst hebben om de goudprijs laag te houden. Ondertussen kopen China, Rusland en India alle goud op. Zelfs in hun eigen land gedelfde goud. Lees hier meer: http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/redactie/column/middelkoop/2012/articles/middelkoop-war-on-gold.xml

We're fucked...

Link naar reactie

Ik sprak man die bij de DNB werkt, hoge functie voornamelijk computers. Ik vroeg hem naar de ongetwijfeld 'gezellige' gesprekken in de cantine. Hij keek me aan, hij zei: het is een drama. We koersen af op een totale ramp!

Ik vroeg: en wat kan de DNB doen?

Niets, was zijn antwoord.

Maar waarom horen we dan van Draghi en op het nieuws, dat het allemaal lijkt mee te vallen?

Hij zegt: Daar snap ik ook niets van.

Ik vroeg wat er nu moet gebeuren volgens DNB?

Hij zei: feitelijk zijn de ECB en DNB uitgepiest. Er MOET nu wat gebeuren, drastisch, door de politici. Maar die doen niets.

En nu, vroeg ik. Hij zei: dus wachten we maar tot er een besluit komt.

Ik zeg: dus volgens jou wordt het een ramp. Ja, zeker weten zei hij.....

We hebben nog wat staan praten, aangezien ik hem wekelijks spreek en het een uitermate goeie vent is, adviseerde ik hem wat water en wat voorraad te hebben, eventueel water filter, er kwam nog een bevriende, beginnende, prepper bij staan, die keurig in stapjes bezig is zich voor te bereiden. Misschien dat de DNB meneer Binnenkort toch ook voorraad gaat kweken en water filter én....ik hoop het...

Link naar reactie

Ik sprak man die bij de DNB werkt, hoge functie voornamelijk computers. Ik vroeg hem naar de ongetwijfeld 'gezellige' gesprekken in de cantine. Hij keek me aan, hij zei: het is een drama. We koersen af op een totale ramp!

Ik vroeg: en wat kan de DNB doen?

Niets, was zijn antwoord.

Maar waarom horen we dan van Draghi en op het nieuws, dat het allemaal lijkt mee te vallen?

Hij zegt: Daar snap ik ook niets van.

Ik vroeg wat er nu moet gebeuren volgens DNB?

Hij zei: feitelijk zijn de ECB en DNB uitgepiest. Er MOET nu wat gebeuren, drastisch, door de politici. Maar die doen niets.

En nu, vroeg ik. Hij zei: dus wachten we maar tot er een besluit komt.

Ik zeg: dus volgens jou wordt het een ramp. Ja, zeker weten zei hij.....

We hebben nog wat staan praten, aangezien ik hem wekelijks spreek en het een uitermate goeie vent is, adviseerde ik hem wat water en wat voorraad te hebben, eventueel water filter, er kwam nog een bevriende, beginnende, prepper bij staan, die keurig in stapjes bezig is zich voor te bereiden. Misschien dat de DNB meneer Binnenkort toch ook voorraad gaat kweken en water filter én....ik hoop het...

Zeg ks vraag d volgende keer ff wat hij denkt dat we het beste kunnen doen monywise misschien heeft hij nog een goede tip

Link naar reactie

Daar denken sommigen heel anders over, ik gok op meerdere paarden en niet op 1. Daar komt bij dat advies altijd meegenomen is en het is altijd nog aan jezelf om te beslissen er iets mee te doen of niet.

@Keyser Suze

Luister naar @OBL-Rien das het beste en enige advies wat ik je kan geven. Mensen die na het aanleggen van voorraad nog geld over hebben, kunnen goud en zilver kopen, of Nieuw Zeelandse dollars...en dan emigreren.

Link naar reactie

Sorry, ik dacht dat je het had over geld dat je over hebt.

Als je schulden hebt, dan altijd eerst je schulden afbetalen.

Geloof me, er is niets zo bevrijdend als geen schulden meer te hebben.

Ja dat kan ik me helemaal voorstellen, lijkt mij ook heerlijk, maar ff off topic. Ik wil mijn spaargeld nu niet gebruiken om de hypotheek voor een deel af te lossen, want dan kan ik er niet meer bij. Als ik het geld nog heb dan kan ik zelf nog beslissen wat ik ermee wil doen, maarja waar en op welke manier heb ik dat geld?

Als er een serieuze shtf is ik bedoel echt serieus, dan zal mijn schuld wel verdwijnen want de computers doen het niet meer de helft van de bevolking is dood en de andere helft verdwenen en mijn huis sttat dan op de zeebodem.

Link naar reactie

Nou bij mij is het meer dat mijn partner nooit mee zal gaan in een volledige keuze zelfvoorzienend te willen leven en naar een plek die daar geschikt voor is te willen settelen. Ik sta dus met een been in de prepperswereld en een ander been in deze maatschappij, ik kan dus voor beide werelden geen keuze maken en op die manier doe je beide dingen maar half (lees niet goed).

Ik moet dus preppen op kennis in de hoop dat in een shtf ik voldoende vaardigheden bezit om een nieuw leven op te kunnen bouwen. In dat licht hoop ik dus niet op een shtf ook omdat ik de domme keuze gemaakt heb om benedeb nap te gaan wonen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...